הזמרת רוברטה פלאק, שהתפרסמה עם שירה Killing Me Softly, חלתה ב-ALS - כך לפי הודעה שפרסמה היום (ב') הסוכנת שלה. ההודעה יוצאת ימים לפני הקרנת הבכורה של סרט דוקומנטרי העוסק בפלאק ובקריירה שלה, בפסטיבל הסרטים הדוקומנטריים DOCNYC בניו יורק.
לפי הודעת הסוכנת, המחלה הפכה את השירה ל"בלתי אפשרית" עבור פלאק, "וגם לדבר לא פשוט עבורה".
1 צפייה בגלריה
רוברטה פלאק
רוברטה פלאק
רוברטה פלאק
(צילום: AP)
פלאק בת ה-85, ילידת צפון קרוליינה, התקבלה ללימודים באוניברסיטת הארוורד כשהייתה בת 15 בלבד, עם מלגת הצטיינות במוזיקה. ב-1969 יצא אלבום הבכורה שלה, ממנו בלט הלהיט The First Time I Ever Saw Your Face. ב-1973 שוחרר להיטה הגדול ביותר של פלאק, Killing Me Softly (אשר נכתב והולחן ע"י צ'רלס פוקס ונורמן גימבל) - ביצוע שעליו זכתה בפרס הגראמי באותה השנה. מאז השיר הוקלט שוב פעמים רבות, כולל על ידי הפוג'יז, ומאייש את המקום ה-360 ברשימת השירים הגדולים ביותר של המגזין "רולינג סטון".
ב-2018 פלאק חשה ברע, עזבה את הופעתה בניו יורק והובהלה לבית חולים. בהודעה שהוציאו נציגיה נחשף כי מספר שנים לפני כן פלאק סבלה משבץ.
מחלת ה-ALS, שידועה גם בתור "תסמונת לו גריג" (ע"ש שחקן הבייסבול שחלה בה), היא מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא. לפני כחודש הלך לעולמו הצלם רונן אקרמן, אשר חלה גם הוא ב-ALS והתמודד עמה במשך ארבע שנים.