הדרמה הקומית הישראלית "חלב" זכתה הערב (שבת) בהישג יפה בפסטיבל הקולנוע בלאק נייטס בטאלין, לאחר שקיבלו ציון לשבח מטעם שופטי מסגרת שבוע הביקורת של הפסטיבל, מהגדולים באירופה.
2 צפייה בגלריה
מאיה קניג, הדס ירון הדים והילה רוח בפסטיבל טאלין
מאיה קניג, הדס ירון הדים והילה רוח בפסטיבל טאלין
מאיה קניג, הדס ירון הדים והילה רוח בפסטיבל טאלין
(צילום: Mathilde Colde)
"חלב" שביימה מאיה קניג, שבו מככבת המוזיקאית הילה רוח, הגיע לבירת אסטוניה טאלין כאחד מהסרטים הבולטים במסגרת שבוע הביקורת. על אף שהקולנוענית הישראלית וצוותה לא יצאו מטקס הפרסים עם תואר הסרט הטוב ביותר (שבו זכה "הארץ שבה הרוח עמדה מלכת" של ארדטק אמירקולוב הקזחי), הם ישובו ארצה עם הישג ראוי.
אחרי שהוזמנה קניג לבמה יחד עם רוח כדי לקבל את הפרס, אמרה: "אלו זמנים מאוד קשים בישראל, משם אני באה, ואני חשה כל כך הרבה כאב על אלפי אזרחים משני הצדדים שמאבדים את חייהם ברגע זה. אני חייבת להשתמש בבמה הזאת כדי לקרוא - החזירו את 240 החטופים הביתה, עכשיו! זה חייב לקרות. איננו יכולים להמשיך לנשום כל עוד ילדים ותינוקות מוחזקים בשבי, מורחקים מהמשפחות שלהם שלא יודעות מה איתם. בבקשה, החזירו אותם הביתה". את דבריה, שהתקבלו במחיאות כפיים, סיימה הבמאית בתודות על הפרס שהוא "כמו קרן אור בתוך החשכה".
עוד לפני טקס הפרסים, עוררו קניג, והשחקניות הילה רוח והדס ירון הדים כשהתייצבו להקרנת הבכורה של הסרט כאשר הן עונדות צמידים צהובים להזדהות עם החטופים ואילו רוח שהניפה את כפות ידיה לכיוון הצלמים עם הכיתוב Bring Them Home - קריאה לתקשורת והקהל הבינלאומי לתמיכה בשחרור החטופים הישראלים בעזה. מחווה זאת וגם הזכייה בציון לשבח שהגיעה אחריה הם סימן לפתיחות מצד קהילת הקולנוע האירופי לטרגדיה של ישראל. לפחות בטאלין.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
מתוך "חלב"
(צילום: אלה ברק)
עלילת "חלב" מלווה מוזיקאית בשם טאלה (רוח) שילדה את תינוקה הראשון ללא בן זוג שימלא את תפקיד האב. כדי להתפרנס היא מוצאת עבודה במחלבה ייחודית המספקת חלב אם. על פי תיאורו הרשמי של הסרט "בקומדיה הדיסטופית האפלה הזו, טאלה יוצאת למסע בין המורכבויות של אמהות, בעודה טועמת מהחיים העשירים שהיא מספקת". מלבד רוח והדס ירון, מככבים בסרט טלי שרון, אורלי רוט פלדהיים, עומר ברנע, מעיין תורג'מן, אליזבת קדם וגם סמארה סראייה.