בוקר טוב, מכתזיות אציליות שכמוכם. אני מצטערת שאני לא אשת בשורות, אבל אני חוששת שעל העונה הזאת מוטל איזה פולסא דנורא. איזה שחור שאפילו אלוהים, אלוהים שלנו, שיכול להביא 80 אלף איש לכיכר הבימה בלילה גשום, מתקשה להסיר. אחרת אין לי הסבר לזה שעד שאנחנו פסע מבליינד-סייד מהמם לגיא רוזן, כתוצאה ממהלך מפתיע שמאחוריו עומד לא אחר מאשר בן הברית שלו, טל, רגע לפני מהפך של ממש במערך הכוחות בטגאלוג, מתעורר לפתע חיימי קפוץ-הבלורית ונזכר שבעצם הוא הגיע לפה כדי לצאת מאזור הנוחות שלו. והנה, תדהמה, הוא גילה שלילה אחד גשום מתחת לברזנט מחורר - כשברקע דורין מטגנת לו את המוח - עשה את העבודה מצוין. עזבו את זה שהמהלך של טל לא היה מאוד נבון (הוא עמד להעביר את עצמו ואת גל לברית שבה הוא עומד להיות מדורג נמוך בשרשרת ובמיעוט), היינו ככה קרובים לאירוע של ממש בעונה, אבל דניאל כבר התגעגע לאזור הנוחות ואנחנו נשארנו עם הגולדקנופף ביד.
דניאל כל כך התרחק מאזור הנוחות שלו שהוא יצטרך למסע ארוך מאוד, כזה שיוצאים אליו עם קופיף ופרוסת לחם, כדי למצוא אותו שוב, אם בכלל. בכל מקרה הוא בחר להתחיל את המסע הזה במועצת השבט, אחרי הנאום הסטנדרטי, והשאיר מאחוריו אבירן ונטשה שבורים וגיא רוזן אחד שאין לו אפילו מושג כמה הוא שמח. ממקום מושבי בספה הפרישה של חיימי הגיעה די משום מקום. מהצד זה היה נראה שהוא מחזיק מעמד גם אם הוא לא בוחש יותר מדי, ומהטסטות שלו עלתה תחושה שכולנו מפזזים באיזו מסיבה והוא האיש שמחזיק את הפופקורן. ולא, אם סימנת לנו שנציל אותך לא הבנו כלום. אגב, חיימי, המעט שיכולת לעשות עבור האנשים שכל כך אהבת והשארת מאחור זה להצביע, להדיח את גיא ואז לפרוש. מאחלת לך לפגוש עוד הרבה פתיתי שלג צבעוניים בדרך, הם בכל מקום עכשיו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
(צילום מסך, רשת 13)
בזמן שבייבאין חוגגים את העובדה שההדחה של מאור ונבו אכן השביחה את השבט, דורין הולכת ומסתבכת. אוי, דורין, דורין. מה נראה לך ששבט טאגאלוג חושבים כשהם מביטים בך מהצד, משליכה מעלייך את כל הקשרים הקודמים שלך בבייבאין, מנתקת בקור רוח את כל החיווטים העדינים שקשרו אותך לברית שלך ומחליטה שמעכשיו את מישהי אחרת, כמו שילדים ממציאים את עצמם כשהם חוזרים מהחופש הגדול לבית ספר? מה הם יגידו לעצמם, לתפיסתך: "הו, הנה בחורה חזקה שמחליפה בנדנות בלי להביט לאחור, בחורה בלי סנטימנטים, בכלל לא סוציופתית, מה פתאום. ברור שאנחנו רוצים לשתף איתה פעולה, מה זאת אומרת, אנחנו רוצים אותה בברית שלנו כבר אתמול!". האם לא עבר בך ולו לרגע הרהור כפירה, שאולי אפשר לשתף פעולה, להתחייב לשבט החדש שלך ועדיין להיראות טיפ-טיפה עצובה על האובדן של הברית הקודמת? האם לא חשבת שמדובר בתצוגה קצת יותר אנושית ואמינה ופחות מחשידה מכניסת הוובוזלה שעשית לשבט טגאלוג רגע אחרי החילוף?
לדורין אין את טיפת הענווה שאיתה נכנסים למקום חדש, שלא לומר המודעות העצמית להתנגדות שהיא מעוררת. היא בולסת לחברי טגאלוג את הראש עד למצב של טאגלוסט, מתחבקת עם גיא, רוקדת על משאית הזבל של אבירן מספרת לדניאל את תיאוריית האילוז' שלה (דניאל מבין שמדובר באילוז' אבל על פניו מפרגן) ואז מוצאת עם מי להסתבך – נטשה. יחסית לבחורה שנראית כאילו היא מבינה את המשחק, כלומר שיננה את ספר החוקים של נעמה קסרי, דורין היא קלולס בכל מה שקשור ברגישות חברתית. אין לה מושג איך אנשים מגיבים אליה, מה שהופך את השילוב הזה למוזר ממש. אלף-בית בהישרדות זה להוריד פרופיל בהתחלה ולא לבלוט, בטח לא לחלק הוראות. ידועה היא שהוראות לעולם לא מתקבלות בעין יפה. בכלל, האם לא שמעתי אותך לפני דקה בערך מייעצת לטניה הבוכיה שלא תעשה רעש כשהיא מגיעה במקומך לשבט החדש שלה? למה, למען האלה הטובה, לא שעית לעצה של עצמך, דורין?
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
איפה המודעות העצמית, נשמה? איפה הענווה? מתוך "הישרדות"
(צילום מסך, רשת 13)
תחיבת האצבע הבוטה של דורין בעיניים הדומעות של חברי השבט שלה בדימוס לפחות אפשרה לשורדת אחת לפרוח: ספיר, ששיגרה את עצמה בעליזות למשימת החיים והמוות מול טל. היא החליטה על צעד נועז כמו לדחוף להדחה של דורין - שברוב תבונה הפסידה לטל בכוונה, שעשתה הכל חוץ מלהגיד לו מפורשות לחתור לאותה מטרה, עד שבאמת לא היתה ברירה ואז היא די אמרה לו מפורשות (טל, איך לומר, הוא לא משקה החלבונים הכי סמיך בערימה. שרירים בכל מקום אבל לא באונה). נכון, לא טוב היות האדם השורד מונע מיצר הנקמה והעלבון, אבל במקרה של דורין היא הוכיחה שהיא מסוכנת גם לברית הבדימוס שלה, ולכן הדחה שלה היא לא רעיון כל כך רע גם אסטרטגית. הדבר היחיד שספיר תצטרך לחשוש ממנו במקרה הזה הוא נקמתה של ההפקה, שדורין מייצרת לה בערך 95 אחוזים מזמן המסך של העונה, אבל ניחא. מלכתחילה הייתי טים בייבאין ועכשיו, אחרי ההתחלפות של דורין, אני מרגישה שמדובר במשימה הרבה יותר קלה. אכן, המבצר לא יפול.
והרהור אחרון באשר לתופעה ישראלית נוספת שמקבלת תנופה מרתקת בעונה הנוכחית: שוב ושוב אני נדהמת מהצפייה בסיטואציות בהן מישהו משבט אחד שואל אדם מהשבט השני מה סדר הכוחות של הבריתות אצלו בשבט והאחרון מייד מנפיק לו דו"ח מפורט ואמיתי לחלוטין של כל הבריתות, כולל מצב בריאותי, כולל תחביבים, כולל יתרות ופקדונות, כולל מיקומים בשטח ונתיבי מילוט. אנשים, אתם לא אמורים לחשוף את זה. מדובר באנשים שכרגע משחקים נגדכם ואפילו לא כרתתם איתם שום ברית חוצת-שבטים. סתם פגשתם אותם בבקתה. הם יכולים בקלות לנצל את הידע הזה כדי להתעלות עליכם באיחוד או אפילו קודם. בבקשה, שמרו על מסתוריות לפחות בדייט הראשון, תשאירו כמה רימונים לשעת אש.
בפרקים הבאים: הביף בין גל וירדן מחריף, דורין נרמסת על ידי בייבאין ואולי גם נדע אם קייסי, שאינה פראיירית כלל ועיקר, מבצעת הפיכה של ברית מכהנת. תהיו חזקים.