בוקר טוב, קלצונות מבעבעות שכמוכם. אמש נפרדנו מניקול, שאולי בזמן שאתם קוראים את השורות האלה כבר הבינה שהיא לא ביקרה בסלון של אף אחד מאיתנו בחודשיים האחרונים, למעט הפעמים שבהן נזפה בסתיו במקלחת. ניקול השאירה אחריה בבית חבר ומגזלט, אורי הראשון. למבוכתי הרבה, דקה אחרי שניקול יצאה מהבית ולירון עמדה לידה וזעקה "אורי שבור!", הוא כבר התנחם בחיבוק ארוך-ארוך עם שיר, שמצידה הייתה נואשת לתשומת לב מאורי כלשהו, לא משנה איזה.
ובכן, ניקול, לא תחסרי כי לא כל כך היית מלכתחילה. אין לי מושג למה - היה לך פוטנציאל נהדר, קסם אישי, פוטוגניות ואפילו תבונה, שהיו עשויים להפוך אותך למרכיב משמעותי בבית. כנראה שמדובר בסוג של עצלות או אמונה שהדברים יקרו עבורך מעצמם. יש לך הרבה מה ללמוד מליאל, שתגידו מה שתגידו, אבל הוא יודע לייצר לעצמו זמן מסך כמו השחקנים שכותבים לעצמם סדרות כדי שיוכלו לככב בהן. ליאל מכבה שריפות, לפעמים כאלה שהוא בעצמו הצית, כדי לדפוק כרטיס בתחנת הכיבוי. שאפו עלייך, יא ראיס, רק שים לב שלא תכבה יותר מדי שריפות אחרת עוד רגע האח הגדול מוציא אותך בעצמו.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
מי שיקשיב לשיחות הגברים הגבריים שמתנהלות במתחם "האח" עלול לקבל את הרושם שהבית שורץ טסטוסטרון, אבל בתכלס אין דבר רחוק יוותר מן האמת. אלוהים שבשמיים, או יותר נכון בחדר הליהוק של "האח", למה לא הכנסת יותר גברים הבייתה? הבית עמוס באנשים או יותר נכון בנשים, וההיצע והביקוש הלא מאוזנים, זאת יודע כל כלכלן מתחיל, מעוותים את הערך האמיתי של הסחורה. כך הפך אורי נגר מבחור סביר ואטרקטיבי במידה למי שנשים עולות אליו לרגל, ומנסות לעגוב עליו בכל הזדמנות, כל אחת בדרכה. מזל שאורי הוא פלרטטן באופי שלו - כפי שהוא מדגיש שוב ושוב, בסמי-הכאה על חטא כאילו מדובר באיזה דיבוק שאין לו שליטה עליו - ככה שהוא יכול להעניק לכולן תשומת לב שווה מבלי להתחייב לאף אחת.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
ליאל יודע לייצר לעצמו זמן מסך כמו השחקנים שכותבים לעצמם סדרות כדי שיוכלו לככב בהן. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך באדיבות רשת)
יובל לוי, בדרשת החרמנות הנהדרת שלה בחדר האח הצביעה בדיוק על הבעיה. אחרי כל כך הרבה זמן במקום סגור, מנותק מהעולם, היא הייתה נמשכת גם לאוגר סיבירי (או אוגרת, לא נהיה קטנוניים). וזה מוזר ש"האח הגדול", אותו אחד שמכור לרומנטיקה זולה ומילות אהבה ריקות, לא גדש את הבית במתאהבים פוטנציאליים אלא הפקיר את הנשים לתחרות משמימה על ליבם של גברים שאינם ראויים לכך (והוא אפילו לא האקס הנכון של ספיר! אני לא מצליחה להירגע מזה). נשאר רק לחכות ולראות אם סתיו, שהבינה באיחור שאין לנגר עניין בזוגיות מונוגמית בבית "האח", תסיק את המסקנות.
אחרי כמה פרקים שעסקו כולם בסתיו, כשכל הדיירים החדשים מגדירים את עצמם באמצעות הריבים עם סתיו או שיחות העידוד שהם מעניקים לה, עד כדי יסוד מבחן בכדל "האח הגדול" (קשה עד בלתי אפשרי לאתר סצנות בהן סתיו לא מופיעה או דיאלוגים של שני דיירים אחרים שלא עוסקים בה), כבר חשבתי שנדונו להשלים עם הנרטיב הזה כציר היחיד של העונה, אבל הנה, למה להספיד? פרק ההדחה עסק כמעט כולו בשלישיית אורי נגר-ספיר-אברהם. השיחות הראשונות בין אברהם לאורי נגר לא עשו טוב לאף אחד, זה בטוח. נכון, אברהם זיהה את הטרמפ שאורי מנסה לתפוס על ספיר, אבל הוא ירה במכתזיות על נמלים והגיב בעוצמה בלתי סבירה, שהסגירה רק את חוסר הביטחון שלו עצמו, וחבל.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
פרק ההדחה עסק כמעט כולו בשלישיית אורי נגר-ספיר-אברהם. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך באדיבות רשת)
אני מחבבת את אברהם ולרוב מעניין אותי לשמוע אותו מדבר, אבל המחוזות הפסיכוטיים שהוא משוטט בהם והצורך שלו להציג חזות נטולת חולשות שתמיד תביס את מי שעומד מולו משדרים בעיקר פחד. אין לי מושג מאיזה רקע הוא הגיע, בגיחות שלו לחדר האח הוא תמיד זחוח, לא מסגיר את המצוקה האמיתית שהוא שרוי בה ומפספס את הרעיון המקורי של חדר האח כחדר וידויים ומקום בטוח להתפרק בו, להיות פגיע ולצאת מחוזק. הנקודה העיוורת הזאת נוגעת ללב אבל היא בעיקר מרחיקה את אברהם מהמציאות עוד ועוד, עד לכדי הסכנה שהוא לא יצליח למצוא את הדרך חזרה אל חללית האם. במובן הזה ליאל עשה איתו חסד כשלפחות על פני השטח יצר מראית עין של הפסקת אש בינו ובין אורי, מה שיאפשר לאברהם להוריד טורים, כדי שלא יתייבש חלילה ויזדקק לניטור לבבי. והכי חשוב - הכול באווירה טובה.
האם שי תצליח להתגבר על הפיתוי ותציל את עצמה משניר? האם מידת הרחמים המאוד גבוהה בנשמתו של אורי נגר תאפשר לו להיעתר למי מהבנות? מי הבא להתיישב בראש השולחן ולנהל את שיחת הפרידה? האם סתיו באמת נולדה לתת שירות, ולמי? כל זאת ועוד בפרק הבא, ועד אז, תהיו חזקים.