זעם בלשכת שר התרבות והספורט חילי טרופר על האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה: טרופר עלה לנאום בטקס שנערך מוקדם יותר הערב (ג') בתל אביב והוקלט לשידור טלוויזיוני שיועד לתאגיד השידור הציבורי כאן.
1 צפייה בגלריה
חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
שר התרבות והספורט חילי טרופר בטקס פרסי אופיר
(צילום: מוטי קמחי)
בסביבת טרופר אומרים כי סוכם מראש עם האקדמיה כי נאומו ישודר במלואו, אולם בטקס הערוך ששודר הערב, הופתעו בלשכתו של טרופר לגלות כי נגנזו חלקים עיקריים מנאומו, בין היתר שאמר את המילים: "לי למשל יש זהות ברורה. בין השאר היא כוללת את היותי יהודי, ציוני ופטריוט ישראלי". גורמים בלשכה זועמים ואומרים כי מהנאום "נגנזו מילים פטריוטיות וציוניות".
נאומו של טרופר זכה למחיאות כפיים באולם, אולם לטענת גורמים בלשכתו, שודרו רק 45 שניות מתוך כלל נאומו שארך כחמש דקות.
בין הדברים שנגנזו מנאומו של שר התרבות: "אני מאמין שיצירה טובה צומחת במקום שפחות מתכתש ועולב. מי שיחפש יריב להתקוטטות - מכלה את זמנו. אני מתכוון לחסוך בהתכתשות בין פוליטיקאים ליוצרים ולאמנים. אני מעדיף שותפות ואמון, וכשלא יהיו הסכמות, ננהל את זה באופן אנושי ומכבד. לי למשל יש זהות ברורה. בין השאר היא כוללת את היותי יהודי ציוני ופטריוט ישראלי. זו זהותי ואני שלם וגאה בה, אבל דווקא משום שאני כה משוכנע בה אין לי שום קושי להקשיב ולהכיל ביקורת. מי שיש לו מדינה חזקה באמת, ולא רק כסלוגן פוליטי ריק, יש לו גם יכולת להכיל עמדות מנוגדות וזהויות מגוונות. דווקא בגלל הביטחון בעוצמתה של ישראל אני משוכנע ביכולת ובחובה של המדינה לאפשר חופש יצירה. כמובן שגם להם יש גבול, ומובן שאינני מדבר על מחוזות השנאה וההסתה. מדינת ישראל חזקה ויציבה מספיק כדי לא להתנדד מכל ביקורת. נעמוד בזה. אולי אף נצמח מזה".
מהאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה נמסר בתגובה: "קטעי תוכן רבים, בהם נאומים, קטעי מעבר ונאומי זוכים, נערכו וקוצרו על מנת לייצר משדר טלווזיוני, שיעמוד בזמן השידור שהוקצב לטקס. כל הנאומים, בהם נאומו החשוב של השר טרופר, יתפרסמו במלואם ברשתות החברתיות מחר. בהזדמנות זו נודה שוב לשר על השתתפותו בטקס ותמיכתו בעולם הקולנוע והתרבות".