"סוס ההרבעה האיטלקי", "גורו הסקס", "הנקניקייה האיטלקית", "מלך הפורנו העולמי": אלו הם רק קומץ מהכינויים שדבקו ברוקו סיפרדי, אחד מכוכבי, יוצרי ואושיות הפורנו הגדולים בפלנטה שלנו, ששמו אף כיכב בלא מעט שירים. במאי הקרוב יחגוג סיפרדי יום הולדת 60 - וזה זמן מצוין לחגיגות וגם לסיכומי ביניים. "בוא נגיד שמעולם לא חשבתי שהרגע הזה יגיע", אמר סיפרדי, שנראה נהדר ושמור בחליפת מעצבים שחורה ומחמיאה עת נפגשנו באחד מלונות היוקרה האלגנטיים של ברלין. "אני מרגיש שליו ורגוע. בגיל 60 אני חושב שלא יכולתי לעשות משהו טוב יותר עבורי ממה שעשיתי בקריירת הפורנו שלי. אנשים אומרים לי: 'נראה כאילו אתה אוהב את מה שאתה עושה', וזה נכון".
8 צפייה בגלריה
רוקו סיפרדי
רוקו סיפרדי
רוקו סיפרדי
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
בגילך המתקדם, אתה עדיין נהנה מסקס? סיפרדי פורץ בצחוק. "כן, חיי המין שלי עדיין ערים מאוד - אבל הם בשליטה. אני כבר לא במצב של חוסר שליטה כפי שהייתי פעם, כך שאני שמח מאוד על כך".
איך אתה הולך לחגוג? "אחגוג עם אשתי ושני הבנים שלנו, ככל הנראה מחוץ לאיטליה. אשתי יודעת שאני מאוד אוהב גורילות ומתעניין בהן - כך שהיא מארגנת משהו כדי שאוכל לראות אותן מקרוב. מאחר שקשה מאוד לראות גורילות איפשהו באירופה, אז זה יקרה בקונגו. אני רוצה לשבת ולבלות עם הגורילות".
מלבד הגורילות, סיפרדי מקבל עכשיו עוד מתנה נהדרת ליום ההולדת העגול ולהחלפת הקידומת: סדרה עלילתית השואבת השראה מחייו הסוערים ועוסקת באישיותו המעונה, המתמודדת עם שדים ותשוקות, בשם "סופרסקס". הבכורה שלה נערכה בחודש שעבר בפסטיבל ברלין ה-74, והיום (ד') היא עולה בנטפליקס, כשלנעליו של סיפרדי נכנס השחקן אלסנדרו בורגי.
"למעשה, החלטנו לספר רק את הסיפור שלי שאינו ידוע", אומר סיפרדי. "ולא את החלק המיני שחשוף באינטרנט. כמובן שגם מזה יש, אבל זה לא הנושא המרכזי. הסדרה עוסקת בעיקר במקום שממנו באתי, בילדות שלי. בהתחלה הפחידה אותי קצת הדרך המעמיקה בה פרנצ'סקה מניירי, הבמאית של 'סופרסקס', רצתה להראות את חיי. היא נכנסה הרבה יותר עמוק ממה שאני נכנס בדרך כלל על הסט", הוא צוחק. "אבל הפעם זה היה איתי וזה ממש טלטל אותי עד העצם. בהתחלה חשבתי שחלק מהנרטיב העלילתי יהיה מומצא, ושנגיע לאמת רק בסוף. אבל בסוף רק שניים-שלושה אחוזים היו לא מדויקים, וזה בעצם החלק שמעניק אנונימיות למשפחה שלי, כדי לגונן עליהם. זאת הייתה הבקשה שלי, שלא הכול יהיה אמת לאמיתה. ולכן העלילה גם מסתיימת ב-2004".

"עם כמה נשים שכבתי? הרבה"

אגדת סיפרדי מתחילה באורטונה, עיר קטנה לחופי הים האדריאטי. הוא נולד תחת השם רוקו אנטוניו טאנו, וכשהיה בן שש משפחתו חוותה טרגדיה שעד היום מייסרת אותו. "אחד האחים שלי, שהיה בן 12, מת מהתקף אפילפסיה באמצע הלילה - מחלה שבה לקה בילדותו אחרי שנחבט בראשו. המוות שלו השפיע מאוד על אמי. היא לבשה שחורים עד יום מותה. היא נאלצה לפרנס אותנו במשך שנתיים, בגלל שאבא שלי - שהיה אובססיבי לחלוטין לגבי בנו המת - פוטר כל הזמן מעבודות שונות בטענה שהוא 'לא לגמרי שם'. גדלתי עם תחושה קשה של מלנכוליה".
בגיל 11, סיפרדי שהתברך בנתונים מרשימים גילה את קסמי הסקס, הודות למגזין כחלחל בשם "סופרסקס" על מעללי בחור חרמן ורב-מעללים, שהעניק גם את השם לסדרה. "כבר כשראיתי לראשונה את המגזין, רציתי להיות הבחור שמככב שעל השער", הוא מגלה. "מבחינתי זו הייתה המשימה, וידעתי שזה לא יהיה קל בהתחלה, אבל בסוף הצלחתי לממש את חלומות הילדות. אוננתי אז כל כך הרבה עד שהגעתי לאשפוז עם גירוי באיבר מיני".
8 צפייה בגלריה
רקו סיפרדי
רקו סיפרדי
לאט לאט, נשמה, שמור על הציוד שלך. רוקו סיפרדי
(צילום: Ebrahim Noroozi/AP)
מתי שכבת עם אישה בפעם הראשונה? "הייתי בן 13 והיא הייתה בת 20, ואפילו לא ידעתי מה אני עושה, כי זה נמשך שלוש שניות. הבנתי בשלוש השניות האלה, שאני רוצה לחזור על החוויה. חדירה ואוננות הם שני דברים שונים, והחדירה הייתה הרבה יותר נוחה לי מהיד".
אמו של סיפרדי, קתולית אדוקה בכלל ייעדה אותו לכמורה. "הוכרחתי ללכת לכנסייה, והלכתי מתוך כבוד למשפחה. עד היום יש לי המון כבוד לאלוהים בגלל אמא".
"סופרסקס" מרבה לעסוק בקשר המיוחד של סיפרדי עם אחיו החורג (אותו מגלם אדריאנו ג'יאניני)– בן לאישה בזנות שאומץ על ידי משפחתו, ובהמשך נודה ועבר לחיות בפריז. בגיל 20, סיפרדי נסע בעקבותיו לעיר האורות לממש את חלומו. "נודע לי שאנשי תעשיית הפורנו מסתובבים במועדוני חילופי זוגות, ובאחד מהם פגשתי את אותו כוכב פורנו שראיתי פעם במגזין. הוא היה שם עם שתי בחורות, עצרתי אותו והתחננתי שיעזור לי להיכנס לתעשייה. הוא אמר: 'בוא נראה מה אתה יודע', ובהמשך הוא הכיר לי מפיקים שפתחו לי את הדלתות".
8 צפייה בגלריה
מתוך "סופרסקס"
מתוך "סופרסקס"
קשר מיוחד עם אחיו. מתוך "סופרסקס"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
זו הייתה ראשיתה של קריירה מפוארת, חובקת עולם ועטורת פרסים, עם תועפות של מעריצים ומעריצות. משפחתו של סיפרדי אומנם התנגדה בתחילה למקצוע שבחר, אבל לא יכלה לעצור אותו. "אמא הכריחה אותי ללכת לרופא, והוא אמר לי שאעמוד מול אפלה ושאמות בצורה לא נעימה. אחרי שהקשבתי לדברי הרופא, יצאתי מהחדר ואמרתי: 'לכו תזדיינו. אני רוצה לחיות את החיים שלי'. אחד האחים שלי אסר עליי לגעת בילדיו. ואילו אבי תמיד שאל אותי: 'למה אתה רוצה לעסוק בפורנו?'. ואז, ב-1993, הבאתי אותו בפעם הראשונה לטקס פרסי הפורנוגרפיה בקאן. הצגתי אותו בטקס בתור 'המעריץ הכי גדול שלי בעולם כולו'. כולם נעמדו ומחאו כפיים מעל עשר דקות. אבא יצא מהאירוע ואמר: 'עכשיו אני מבין ויכול למות בידיעה למה רצית לעסוק בזה'. זה היה רגע בלתי נשכח".
ב-20 השנים האחרונות, סיפרדי מתמקד בבימוי ובהפקת סרטים. חברת ההפקות שלו ממוקמת בבודפשט ונחשבת מוקד כוח בתעשיית הפורנו. "מעריצים מאיראן, מארצות ערב, מאפריקה כותבים לי שהם רוצים להיות כוכבי פורנו ואני כזה: 'מה הולך?'. החופש להיות מה שמביא לך אושר - זו הסיבה העיקרית מבחינתי היום שאני אוהב את העבודה שלי - אתה צריך לעשות את מה שאתה באמת אוהב, בלי ההגבלות של 'אתה לא יכול לעשות את זה יותר כי זה לא חוקי', כפי שמנסים לעשות היום במקומות כמו רוסיה, שמנסים לדחוף את הפורנו החוצה ולהכניס אותו פתאום לאותה הקטגוריה כמו פורנוגרפיית ילדים. הכול מבחינתם אותו הדבר. לצערי אנשים הופכים להיות יותר ויותר נוקשים ושמרנים ברחבי העולם כולו, וככה אנחנו מאבדים את החופש שקנינו לנו עד היום".
8 צפייה בגלריה
רקו סיפרדי
רקו סיפרדי
"לצערי אנשים הופכים להיות יותר ויותר נוקשים ושמרנים ברחבי העולם". רוקו סיפרדי
(צילום: EPA)
מה סוד ההצלחה שלך, מלבד הקסם האישי ונתוניך הפיזיים המרשימים? "הצלחתי כי אני אוהב נשים, זה גם עוזר. פשוט יש לי תשוקה לעולם הזה, לעבודה הזו, לנשים, אבל בכנות אני לא כזה מוצלח בלי מצלמה - אני נותן את הביצוע הכי טוב שלי רק מול המצלמה. כשהגעתי לאמריקה כדי לעבוד, ג'ון סטליאנו (John Stagliano), במאי ומפיק פורנו נודע, הכריז: 'הנה הבחור הזה הגיע מאירופה ולגמרי שינה את הפורנו'. ובהקשר הזה אני רוצה לתת קרדיט ולספר לך שהייתה לי חברה, טינה מאנגליה, שלימדה אותי דרך אחרת לעשות סקס עם נשים. היא פשוט לימדה אותי שיש משהו מעבר לחדירה. לפני שהכרתי אותה נהגתי בשיטת השלוף-הכנס, חשבתי שזה המתכון. ואז כששכבתי עם טינה, היא סטרה לי ממש חזק. סטרתי לה חזרה ושאלתי אותה: 'למה את מרביצה לי?' - ואז היא גמרה. מאותה נקודה הבנתי שמשהו בוודאי שונה במיניות של נשים. ולכן, כל הבנות האמריקאיות רצו לעבוד איתי. כולן".
סיפרדי הצליח לשרוד את מגפת האיידס שהפילה חללים בקרב עובדי ועובדות תעשיית הסרטים הכחולים. "מעולם לא צרכתי סמים, ואף פעם לא עישנתי. עשיתי רק סקס. זו ההתמכרות היחידה שלי - זה וכושר. עד היום חשוב לי להתאמן".
8 צפייה בגלריה
מתוך "סופרסקס"
מתוך "סופרסקס"
שחקניות פורנו אמריקאיות? מתות עליו. מתוך "סופרסקס"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ואכן, סיפרדי נאלץ להתמודד עם ההתמכרות שלו לסקס, ונאבק בה במשך שנים רבות עד שנגמל. "כשפעם שאלו אותי למה אני עוסק בפורנו, הייתי אומר שהסיבה היא קודם כל להספיק לעשות סקס עם כמה שיותר נשים בחיים. כי זה באמת מה שהיה הכי מעניין מבחינתי אז. עם כמה נשים שכבתי? הרבה. עשיתי יותר מ-1,700 סרטים, והיו לי שלוש-ארבע פרטנריות שונות בכל סרט. היו מי שעבדתי איתן כמה פעמים, אבל היו גם סרטים שבהם הייתי עם מאה נשים. מאה בנות נראה כיף - אבל זה לא. זה לקח שמונה שעות וזה היה קטסטרופה".
יצא לך לשכב גם עם בחורות ישראליות? "יכול להיות. זה אפשרי. חלק בטח היו טובות".
אתה נוהג לצפות בסרטים שבהם כיכבת? "לא. אני אף פעם לא מאונן על הסרטים שלי, לא. זה בלתי אפשרי. אני יכול לצפות בחלק מהדיאלוגים בקטעים קומיים שעשיתי ולפעמים אני אומר לעצמי: 'וואי, אני ממש גרוע'. אבל לאונן על עצמי? זה ממש מוגזם".

"אתה לא יכול לאהוב כל בחורה במקצוע הזה"

סיפרדי שכיכב בשנים האחרונות במספר תוכניות ריאליטי, בפרסומות וגם בסרטי מיינסטרים, חי באושר ובעושר עם רעייתו רוזה קרצ'יולו, אם שני בניו. רוזה היא כוכבת פורנו הונגרייה ודוגמנית לשעבר, שהכיר ב-1993 בפסטיבל קאן. "כשהכרנו, אמרתי לרוזה שלעולם לא אעזוב את העבודה שלי, עבור אף בחורה, גם לא עבור אשתי, אז אל תבקשי ממני לעזוב את העבודה. והיא הסכימה וזו הסיבה שאנחנו עדיין יחד", חושף סיפרדי.
"יש רק דבר אחד שקשה בתעשיית הפורנו - לתחזק את הקריירה לצד חיים אישיים עם המשפחה. זה תמיד היה הקושי היחיד. כל הספקות שלי, כל הבעיות. וזה מה שפיתח אצלי קצת תחושת אשמה, שקשורה נטו לאדם אחד בלבד: אשתי. לא כלפי אף אחד אחר. לא היו לי רגשי אשמה כלפי האחים וההורים שלי. חופש זה החלק הכי חשוב בחיים ובמה שאני עושה. מבחינתי זה תמיד היה: 'אף אחד לא יכול להגיד לי איך אני יכול להיות מאושר'. אבל יש אדם אחד שתמיד שם מחכה לי, בבית, בכל יום - אשתי רוזה, אז מבחינתי היא תמיד הייתה המקור הראשי לספקות. והיום גם שני הבנים שלי, כי הם לא בחרו להיות הבנים שלי. הבנים ואשתי הגיעו לבכורה של הסדרה בברלין, וזו הייתה סגירת מעגל. הם מבינים עכשיו כמה רציתי לעסוק במקצוע".
8 צפייה בגלריה
רוקו סיפרדי ואשתו רוזה
רוקו סיפרדי ואשתו רוזה
המקור הראשי לספקות אצלו. רוקו סיפרדי ואשתו רוזה קרצ'יולו
(צילום: Ebrahim Noroozi/AP)
בסדרה יש ניגוד בין סקס לאהבה, האם ככה גם הרגשת בחיים שלך? "אני יכול לספר לך שמבחינתי, סקס שמלווה בסנטימנט אוהב הוא הדבר הכי טוב שיש. אי אפשר להשיג משהו טוב מזה. בשביל זה יש לי את אשתי. אני אוהב אותה וכשאנחנו שוכבים אני לא חושב, אנחנו פשוט נהיים אחד. אבל אני יכול לומר לך שאני יכול לעשות את אותו הדבר ללא אהבה, פשוט בתור בן אדם שמשתמש בסקס לשם ההנאה - כמו כל דבר אחר שאתה נהנה ממנו. אשתי לא יכולה לעשות את זה, אני מתחייב על זה. לי אין את הקושי הזה. מבחינתי, על הסט, יכולתי 'לאהוב' כל כך הרבה נשים שונות, אבל בחרתי שלא, כי אז לא יכולתי להיות שחקן פורנו מקצועי - אתה לא יכול לאהוב כל בחורה במקצוע הזה. אז אתה מתחיל את ה'אהבה' כשנדלקת המצלמה, ואתה חודל עם הסנטימנט הזה בשנייה שהיא כובה".
לצלם סדרה כמו "סופרסקס" ולשחזר את סיפורו של סיפרדי, הוא לא עניין של מה בכך בעידן ה-MeToo. "נעזרנו בצילומים במתאמי אינטימיות", מספרת פרנצ'סקה מניירי, במאית "סופרסקס", המצטרפת לשיחה. "בכלל, עמדה בפניי שאלה גדולה: איך עליי לספר את סצנות הסקס? כי כל מי שראה את רוקו כל כך הרבה פעמים ראה איך הוא עושה את זה, אז החלטתי להשתמש בסקס כמקור ידע. הדמות לומדת דברים דרך סקס. כל סצנת סקס היא צעד תודעתי קדימה. זו הסיבה שמטרה נוספת של הסדרה הייתה להרהר במערכת היחסים בין סקס ואהבה ב-2024 ואם זה אפשרי לאהוב את האדם שאיתו אנחנו עושים סקס. האם אפשרי לבנות את הגשר הזה?
"התרומה הכי משמעותית של הסדרה הזו לדיון המתקיים היום על סקס, הוא בזה שבאמת ניסינו ללכת על הנושא מהזווית של גבריות, לצלול עמוק אל תוך 'גבריות' כקונסטרוקט תרבותי, ולחשוף את המכניזם העומד מאחורי המושג. השאלה הגדולה היא המעמד של גברים ונשים במערכת יחסים - שעלולה להיות רעילה מאוד, בדיוק בגלל הפער המעמדי הזה בין המינים. ב'סופרסקס' ניסינו לפרק את הפרדיגמה התרבותית הזו ולשנות אותה בכך שאנחנו יוצרים מפגש חדש בין נשים וגברים. רצינו פשוט להציף את השאלה, לאו דווקא לפתור אותה. אני מקווה שאחרי צפייה בסדרה, הצופים והצופות ינסו לענות על השאלה הגדולה ביותר אודות גברים בכלל".
8 צפייה בגלריה
מתוך "סופרסקס"
מתוך "סופרסקס"
לצלול לתוך מושג הגבריות. מתוך "סופרסקס"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
רוקו, פרנצ'סקה אומרת שהסדרה עוסקת במערכות יחסים רעילות ובמאצ'ואיזם. האם פיתחת מודעות בזכות הסדרה על איך המאצ'ואיזם פועל בחיים שלך? "לעיתים קרובות תיארו אותי בתור 'פרפורמר מצוין שלפעמים עוסק בסקס אלים', אבל זו מעולם לא הייתה בעיה מבחינתי כי תמיד תיארתי את הסיטואציה לפרטנרית שלי. בצילומי סרטי הפורנו, אנחנו תמיד מדברים ומחליטים לעשות סצנה מסוג מסוים, אז מעולם לא הרגשתי שאני מנצל מישהי, כי הכול תמיד נעשה בשיתוף פעולה עם הפרטנריות ועם אנשים אחרים. בוא נגיד שעשיתי צעד כדי להבין נשים טוב יותר. אבל מעולם לא באמת חשבתי: 'אה, אני עושה משהו לא בסדר והיום אני משתפר'. מבחינתי נקודת המבט לא השתנתה. עיתונאית ניו-יורקית אמרה לי פעם: 'אחרי שצפיתי בסרטים שלך, אני רואה מאיך שאתה מקיים יחסים עם נשים שיש לך מוח של אישה'. וזו הייתה המחמאה הכי גדולה שנתנו לי בחיים. זה גם הכה בי פתאום. זעזע אותי קצת. הבנתי פתאום שיש בי חלק נשי גדול. וזאת מבחינתי, כמסקנה, הסיבה שהפכתי למה שהפכתי.
"גם הבמאית הצרפתייה האמנותית הנחשבת קתרין ברייה, שהופעתי בשניים מסרטיה - 'רומאנס' (1999) ו'אנטומיה של גיהנום' (2004) - אמרה לי את אותו הדבר. זה מוזר מאוד. זה נראה כאילו אני הגבר הכי מאצ'ו בעולם שמייצג את התעשייה הזו, וגם בגלל האופן שבו אני מציג את המיניות שלי, אבל בסוף נשים רואות בי חלק מאוד נשי. עכשיו, אני לא פסיכולוג שמבין מי אני, אבל זה מעמיד אותי בסיטואציה משונה. אגב, היום יש המון נשים בפורנו שמשחקות את התפקיד הדומיננטי ואנשים אוהבים את זה. כמו כן, גם בסרטי פורנו אנחנו משתמשים עכשיו במתאמי אינטימיות".
8 צפייה בגלריה
רוקו סיפרדי
רוקו סיפרדי
מוח של אישה? רוקו סיפרדי
(צילום: Luca Bruno/AP)
מה הייתה התגובה שלך כשראית את הסדרה "סופרסקס"? "עברתי סערת רגשות שקשה לי לתאר. הרגשתי שהסדרה עוצמתית, אמוציונלית, מרגשת. היא מראה את הצד האנושי, את המחיר של לבחור בחיים האלה - שאינם קלים. אני בין המעטים שזוכים לראות את החיים שלהם מוצגים בסדרת טלוויזיה - הרי בדרך כלל אנחנו עושים את הסיכום הזה של חיינו דרך הזיכרון, אבל הפעם שפר עליי המזל לראות את חיי על המסך. הרגשתי בעיקר בר מזל. אני חייב לומר שעד הסדרה הזו לא הבנתי את האישיות שלי, ואחרי צפייה בשבע שעות ובמה שעברתי בחיים שלי - הבנתי עוד הרבה דברים על עצמי".