כשראתה את סבא שלה, אגדת הכדורסל הישראלי רלף קליין ז"ל, מתראיין ומתארח בתוכניות טלוויזיה שונות - היא הבינה מה תרצה לעשות כשתהיה גדולה. 13 שנים אחרי שהלך לעולמו, הנכדה ההיא, רוני מרון קליין, כבר הפכה לשחקנית עולה וכעת קוטפת תפקיד נוסף בסדרה, ״בעלת החלומות" שמשודרת ב-HOT בידור. ״סבא שלי היה מול המצלמות המון והוא היה לוקח אותי לכל מקום איתו, אם זה היה תוכניות אירוח או צילומי כתבות. אני חושבת ששם נדבקתי בחיידק הזה".
4 צפייה בגלריה
רוני מרון קליין
רוני מרון קליין
רוני מרון קליין
(צילום: מאי יהב)
נשמע שהיה לך קשר מיוחד איתו. "הייתי הנכדה הבכורה והיחידה במשך חמש שנים וחצי. גרנו קרוב מאוד במעין בית דו-משפחתי וממש חייתי אצל סבא וסבתא. היינו מאוד מאוד קשורים, הוא היה כמו סבא-אבא כזה, בילינו המון זמן ביחד. אני לא יודעת אם אפשר להגיד את זה, אבל הייתי הנכדה האהובה ביותר (צוחקת)".
בגיל הזה כבר הבנת עד כמה גדול היה סבא שלך? "בתור ילדה לא הבנתי את הגודל של זה. הייתי נגיד מסתובבת איתו ואנשים היו ניגשים ומתייחסים אליו ממש כמו לאגדה, אבל לא הבנתי בדיוק למה. מאוד אהבתי את זה שיש סביבו הייפ מסוים, ובעיקר ממש הערצתי אותו. הוא היה בן אדם מאוד חזק שתמיד משיג את מה שהוא רוצה. הוא הלך בדרך הישר. כשהוא זכה בפרס ישראל (בשנת 2006, ר"ב) הייתי קטנה, בת 10 בערך, ואני זוכרת את ההתלהבות כשהוא עלה לבמה, הייתי ברעידות".
איך התמודדת עם המוות שלו? "אני חושבת שבגלל שהוא היה כל כך קרוב אליי זה היה כמו לאבד יד. הייתי נורא צעירה וזה השפיע עליי. דיברו על זה בכל מקום, גם בבית ספר, והיה לי קשה לעכל את זה. אבל הוא תמיד נוכח. הרבה ממה שאני היום זה בזכות סבא שלי, הוא מאוד תמך בי. אם הוא היה חי היום הוא היה הכי דוחף ובעד, יותר מכל המשפחה".
4 צפייה בגלריה
רוני מרון קליין
רוני מרון קליין
"אם סבא היה חי היום - הוא היה דוחף אותי יותר מכל המשפחה שלי". רוני מרון קליין
(צילום: ענבל מסיקה)
מרון קליין בת ה-25 מאבן יהודה היא גם בתה של רינת קליין, מנכ"לית HOT8 ו-HOT בידור, הערוץ שבו משודרת הסדרה בכיכובה, "בעלת החלומות". ולפני שאתם שואלים - לא, היא לא מתנצלת על כך. "אמא שלי לא רצתה שאני אהיה בעולם הזה", היא מספרת, "אבל אחרי שהיא ראתה שהשתפרתי בעקבות הקורסים שלקחתי למשחק היא הבינה שזה מה שאני רוצה לעשות. אני לא מתייפייפת. אני מודעת לזה שאמא שלי בתחום הזה ומכירה אנשים, אבל אני טובה במה שאני עושה ויודעת שלא לקחו אותי בגללה. אני לא יכולה להתכחש לעובדה שאמא שלי זאת אמא שלי, ואני גם יודעת שיהיו דיבורים. אבל אני מאוד שמחה שהיא חלק מזה, אני לומדת מזה המון".
עד כמה זה מפריע לך שמדברים? "אני יכולה להגיד לך שהיום - אחרי שנתיים שאני משחקת בסדרות כמו 'התחנה', 'כפולה' ועכשיו ב'בעלת החלומות' - למדתי להתעלם מזה. בהתחלה דאגתי להסתיר את זה אבל עכשיו אני כבר לא עושה את זה. זה לא פייר כלפי עצמי להסתיר את זה. פחדתי מזה אבל החלטתי לשים את הרעשים בצד. ברור שיש פעמים שהדיבורים מפריעים, זה מפריע, אבל לא מספיק בשביל לגרום לי להפסיק או להשתיק אותי. שיגידו".
4 צפייה בגלריה
רלף קליין
רלף קליין
"תמיד נוכח". רלף קליין
(צילום: שאול גולן)
מרון קליין, שלומדת במרכז הבינתחומי ("כי צריך תוכנית גיבוי בעולם לא יציב כמו עולם המשחק"), מגלמת דמות של חרדית ב"בעלת החלומות" (ימי ג'-ה', 20:00, HOT), וגם שם המשפחה שלה משחקת תפקיד - בעזרת דודתה החרדית היא עשתה את ההכנות לדמות. "התייעצתי איתה המון והיא מאוד התלהבה מזה. אפילו נסעתי אליה בשבת והיא הסבירה לי איך מתפללים ומה אני צריכה להגיד ואיך אני הוגה את התפילות נכון. חקרתי אותה כי רציתי להבין מה בדיוק קורה, וזה מאוד עזר לי להתחבר לדמות ולדמיין לרגע שאני חרדית".
למרות ההצלחה היחסית בתחום המשחק והייחוס המשפחתי המחייב והמפואר, לא הכול ורוד בחייה של מרון קליין. בעבר התמודדה השחקנית עם הפרעות אכילה וכיום היא מבקשת לשתף את שעברה. "חוויתי טראומה בגיל 15 שהובילה אותי להפרעות אכילה קשות שסבלתי מהן עד גיל 20. באותן שנים הזנחתי את החלום של המשחק וההתעסקות שלי הייתה רק בזה - הפסקתי לאכול ואת כל מה שאכלתי הקאתי. אובחנתי כבולמית וירדתי המון במשקל. מעבר לסבל שעברתי יחד עם המשפחה ובן הזוג, חשוב לי להדגיש שזה משפיע לא רק על מי שחולה - אלא גם על האנשים שסביבם. אבל בסופו של דבר, המשחק והשאיפה להגשים את החלום הזה הצילה אותי. שיעורי המשחק שלקחתי אחרי הפסקה ארוכה גרמו לי להתמודד ולהפסיק לברוח מהבעיות.
4 צפייה בגלריה
מתוך "בעלת החלומות"
מתוך "בעלת החלומות"
המשחק גרם לה להתמודד עם הבעיות. מרון קליין (משמאל) מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: אוהד רומנו)
"במיוחד בעידן האינסטגרם, כשיש את השאיפה לשלמות וכשילדות מפתחות תלות במראה כבר מגיל צעיר - חשוב לי להעביר מסר ששלמות היא משהו שאי אפשר להשיג והמודעות צריכה להיות יותר גדולה. מדברים על הפרעות אכילה אבל לא על שורש הבעיה, לא על הפתרונות. היום אני נמצאת במקום אחר, חיה אורח חיים בריא עם יד על הדופק. בכל פעם שאני מרגישה שאני חוזרת אחורה אני ישר מבקשת עזרה ויודעת בדיוק מה לעשות. חשוב לי לתרום מנסיוני לנערות שמתמודדות עם קשיים של הפרעות אכילה, ומרגישות שאף אחד לא מבין אותן. כי זה קורה היום כל כך הרבה - כמעט כל נערה חווה סוג של הפרעת אכילה ועם עזרה נכונה זה יכול להיעצר".
מה החלום הכי גדול שלך? "להמשיך לשחק. הייתי רוצה יציבות מהבחינה הזאת. אז החלום זה להמשיך לשחק וגם להגיע לתיאטרון. אני מאוד נהנית וזה מאוד ממלא אותי, במשחק אני מרגישה שלמה".