דיסני השיקה אתמול (ה') את חגיגות 100 שנות קיומה באירוע בלונדון במהלכו הכריזה על שורת אירועים שיתקיימו ב-2023 תחת הכותרת D100.
4 צפייה בגלריה
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
(דיסני)
החגיגות יורגשו גם בישראל כאשר לצד אירועים בינלאומיים שיגיעו לארץ, יושק לראשונה ערוץ יוטיוב עם שירי דיסני בעברית וייערך פסטיבל מארוול באחד הקניונים הגדולים בישראל. כמו כן יקודמו גם פעילויות יצירת תוכן לכבוד חגיגות המאה, ומופע שירה בציבור ענק בשיתוף מיזם השירה והדו קיום, קולולם, שמקדם שירה קולקטיבית לשם יצירת קהילה משותפת.
שנת המאה תצויין ברחבי העולם בצבע פלטינה (כסוף), שיאפיין גם את כל המרצ'נדייז שיוצע למכירה ב-2023. האביזרים יציגו דמויות מהסרטים המוקדמים של דיסני כמו הסרטון הראשון של החברה, "ספינת הקיטור ווילי" והסרט הראשון באורך מלא משנות ה-30 של המאה הקודמת, "שלגייה ושבעת הגמדים". בנוסף ניתן יהיה למצוא דמויות מסרטים רבים של האולפנים החל מ"פינוקיו" ועד "צעצוע של סיפור", "לשבור את הקרח" והסרט המצויר החדש של דיסני שעתיד לצאת ב-2023, Wish. החברה תציין את המאורע גם ברשתות החברתיות באמצעות ההאשטאגים sharethewonder ו-Disney100.
באירוע אמש נחשפו שורת אירועים לרגל החגיגות, בהם סיבוב קונצרטים בן שמונה ימים אשר כרטיסים אליו ניתן לרכוש החל מהיום (ו'). הקונצרט יכלול כמה הופעות חיות של אמנים שילוו בתזמורת ויבצעו שירים מתוך סרטים כמו "היפה והחיה", "מרי פופינס" ו"אנקאנטו", לצד מנגינות מסרטי פיקסאר, מארוול ומלחמת הכוכבים - שגם הם מותגים בבעלות דיסני. כל זאת על רקע קטעים מהסרטים. הקונצרט בבריטניה צפוי להתקיים מה-31 במאי עד 6 ביוני 2023; קונצרטים נוספים בגרמניה, בשוויץ, באוסטריה ובאיטליה יתקיימו במהלך חודש אפריל 2023.
4 צפייה בגלריה
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
קונצרט נודד בן שמונה ימים. דיסני חגיגות ה-100
(דיסני)
4 צפייה בגלריה
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
(דיסני)
בנוסף הוכרזה תערוכת דיסני שתגיע לאירופה מארצות הברית בסתיו, ותנדוד אחר כך גם למזרח התיכון ולאפריקה."דיסני 100: התערוכה", תכלול הצגת פריטים נדירים משנת 1923. "דיסני תפתח את כספת האוצרות בכדי להציג לראווה מאות מוצגים ופריטים היסטוריים, כולל יותר מ-250 יצירות אומנות נדירות, תחפושות, אביזרים ומזכרות נוספות", כך פירטה החברה בהודעה ששלחה לעיתונות.
חברת הענק תשיק בנוסף גם תערוכת תלת ממד המעניקה חוויית אימרסיב בשם "פלא החברות" (Wonder of Friendship - The Experience), שתוצג בין מאי לאוקטובר 2023 באירופה. מדובר בשורת חוויות ומתקנים שעוסקים בחברויות מהסרטים, שיפוזרו בארבעה חללים, כאשר כל אחד מהם יתמקד בסיפור אחר: "עליסה בארץ הפלאות", "לילו וסטיץ', "מלך האריות" ו"מיקי וחברים".
4 צפייה בגלריה
דיסני חגיגות ה-100
דיסני חגיגות ה-100
תערוכת תלת ממד, צפויה להגיע לאירופה בפברואר 2023. דיסני חגיגות ה-100
(דיסני)
שנת ה-100 תיחגג גם בפארקי השעשועים - דיסנילנד, דיסני וורלד ויורודיסני (דיסנילנד פריז) שבו יוצג מופע בשם "100 שנות פלא" שהכרטיסים לו זמינים כבר עכשיו. בנוסף יושק קמפיין בינלאומי שיעודד הורים וילדים לשחק יחד באמצעות מותגי דיסני, בהם פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים ונשיונל ג'יאוגרפיק.
הסרטים החדשים שצפויים לצאת בשנה הקרובה הם "ווילו", "אלמנטל" של פיקסאר, Disenchanted - סרט ההמשך ל"מכושפת" עם איימי אדאמס, Wish -מחזמר מצויר עם שירים של ג'וליה מייקלס וסרט ההמשך לאוואטר, "אוואטר: דרכם של המים". גם מארוול תציג סרטים חדשים, בהם "אנטמן והצרעה: קוואנטומאניה".
באירוע החגיגי הוצג לראשונה הקליפ המלא מתוך סרט הלייב אקשן של בת הים הקטנה, שבו האלי ביילי שרה את Part of your World. כזכור הטיזר מהקליפ עורר סערה בארה"ב בקרב מעריצים שהתרעמו על ליהוק שחקנית שחורה לדמות הבדיונית, ובמקביל עורר התרגשות עצומה בקרב ילדות שחורות ובקרב מעריצי הסרט שהתפעלו מכשרון השירה של ביילי ומהאדפטציה לשיר. מלבד הסרט שעתיד לצאת לאקרנים במאי 2023, גם שלגייה ושבעת הגמדים ופיטר פן וונדי יקבלו סרטי לייב אקשן.
כמו כן יוצעו תכנים חדשים בפלטפורמת הטלוויזיה של החברה - דיסני+, הכוללים עונה נוספת ל"לוקי" ול"מה אם...?", ואת הסדרות החדשות "אקו" ו"הרפתקאות הג'דיי הצעיר".
הכתבת הייתה אורחת דיסני באירוע 100 שנה לדיסני.