דניאל גד היה כוכב נוער שיכול לספור את הכסף מהקמפיינים, הסדרות שכיכב בהן וכל מה שאליל ילדים יכול לבקש לעצמו. אבל בשיא ההצלחה, כוכב "גאליס" לשעבר החליט לעזוב הכול ולהתמקד בלימודי המשחק.
"היו כאלה שהרימו גבה, גם בסביבה הקרובה שלי, שאמרו לי 'בשביל מה לך? מה אתה צריך את זה? אתה עובד ואתה על המסלול. זה ימנע ממך לעשות דברים'", הוא מספר בריאיון ל-ynet, ולדבריו הם גם צדקו. "בדברים מסוימים זה היה נכון. במהלך הלימודים היו דברים שלא יכולתי לעשות, אבל אלה דברים שידעתי עליהם מראש ובכל זאת לקחתי החלטה לעשות את זה. יש את מעגל החיים ויש את מעגל האמנות".
5 צפייה בגלריה
דניאל גד
דניאל גד
"אמרו לי 'בשביל מה אתה צריך ללמוד? אתה עובד ואתה על המסלול'". דניאל גד
לא היה פחד שלא תשחזר את ההצלחה שקדמה ללימודים? "אתה בדרך, ובדרך יש הזדמנויות. אני הסתכלתי על זה ככה שאני משדרג את עצמי ואת הכלים שקיימים בתוכי, למען הדברים החדשים שיגיעו בעתיד. הדברים קורים מתוך אמונה שהכול מגיע מלמעלה ושדברים קורים מסיבה מסוימת, ואם תמשיך באמונה ובעשייה - יגיעו דברים נוספים".
מאז, הקריירה של דניאל גד תפסה כיוון אחר לגמרי. הוא שיחק ב"מפריח היונים", שם עשה תפקיד בשפה העיראקית, קיבל את התפקיד של אבינועם בסדרה "שבאבניקים" של HOT (המשודרת בימים אלה ושעליה נרחיב בהמשך), וגם בסרט העצמאי "העין הלבנה", שאף קטף מועמדות יוקרתית לטקס האוסקר האחרון בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר.
5 צפייה בגלריה
דניאל גד
דניאל גד
"אם תמשיך באמונה ובעשייה - יגיעו דברים נוספים". מתוך "שבאבניקים"
(צילום: בועז יהונתן יעקב)
"אלה היו שניות של הודיה אדירה", הוא נזכר בהכרזה על המועמדות. "זאת יצירה שברובה עבדו עליה בהתנדבות ולא קיבלו עליה שכר. יום צילום אחד שהתחיל בשעה 17:30 ונמשך עד הזריחה. הרגשתי שקורה איזשהו נס, שאתה חלק מיצירה שכל כך הרבה גורמים היו צריכים להתחבר למענה בשביל שהיא תתגשם. כשזה קרה הרגשתי כמו הכרת תודה עצומה על זה שזכינו לעשות את הדבר הזה, ואני שמח שזה הגיע לאן שזה הגיע".
כמה התאכזבת שלא הצלחתם להביא את הפסלון לישראל? "עצם זה שהיינו שם והגענו למעמד הזה היה הרבה מעבר לזכייה. שתבין, זה הסרט הראשון של תומר שושן האהוב והיקר שסיים לימודי קולנוע. זה מדהים בפני עצמו שהוא הגיע לשם".
5 צפייה בגלריה
עין לבנה סרט קצר
עין לבנה סרט קצר
"עצם זה שהיינו שם והגענו למעמד הזה היה הרבה מעבר לזכייה". דניאל גד (מימין) עם דוויט טאלקאב מתוך "עין לבנה"

"אני בא מבית מסורתי ומאמין, כוחה של התפילה תמיד היה קיים בי"

גד כבר בן 30. מאז ההצלחה המטאורית של "גאליס" ומעבר לשלל ההישגים שכבר הוזכרו הוא הספיק להשתתף גם בסדרה "השוטרים", ובימים אלה, כאמור, מככב בעונה השנייה של "שבאבניקים" (א'-ב', 20:15 ב-HOT3, וב-HOT VOD ו-Next TV), שמספרת את סיפורם של ארבעה צעירים חרדים בישיבה שמשתלבים - או לפחות מנסים להשתלב - בעולם החילוני. את הרביעייה של גד משלימים השחקנים ישראל אטיאס, אורי לייזרוביץ' ועומר פרלמן.
"אנחנו מדברים על פלורליזם, קבלת האחר, ויש רגע של שיח שבו מנסים לשלב בין הצדדים. אלירן מלכה הבמאי הצליח להראות את כל הזוויות מבלי לבחור צד. יש פה אומנם משהו טלוויזיוני עם שיקוף חברתי, אבל בסופו של יום אתה חותם את זה עם מסר חיובי שנותן תקווה לעתיד. אני מקווה שייקחו ממנה דברים טובים".
יש בעינייך תפקיד מחנך לטלוויזיה? "תפקיד מחנך זו הבחירה של כל אחד בשביל עצמו. יצירות טלוויזיוניות וסרטי קולנוע כן משקפים לחברה מראה על תהליכים שקורים בתוכה, ולפעמים הם באים לנסות להציע פתרונות באופן שמאוד תלוי ביוצר. גם אתה כאמן - כשחקן שמשתתף בסדרה - יכול לנסות להציע פתרון מתוך זווית הראייה שלך ומאיך שאתה תופס את הטקסט. אני יכול להגיד שמהעבודה שלי עם אלירן הכרתי יוצר שהוא קרקע פורייה לרעיונות. אז מהבחינה הזאת - כן, יש מסר חינוכי. וגם ב'שבאבניקים' יש רצון לקרב בין שני העולמות, בין חרדים לחילונים. בעונה הזאת זה הולך אפילו עוד יותר רחוק".
אתה מכיר חרדים שצופים בסדרה? "היינו בחנות בבני ברק כחלק מצילומים והיו שם רק בחורי ישיבה, ולכאורה זה היה ממש להיכנס לגוב האריות. בחוץ ניגשו אלינו המון בחורי ישיבה שמרגישים שלראשונה מספרים את הסיפורים שלהם - שיש להם היררכיות, תחביבים, שזה ממש עולם שלם בפני עצמו. שאולי בגלל הביגוד כלפי חוץ כולם נראים אותו דבר, אבל שמבעד לתלבושת יש המון ניואנסים קטנים שמלמדים על העולם הזה".
5 צפייה בגלריה
דניאל גד
דניאל גד
"מבעד לתלבושת יש המון ניואנסים קטנים שמלמדים על העולם הזה". דניאל גד ב"שבאבניקים"
(צילום: בועז יהונתן יעקב)
התפיסה שלך השתנתה בעקבות הסדרה? "אני בא מבית מסורתי ומאמין אז כוחה של תפילה תמיד היה קיים בי. זה לא זר לי, אבל מבחינת הניואנסים של העולם החרדי - גיליתי המון. בין אם זה ז'רגון של מילים וסלנג, ועד לדברים מהותיים יותר. ההבנה שלך גדלה, וכמוה גדלות גם החמלה וההכלה. באופן כללי אני תמיד נזהרתי להכליל. כולם, לא רק חרדים. ככה חונכתי. גדלתי כל החיים ברחובות, שיש בה ייצוג דמוגרפי יחסית זהה למה שקורה בשאר המדינה מבחינת קבוצות האוכלוסייה - בין אם זה בתיאטרון, בכדורגל וגם במכון ויצמן, ששם נחשפתי לכל מיני סוגים של אנשים. אתה לומד לקבל אדם באשר הוא אדם, ולא לשייך אותו לקבוצה מסוימת ואז להחליט עליו. זה גם הבסיס בהצגה של הדמויות - שלא תבחר ישר צד אלא תראה שכל אחד הוא עולם, ומגיע מאיזה מקום עם ערכים מסוימים, ומנסה להרגיש טוב בעולם שבו הוא נמצא".
5 צפייה בגלריה
מתוך העונה השנייה של "שבאבניקים"
מתוך העונה השנייה של "שבאבניקים"
"תמיד נזהרתי להכליל, ככה חונכתי". דניאל גד (מימין) מתוך "שבאבניקים"
(צילום: אוהד רומנו)
לא בכל סדרה נוצר חיבור כמו זה שנוצר בין כוכבי "שבאבניקים". מה מיוחד בקבוצה הזאת שלכם? "הם כבר שותפים שלי להכול. אנחנו גם בקשר בין העונות ומבלים ביחד, יש קבוצת ווטסאפ שבה אנחנו מתעדכנים גם בחיים האישיים וגם במקצועיים, וגם בדברים שקשורים בסדרה. הפכנו לחבורה. בשבועיים הראשונים ישנו ביחד בצילומים. אני מקווה שקירוב הלבבות שנעשה דרך 'שבאבניקים' יימשך".