כמו בכל שנה בחול המועד סוכות (8 עד 17 באוקטובר), גם הפעם פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה חוזר, עם מהדורה מספר 38 והיום (ב') נחשפה רשימת הסרטים הישראלים שישתתפו בתחרויות השונות.
4 צפייה בגלריה
מתוך "בתולים"
מתוך "בתולים"
מתוך "בתולים"
(צילום: בועז יהונתן יעקב)
בתחרות העלילתית שבעה סרטים חדשים יאבקו על הפרס הגדול: "בתולים", אותו מביים וגם כתב מאור זגורי ("זגורי אימפריה") ובו משחקת בת זוגו חן אמסלם בין היתר לצד עמוס תמם וליאנה עיון.
הסיפור עוסק בנער שמתמודד עם מותה של אמו בדיוק בשנה בה הוא מגלה את מיניותו ונמצא במסע בלתי אפשרי לאיבוד בתוליו במקום המבודד ביותר בארץ, הערבה.
אחרי שב-1974 עיבד את "מיכאל שלי" של עמוס עוז לסרט, הבמאי הוותיק דן וולמן יציג את סרטו "הבשורה על פי יהודה", גם הוא על פי ספרו של עוז. וולמן, גם כתב והפיק.
4 צפייה בגלריה
מתוך "הבשורה על פי יהודה"
מתוך "הבשורה על פי יהודה"
עיבוד לספרו של עמוס עוז. מתוך "הבשורה על פי יהודה"
(צילום: דני שניאור)
"השכן שלי אדולף" (לאון פרודובסקי), שכבר הוקרן בפסטיבל לוקרנו בשווייץ בחודש שעבר, יעשה את הבכורה שלו גם בישראל. העלילה עוקבת אחר ניצול שואה שמשוכנע ששכנו החדש הוא אדולף היטלר – והוא נחוש להוכיח את טענתו.
"ילדים של אף אחד", של ארז תדמור, מי שביים את "סיפור גדול", "נמל בית" וסרטו מ-2015 "ארץ פצועה" זכה בפרס אופיר, כמו גם "הנפש הטובה" (איתן ענר), "השמן" (גודיס שניידר) ו"ולריה מתחתנת" (מיכל ויניק), אחד הפייבוריטים הגדולים בטקס פרסי אופיר שייערך בהמשך החודש, משלימים את הרשימה המבטיחה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "ילדים של אף אחד"
מתוך "ילדים של אף אחד"
מתוך "ילדים של אף אחד"
(צילום: אוהד קאב)
בתחרות הקולנוע התיעודי יוקרנו שמונה סרטים, כולל "אנחנו לא ניפרד לעולם" (אלון גור אריה), שעובר על תחנות חייו של יהודה בארקן, כשהשחקן המנוח מספר על עלייתו ונפילתו; "44 שעות" (רותם גרוס) שמציג את שעותיו האחרונות בחייו של חולה שמורדם ומונשם; "בידיים ריקות" שעוסק בדילמה בלתי אפשרית עבור זוג לקראת סוף ההיריון בעקבות בדיקה מדאיגה – האם להפסיק אותו או ללדת את התינוק למרות החששות ומצד שני את "ידיים מלאות", על שלוש נשים דתיות שאינן מצליחות להמשיך וללדת; "ברונקה!" הוא מעין סיפור בלשי על אדם שחשוד בפשעים נגד האנושות שחי בישראל בזמן שאביו של הבמאי תומר סלוצקי מנסה להביא להסגרתו; "הבחירה של ניצה" בבימוי אורי ברבש, מאחוריו שלל סדרות וסרטים, ומספר על ניצה, ניצולת שואה בת 78, שיוצאת למסע בעקבות זהותה ונחשפת לפרשה דרמטית מעברה; "חיה בסרט", על חיה אורמן, מוזיקאית שמארגנת לעצמה מסיבת פרידה מהחיים ו"מלכודת דבש", על חיי הקהילה האתיופית בשכונת קריית משה ברחובות, כשפרויקט בנייה גדול מאיים לשנות את חייהם.
בנוסף צפויות הקרנות בכורה לשתי סדרות ישראליות חדשות – "מי שמע על חווה ונאווה" מאת גלית חוגי ונועה ארנברג, היוצרות של "האחיות המוצלחות שלי" ובבימויו של גורי אלפי. נאווה (חנה לסלאו) ונאווה (קרן מור) שירתו יחד בלהקה צבאית בשנות ה-70 וארבעים שנה לאחר מכן הן נפגשות ואוזרות אומץ להגשים את חלומותיהן. ו"המנדט", מיני סדרה תיעודית של כאן על תקופת המנדט הבריטי והשנים בהם עיצוב הסכסוך הישראלי פלסטיני.
4 צפייה בגלריה
מתוך "44 שעות"
מתוך "44 שעות"
מתוך "44 שעות"
(צילום: אייל בן יעיש)