כיממה לאחר שחנן יובל סירב להופיע במשכן הכנסת, ובעקבות ציוצו של חבר הכנסת דודי אמסלם בטוויטר שתהה לגבי זהות המוזיקאי הוותיק והציע בדבריו את קובי פרץ כחלופה - הסערה הגיעה כצפוי גם לפרץ עצמו. כשברשת החלו לצוף תגובות נגד הצעתו של אמסלם, בהן בין היתר כינו את פרץ "עבריין" (פרץ הורשע בעבירות מס וריצה מאסר בכלא), הזמר הגיב לדברים: "קמתי הבוקר לסערה תקשורתית ופתאום אני מוצא את עצמי תחת מתקפה ברשתות החברתיות כשאנשים אחים, ישראלים כמוני, כאלו שמעולם לא החלפתי איתם מילה או דיברתי עליהם סרה, משתתפים בחגיגה וקוראים לי 'עבריין' מורשע שישב בכלא ועוד מילים יפות.
2 צפייה בגלריה
"קוראים לי 'עבריין' מורשע שישב בכלא ועוד מילים יפות". קובי פרץ
"קוראים לי 'עבריין' מורשע שישב בכלא ועוד מילים יפות". קובי פרץ
"קוראים לי 'עבריין' מורשע שישב בכלא ועוד מילים יפות". קובי פרץ
(צילום: ענת מוסברג)
"אני רוצה להבהיר", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, "אני גאה להיות סמל לאדם שהצליח לבנות את עצמו בזכות כישרון, חריצות ועבודה קשה ולהגיע משיכון עוני עד לפסגת המוזיקה הישראלית ומנגד, ליפול הכי קשה שיש ולשלם על זה מחיר הכי אכזרי שהחברה יכולה להטיל על מישהו - גזילת חירותו. מהמקום הנמוך הזה, לצמוח בחזרה ולהוות סמל לשיקום וחזרה לחיים מלאים ומצליחים.
כזכור, בשנת 2016 פרץ נידון לשנה וחצי מאסר על שורת עבירות מס, והתחיל לרצות את עונשו באוקטובר 2017. במהלך מאסרו הנשיא דאז ראובן (רובי) ריבלין חתם על בקשת החנינה שלו ואפשר לו לעמוד בפני ועדת השחרורים, שהחליטה לקצר את עונשו של הזמר כעבור תשעה חודשים.
כתבות נוספות בנושא:
"התגובות מחזירות אותי לשנים של הפריצה הגדולה. אז עוד הייתי תודה לאל מהזמרים מהמצליחים בישראל. עכשיו אומרים 'תביאו 'עבריין' להופיע בכנסת אז זו פני הממשלה'. אבל שאלה לי, ולפני הכלא, מישהו הזמין אותי אי פעם לאירועים ממלכתיים? לכנסת, לבית הנשיא? לאירועי זיכרון? הזמר הכי מצליח בארץ אבל להופיע באירוע ממלכתי? לשם אני לא שייך, למה? כי אני מזרחי מדי, ערס מדי, לא תכול עיניים ובהיר שיער, ההיפך מהישראלי היפה, אם תרצו, הקונטרה של חנן יובל. לאנשים כמוני עד עכשיו מעולם לא היה מקום בימים הממלכתיים של מדינת ישראל כי אנחנו עדיין חיים לפי סטריאוטיפים גזעניים של מה ישראלי בעיניך". יש לציין כי למרות טענותיו של פרץ, בשנים האחרונות הופיעו במשכן הכנסת זמרים וזמרות כמו קובי אפללו, דקלון, זהבה בן, שירי מימון, מירי מסיקה, דיקלה, אגם בוחבוט, שמעון בוסקילה ואליעד נחום.
"חנן יובל הוא זמר נפלא ויוצר מהחשובים בישראל", המשיך פרץ ואמר, "צר לי שבחר לסרב להופיע בכנסת ישראל ביום הקדוש לכולנו - יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בעיניי, לא משנה כמה סוערים הדיונים הפוליטיים במשכן בשאר ימות השנה עם וויכוחים, מחלוקות, צעקות וריבים, ביום הזיכרון כולנו מתאחדים ושמים את כל המחלוקות בצד.
2 צפייה בגלריה
דודי אמסלם, חנן יובל
דודי אמסלם, חנן יובל
דודי אמסלם, חנן יובל
(צילום: אבי מועלם)
"ושלא יהיה ספק, אני גאה בחבר הכנסת דודי אמסלם שבעיני מעז להציף בצורה מתריסה, את כל העוולות של המדינה הזו. תגחכו עליו, שהוא אדם פוגע ומזלזל, מצטער לומר לכם, האיש הזה מצליח לגעת שוב ושוב בכל הנקודות הרגישות בחברה ולהוציא רבים משלוותם - למה? כי הוא חושף את האמת והאמת חברים, כואבת.
"דודי אמסלם היקר אוהב אותך - אני אשמח לשיר לך ולכל כנסת ישראל בכל זמן ועת שתרצו. עבורי זה יהיה כבוד עצום ואולי גם הזדמנות להראות לילדים שלי שאחרי כל מה שאבא שלהם עבר, החיים לקחו אותו שוב למקום הכי גבוה ומכובד שיש. בעיני, זה יהיה הסיפור הכי חינוכי וערכי שאפשר ללמד. חודש אדר שמח ורק אהבת חינם".
דבריו של פרץ מגיעים בעקבות דבריו של חבר הכנסת אמסלם, שמוקדם יותר היום (א') תהה: "חנן יובל… מי זה?", מה שעורר זעם מצד קולגות של הזמר הוותיק, בהם דנה ברגר, מירי מסיקה ואפילו הגיע ליושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד. עוד הציע אמסלם בדבריו חלופה למופעו של יובל שבוטל, בדוגמתו של קובי פרץ: "הייתי מציע למארגנים להביא את הזמר והיוצר הנפלא, כדי שישיר לנו את השיר 'אנחנו מאמינים בני מאמינים, ואין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים'". יובל עצמו הודה על התמיכה בו, וכתב: "לא צריך לעשות עניין מאמסלם, זה רק נותן לו נפח. בכלל, ההתגייסות מרגשת אבל קצת מביכה. הכול בסדר".
בתגובה למה שכתב פרץ, חנן יובל בחר יום לאחר מכן לפנות אל הזמר ישירות בפוסט פייסבוק שבו כתב: "קובי יקר, אני מאוד מעריך אותך כזמר, כיוצר וכקולגה. אני לא מכיר אותך באופן אישי, אבל אני מאמין שאתה בן אדם הגון וחיובי. אני רוצה שתדע שכל עוד הדבר תלוי בי, אף אחד לא יצליח לסכסך ביני ובינך. אף אחד! מאחל לך ולכל משפחתך בריאות והצלחה".
פורסם לראשונה: 16:30, 26.02.23