כשברקע הצהרות שר התקשורת קרעי על הכוונה לסגירה - בתאגיד השידור הציבורי כאן הודיעו היום (ג') על מכירת הסדרה הדוקומנטרית "אייכמן - ההקלטות האבודות" לאמזון פריים וידאו.
1 צפייה בגלריה
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
מתוך "אייכמן - ההקלטות האבודות"
(צילום: איתיאל ציון, באדיבות כאן 11)
הסדרה הדוקומנטרית של כאן, MGM ו-SIPUR ששודרה בערוץ בקיץ האחרון, חושפת הקלטות קוליות של הצורר הנאצי אדולף אייכמן, מראשי המוציאים לפועל של תוכנית הפתרון הסופי. בהקלטות נשמע אייכמן מתוודה על חלקו במפעל ההשמדה הנאצי, בווידוי מלא.
הסדרה שמונה שלושה חלקים תהיה זמינה לצפייה באמזון פריים וידאו בארצות הברית כבר מהיום. מדובר בהישג יפה עבור כאן בפרט בגלל עיתוי פרסומו - בשל ההצהרות השונות של שר התקשורת שלמה קרעי בקשר לעתידו הלא ברור של השידור הציבורי בישראל. קרעי כבר הצהיר בעבר כי אין מקום לשידור ציבורי וכי הודיע כי הוא מתכנן לקצץ מאות מיליוני שקלים מתקציב התאגיד. גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד כאן שאמר כי קיצוץ מאות מיליונים יביא בפועל לסגירת התאגיד, הגיב על עסקת המכירה.
"הסדרה יוצאת הדופן הזו, יכולה הייתה לקרום עור וגידים אך ורק במקום אחד – כאן, תאגיד השידור הציבורי של ישראל", אמר יוכפז והוסיף, "מכירת הסדרה לאמזון מוכיחה הן את חשיבות השידור הציבורי בסיפור ההיסטוריה של ישראל והעם היהודי, והן את היות השידור הציבורי הישראלי משגריריה המצטיינים של ישראל בעולם. אני מבקש להודות לשותפינו יוצרי והמפיקי הסדרה ולחטיבת הטלוויזיה בתאגיד על עוד הישג שנשמע עד לפני כמה שנים – בלתי אפשרי".