מותו של אגדת הרוק, הגיטריסט האגדי ג'ף בק, בגיל 78 לאחר שחלה בדלקת קרום המוח, הובילה לאינספור הספדים של מעריצים, חברים ומוזיקאים נוספים שעבדו איתו או שאבו ממנו השראה במהלך השנים.
1 צפייה בגלריה
ג'ף בק
ג'ף בק
ג'ף בק
(צילום: רויטרס)
בק זוכה הגראמי (שבע פעמים במהלך הקריירה הארוכה), שנכנס להיכל התהילה של הרוק פעמיים (פעם אחת עם היארדבירדס ופעם נוספת כאמן סולו), זכה למחוות רבות שסיפרו על העבודה לצידו.
"ג'ף היה אדם כל כך נחמד וגיטריסט אייקוני וגאון - אף פעם לא יהיה עוד ג'ף בק", ספד לו בטוויטר טוני איומי, הגיטריסט של בלאק סבאת'.
רוני ווד, שניגן יחד עם בק בלהקה ג'ף בק גרופ, כתב שהוא חש ש"אחד מאחיו עזב את העולם".
רוד סטיוארט הוסיף שבק היה "בכוכב אחר" ותיאר אותו כ"גדול ביותר". "הוא לקח אותי ואת רוני ווד לארצות הברית בשנות ה-60 המאוחרות כחלק מהלהקה שלו ג'ף בק גרופ ולא הבטנו לאחור מאז", הוא כתב באינסטגרם.
"עם מותו של ג'ף בק איבדנו אדם נפלא ואחד מנגני הגיטרה הגדולה בעולם", ספד לו סולן רולינג סטונס מיק ג'אגר. "כולנו נתגעגע אליו כל כך".
גם חבר להקת קווין בראיין מיי, גיטריסט אגדי בעצמו, ביכה את מותו של בק: "כל כך עצוב לשמוע על מותו של ג'ף. הוא היה המושל, היה בלתי ניתן לחיקוי, זה שאין לו תחליף - הפסגה המוחלטת של נגינה בגיטרה. ובן אדם פשוט משובח. אני בטוח שיהיה לי הרבה מה לומר, אבל כרגע… אבדו לי המילים".
"אני לא מסוגל לבטא כמה עצוב אני לשמוע על מותו של ג'ף בק", צייץ אוזי אוסבורן. "איזו אבידה נוראה למשפחתו, חבריו ומעריציו הרבים. זה היה כבוד ענק להכיר את ג'ף וכבוד מדהים לנגן לצידו באלבום האחרון שלי".
חברי קיס ג'ין סימונס ופול סטנלי חלקו גם הם כבוד אחרון לכוכב הרוק המנוח. "החדשות הללו שוברות לב. אף אחד לא ניגן בגיטרה כמו ג'ף", צייץ סימונס. "תאזינו לשני האלבומים הראשונים של ג'ף בק גרופ ותוכלו להבין מהי גדולה".
"וואו, אילו חדשות נוראות. ג'ף בק, אחד המאסטרים הגדולים ביותר של הגיטרה, הלך לעולמו", כתב סטנלי. "מהיארדבירדס וג'ף בק גרופ, הוא סלל שביל שבלתי אפשרי לעלות עליו. נָגֵן עכשיו ולעד".
"חדשות קשות על מותו של הגיטריסט האגדי, רב ההשפעה והאהוב מאוד ג'ף בק", צייץ סטיב האקט, בעבר גיטריסט ג'נסיס. "הוא גרם לגיטרה החשמלית לשיר… הוא השפיע רבות עליי ועל רבים אחרים".
בראיין ווילסון, הסולן והמייסד של ביץ' בויז, נזכר משיתוף הפעולה שלו עם בק וסיבוב ההופעות המשותף שערכו לפני כעשור. "ג'ף היה גיטריסט גאון ואני והלהקה שלי חווינו את זה מקרוב כשניגנו יחד בטור שלנו ב-2013. אחד מרגעי השיא כשעשינו את Danny Boy יחד. שנינו אהבנו את השיר הזה".
הגיטריסט של הסמיתס ג'וני מאר צייץ: "נוח על משכבך בשלום ג'ף בק. חלוץ ואחד מהגדולים ביותר".
בק סיים לאחרונה את סיבוב ההופעות של אלבומו האחרון 18, שאותו הקליט יחד עם ג'וני דפ.