הפסטיבל הבינלאומי ה-24 לסרטי סטודנטיות וסטודנטים 2022 נחתם הערב (שבת) עם ההכרזה על הסרטים הזוכים. סרטה של היוצרת בר כהן, "בין לבין", זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית בפסטיבל הבינלאומי. הפרס הינו בגובה 24 אלף שקלים.
השופטים נימקו את החלטתם וכתבו: "נפעמנו כולנו תוך כדי צפייה מהחשיפה מלאת הניואנסים של סיפור אישי מרגש ומגובש, שהכניס אותנו לעולם שלא הכרנו. דמויות חד פעמיות נוגעות בסוגיות מורכבות בהומור ובכנות. מחכים ומצפים לראות את הדבר הבא שלך".
4 צפייה בגלריה
בין לבין, מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
בין לבין, מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
בין לבין, מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
(צילום: מיה קפלן)
בפרס התסריט הטוב ביותר על סך 5,000 שקלים זכה "לשקר יש ארבע רגליים". את התסריט כתבה שרי אברג'ל, והסרט בוים בידי אברג'ל, נוי פריימן וגיא לבנת. בפרס הצילום הטוב ביותר על סך 5,000 שקל זכה "המזמור החמישים". על הצילום אחראי טל ניניו. את התסריט כתבו וביימו חמד שרוף ופאדי קובטי.
פרס העריכה הטובה ביותר על סך 5,000 שקלים ניתן לסרט "שמישהו יגיד לי מה להרגיש", אותו ערך גדעון טוקטלי וביימה מיכל הולנד; ופרס השחקן הטוב ביותר הוענק לנועם אימבר עבור משחקו בסרט "חום", אותו ביים רועי משיח. פרס מלגת התמחות עבור במאים צעירים ניתן לברית לייבוביץ' עבור הסרט "שיווי משקל"; ובפרס חביב הקהל זכה הסרט "משפט" של אור גץ. ציון לשבח ניתן ל"סולו" של ענת איזנברג.
4 צפייה בגלריה
מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
"ילד הסלמנדרה", מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
(צילום: נ_גארה פאליז)
בתחרות הבינלאומית לסרטי סטודנטים זכה "ילד הסלמנדרה" בפרס הסרט הטוב ביותר. את הסרט כתב וביים תיאו דקן מבית הספר לאומנויות בבלגיה. גובה הפרס עומד על 28 אלף שקל. את הבחירה ב"ילד הסלמנדרה" (The Salamander Child) נימקו השופטים כך: "בשימוש חכם של מרבית הכלים הקולנועיים, הבמאי לוקח אותנו אל תוך עולם מהפנט, מקורי, אבסורדי, מיתולוגי ומרגש".
פרס הבמאית המבטיחה על סך 10,000 שקלים ניתן לעומר דאידה מהמכללה האקדמית ספיר עבור "עדר". השופטים נימקו את בחירתם בכך ש"דרך נקודת מבט חזקה ובוגרת במיוחד הבמאית חוקרת את החיים ואת המוות דרך מערכת יחסים נוגעת ללב בין אב לבתו".
פרס התסריט הטוב ביות ניתן ל"תוכניות לקיץ" (Summer Planning), אותו כתב וביים אלכסנדרו מירונסקו מהאוניברסיטה הלאומית לתיאטרון וקולנוע בבוקרשט. פרס הצילום הטוב ביותר הוענק ל"טיול לילי". הצלמת היא מאי עבאדי גרבלר, התסריט והבימוי של אורי בירגר מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב, ישראל.
פרס העריכה הטובה ביותר הוענק ל"הרהיטים" (The Furniture). ערכה אותו אמה מאייר, התסריט והבימוי של מהדי פיירה מבית הספר לאומנויות בבלגיה. פרס חביב הקהל ניתן ל"לא היום. לא עכשיו" של אשכר דהן מאוניברסיטת תל אביב; וציון לשבח הוענק לשני סרטים. האחד - "דמעות הסן" (The Seine's Tears). את התסריט כתבו יאניס בלאיד ואליוט ברנרד, והסרט בויים בידי הדריין פינו, ליסה וינסנט, ניקולס מאייר, אטיאן מולאן, פיליפין סינגר ואליס לוטאייר מבית הספר פול 3D בצרפת. הסרט השני - "איים בעיר" (Islands in the City), אותו כתבה וביימה מריאן פריישטולר מהאוניברסיטה לאומנויות גבוהות בהמבורג, גרמניה.
בתחרות הסרט העצמאי הקצר זכה הסרט "הגיע הזמן שתמותי כבר" כסרט הטוב ביותר. כתבה אותו וביימה הדר מורג. השופטים נימקו בכך ש"הדר מורג, קול ייחודי ומקורי בקולנוע הישראלי, משתמשת באלמנטים האודיו-ויזואליים של הקולנוע כדי לטשטש את הקווים בין הדוקומנטרי לעלילתי וכך יוצרת סרט יחיד במינו ומלא בחמלה".
4 צפייה בגלריה
מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
"הגיע הזמן שתמותי כבר" מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
(צילום: מתיאס זגוני)
פרס הבימוי הטוב ביותר הוענק ל"רוסו", אותו כתבה וביימה אתי ציקו; פרס חביב הקהל ניתן לסרט "מחיקה מלאה", אותו ביימה סופי ארטוס וכתבה מיכל קרני. ציון לשבח הוענק ל"שקר לבן", שכתב וביים איל אלישע.
פורום המבקרים הישראלי העניק את פרס הסרט הטוב ביותר לשני סרטים מתוך התחרות הישראלית: "לשקר יש ארבע רגליים" ול"משפט". ציונים לשבח הוענקו לסרטים בין לבין", "אדנה וילאו" של עוז צירלין ו"הש" של סמר קופטי. בפרס הפרויקט הזוכה בתחרות לאמנות הוידאו וקולנוע ניסיוני זכה הסרט "יהיה טוב" של מישל בוגינסקי.
בפרס הפרויקט הזוכה בתחרות הבינלאומית למדיה דיגיטלית זכה "Being", פרויקט הגמר של מתי קלטר, בוגר המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. נימוקי השופטים: "זוהי הצלחה טכנית ברמה גבוהה ביותר – החל מהסביבה, עיצוב הסאונד ועד להומור. היצירה שומרת על התפתחות בתוך עולם המשחק עד הסוף...".
4 צפייה בגלריה
ישות מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
ישות מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
Being מתוך "הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים"
(צילום: מתי קלטר)
שני מענקי הפקה לסרטים קצרים הוענקו לשתי יוצרות זוכות פרויקט ״קצר על הדרך 2022 – הזדמנות". הסרטים הם "בצילו של ההר" של מאיה קסל בהפקת Daizy Films – טל מוסקוביץ' ומתן גלזובסקי; ו"נובי גוד", שביימה ענת איזנברג וכתבה אותו עם גניה סנופ בהפקת קובי עזרן. לראשונה בפסטיבל נערך אירוע פיצ'ינג לסדרות טלוויזיה והוענק פרס בגובה 15 אלף שקל ל"היו זמנים בארגנטינה" של היוצר ניר גילעת.