בוקר טוב לכם, אבוקדואים בשלים למחצה שכמוכם. אמש (ב'), במועצת שבט שהחצי הראשון שלה הורכב מהפעלת גנון של גדי כדי שיתאים לכל אחד מהשורדים חיה והחצי השני ממבטי הבילד-אפ של השורדים לפני שזוארץ מכריז על המודח, נפרדנו מוורד בוסקילה - האישה שחבל, דווקא היה לה פוטנציאל חברתי עצום, היא בכלל לא עצבנה בכל פעם שצצה על המסך והיא הביאה רוח ספורט מרעננת למשחק, אמר אף אחד אף פעם. ורד התפנתה לבקתה והשאירה לנו את דןדן, תורם הזרע האמיץ, ואני בטוחה שהרבה דןדנים קטנים ובינוניים ישבו אתמול בבית, צפו במועצת השבט והריעו לו. ובהזדמנות זאת אני רוצה למסור ד"ש לרופא הנשים שלי, נתראה בקרוב.
בריאיון שאחרי הפרק הודתה ורד שעד היום אין לה מושג איך בדיוק היא הודחה, ולא בכדי. ההדחה שלה הפתיעה לא רק אותה אלא גם את הצופים. היה נחמד אם העורכים היו טורחים לחשוף גם בפנינו קצת מהנרטיב שהוביל אל ההדחה הזאת ולא רק שיחה מוזרה של דןדן, שרוצה שכולם ישלמו מיסים, עם יהונתן, הבוק שמאמין ששיחות אסטרטגיה הן השטן. אבל בסדר, קיבלנו בליינד סייד והרווחנו את דןדן, שיש לקוות שהנשמה השניה שהוא קיבל במשחק תתן לו קצת תיאבון להתערבב במשחק. דןדן הוא לא ליהוק קלאסי במובן הזה שהוא לא הסכים להיאבק. הוא התעקש לא להיות בשום ברית. הוא רצה שהשבט יתנהל כמדינה שומרת חוק. ביום של מועצת השבט שבה הוא היה אמור להיות מודח, חברי השבט שלו הסבירו לו מה זה מושבעים. זה לא האדם שאתם רוצים שיניע את המשחק שאתם צופים בו. מצד שני, באופן מוזר לדןדן יש חלק משמעותי בעובדה שהשבט שלו היה נינוח, עליז ובואו לא נשכח – שבע, ולכן הגיע למשימות במורל גבוה וניצח בהליכה.
עכשיו המצב בליבולן מסקרן אפילו יותר. חשבתם שאפולאקי מסוכסכים? הם עכשיו עסוקים בדיונים אידיאולוגיים על הגבלת הילודה ולא נראה שמתנהל משא ומתן לשחרורם. ליבולן, לעומת זאת, התפרקו אחרי ערבוב השבטים יותר מהר מפרוסת חלה טרייה בשמנת. ליה צלצלה בפעמון החסינות, יובל נכנס להתקף טנטרום והכריז שהברית ביניהם היא ז"ל. נשגב מבינתי איך אדם נבון כיובל לא מבין שההצגה של ליה כמנהיגה במהלך המשחק עשתה לה רק נזק. הוא מן הסתם חשב שהוא מחמיא לה אבל בואו, אילו משימות הנהגה בדיוק הונחו על שולחנה של ליה במהלך הימים האחרונים במשחק? ליבולן רק ניצחו וכף רגלם לא דרכה במתחם מועצות השבט. הם לא התבקשו להדיח אף אחד. ליה לא הייתה זקוקה לשלט הקטן "מנהיגה" בכניסה למשרד שלה. היא רק רצתה להמשיך מתחת לרדאר כמו כולם, ומדי פעם לטפס על איזה עץ גבוה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך)
אם פעם יקראו את הטור הזה מלהקים מהעתיד של "הישרדות" הישראלית, זאת שתשתרע על פני אלפי פרקים, אני מפצירה בכם ללהק את יובל שוב. הוא עשוי להיות שחקן מצוין בעונה השנייה שלו. בכלל, הופעות שניות של שורדים בפורמט הישראלי כמעט תמיד היו מוצלחות יותר, אם משאירים את דן מנו מחוץ למשוואה. עידן חביב, ליה, נעמה קסרי, אפילו זוהר שטראוס השתפר קצת. הם צריכים לחזור הביתה, לראות הכול בטלוויזיה, לקבל פרספקטיבה, להתחבק בהשקות עם האנשים שהדיחו אותם, להבין כמה מגוחך הכול ואז לחזור למשחק ממקום פחות רגשי. כן, צואה מתרחשת. אז מה. מעבירים מגבון וממשיכים הלאה.
פירוק הברית היפה של ליה ויובל הוביל את האחרון לזרועותיו של יהונתן, שעשה מהלך מפתיע שללא ספק שיפר פלאים את מעמדו במשחק. נכון, הוא יצטרך לתת דין וחשבון לג'קי ודודו בפעם הבאה, ואולי להציץ עם קצת יותר תשומת לב מתחת לאוטו לפני הנסיעות הבאות שלו. אבל בסך הכול הרוויח מכל הכיוונים. דןדן חייב לו את חייו במשחק; יובל כבר נשבע לו שמבחינתו ליה היא המודחת הבאה, ואלה וגדי מרגישים מספיק נוח כדי להצביע איתו, בעיקר עכשיו כשהוא כביכול פעל נגד השולחים שלו מאפולאקי. אבל עכשיו הוא ממילא לא תלוי בהם כדי להמשיך עד האיחוד. אחרי האיחוד, יהונתן ייאלץ לחשב את המסלול מחדש, אבל כרגע, לאחר שהציל את חביב ליבולן והצופים מרביצה בבקתה, אין ספק שהמניה שלו במשחק, ולו רק בעיני ההפקה, נמצאת במגמת עלייה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום מסך)
בפנטזיה האישית שלי גדי ואלה היו פוצחים במהלך השמדה איטית של ברית אפולאקי. ספר החוקים של "הישרדות" קובע ששורד השואף להגיע לגמר צריך לידו עז - שתעצבן אנשים יותר ממנו, תמשוך את האש וסביר להניח שתודח לפניו - ואדם צייתן שיילך אחריו בעיניים עצומות. גדי ואלה היו יכולים להתחבר לליה ככליא ברק אנושי, יחד עם דןדן, שיהיה אסיר תודה על ההצלה ויעדיף לאכול שרצים מאשר לטבול איתם. יחד הם היו יכולים לשלוט בליבולן החדש, אבל ניחא. אנחנו אומנם כבר לא בקנזס, אבל לפחות עוד לא התברר לנו שהקוסם הוא נוכל. ועד לפעם הבאה, תהיו חזקים.