השחקן טוני סיריקו, מי שידוע יותר מכל בתפקידו כמאפיונר פולי וולנאטס, מי שהיה יד ימינו של טוני סופרנו בסדרה "הסופרנוס", הלך לעולמו כמה ימים לפני שחגג 80.
3 צפייה בגלריה
טוני סיריקו
טוני סיריקו
טוני סיריקו
(צילום: AP)
דמותו של סיריקו גנבה את ההצגה בסדרה המצליחה של HBO מהרגע הראשון עם לא מעט ביטויים קליטים כשהיה עושה דברו של טוני (ג'יימס גנדלופיני המנוח).
הוא הופיע בכל שש העונות של "הסופרנוס", אחרי שבתחילה בכלל נבחן לתפקידו של דוד ג'וניור, תפקיד אותו קיבל בסופו של דבר דומיניק צ'יאנזה.
סיריקו נולד ב-יולי 1942 למשפחה איטלקית בניו יורק ואת רוב חייו "בילה" בהסתבכות עם החוק, כששמו אף נקשר למשפחת הפשע קולומבו. הוא נעצר לא פחות מ-28 פעמים, לראשונה כילד בן 7 אחרי שגנב מטבעות מדוכן עיתונים – עד שפנה לתחום המשחק. הוא ישב בכלא פעמיים, אחת מהן אחרי שהואשם בהחזקה לא חוקית של נשק ופעם נוספת בגין שוד מזוין.
ב-1974 קיבל תפקיד ראשון בסרט המאפיה "קרייזי ג'ו" לצד הנרי ווינקלר. אותה הופעה המשיכה קריירה ארוכה בשלל תפקידים של גנגסטרים ופושעים, החל מ"בחורים טובים" של מרטין סקורסזה ועד ל"קליעים מעל ברודוויי" של וודי אלן. למעשה, סיריקו השתתף במספר סרטים של אלן, כולל "קפה סוסייטי" ו"אפרודיטה הגדולה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הסופרנוס"
מתוך "הסופרנוס"
סיריקו (מימין) לצד גנדולפיני ו-ואן זאנדט. מתוך "הסופרנוס"
(צילום: gettyimages)
ב-2013 נתן את קולו לסדרה המצוירת "איש משפחה" כשהשתתף במספר פרקים כוויני גריפין, הכלב של המשפחה. שתיים מהופעותיו האחרונות בקריירה היו בסדרה "אבא אמריקאי", גם היא, כמו "איש משפחה" של סת' מקפרלן, כשדיבב את המאפיונר אנזו פרוטי.
חבריו ל"הסופרנוס" ספדו לו, כשמייקל אמפריולי, שגילם את כריסטופר מולטיסנטי, העלה פוסט באינסטגרם ובו כתב בין היתר: "כואב לי לומר זאת שחברי היקר, קולגה ושותף לפשע, טוני סיריקו הגדול הלך לעולמו. לא היה עוד אדם כמו טוני: הוא היה קשוח, נאמן ועם לב ענק. הייתי לצדו לאורך כל כך הרבה שנים – ברגעים הטובים והרעים, וצחקנו יחד המון. אתגעגע אליו לעד. באמת אין לו תחליף. אני שולח אהבה למשפחתו, חבריו ולמעריציו. הוא היה אהוב ולעולם לא יישכח. הלב שלי נשבר היום".
סטיבן ואן זאנדט, שגילם את סילביו דאנטה, חברו הטוב ביותר של פולי וולאנטס בסדרה, ובנוסף הופיע לצדו של סיריקו בסדרה של נטפליקס "ליליהאמר", קרא לו "אגדי" והוסיף: "דמות גדולה מהחיים על ומחוץ למסך. אני אתגעגע אליך הרבה חברי היקר".
3 צפייה בגלריה
טוני סיריקו
טוני סיריקו
"בטח נמצא בגן עדן וקורע את כולם מצחוק". טוני סיריקו
(צילום: AP)
לוריין בראקו, ששיחקה את הפסיכולוגית של טוני, ג'ניפר מלפי, ושיתפה איתו פעולה גם ב"החבר'ה הטובים", כתבה: "הערצתי אותו. אדם מצחיק שתמיד עמד מאחוריי. יש לי זיכרונות של חיים שלמים לצד טוני. אני מקווה שהוא נמצא עכשיו בגן עדן קורע את כולם מצחוק. אוהבת אותך אותך חברי".