בפרק ששודר אמש (ב') בתוכנית "אמריקן איידול" המשודרת ברשת ABC, חשף אחד המתמודדים כי הוא שורד ירי המוני בבית ספרו שבו נהרגו שמונה ילדים. הזמרת קייטי פרי שמשמשת כשופטת בתוכנית פרצה בדמעות והטיחה: "המדינה שלנו אכזבה אותנו!".
טריי לואיס בן ה-21, תושב סנטה פה שבטקסס, הגיע לאודישן בתוכנית, סיפר כי הוא עובד במכירת מזרונים - וחשף שב-1918 נכח בתקרית של ירי המוני בבית ספרו, שנגמרה במותם של שמונה תלמידים ושני מורים. קייטי פרי, ששופטת בתוכנית לצד ליונל ריצ'י וזמר הקאנטרי לוק בריאן, פרצה בבכי למשמע דבריו.
2 צפייה בגלריה
קייטי פרי, מתוך "אמריקן איידול"
קייטי פרי, מתוך "אמריקן איידול"
קייטי פרי, מתוך "אמריקן איידול"
(צילום מסך)
"זה לא בסדר!", אמרה פרי מבעד לדמעות, "אתה צריך להיות כאן כי אתה אוהב מוזיקה, לא בגלל שהיית צריך לעבור את החרא הזה. לא היית צריך לאבד שמונה חברים. אני מקווה שתזכיר לאנשים שאנו זקוקים לשינוי, כי גם אני מפחדת".
2 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
קייטי פרי
(AP)
הירי אירע במאי 2018, בבית הספר התיכון סנטה פה. היורה, דימיטריוס פגורציס בן ה-17, היה תלמיד במקום שלפי עדויות סבל מבריונות. מסע ההרג שלו נמשך במשך כ-25 דקות בטרם נעצר על ידי כוחות המשטרה, וכאמור הסתיים במותם של עשרה - ובפציעתם של 13 נוספים. במהלך ההליכים נקבע כי בשלב זה פגורציס איננו כשיר נפשית לעמוד למשפט, והוא מוחזק בבית חולים פסיכיאטרי.