הסרט "סיבא" של היוצרת דונה חוא זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים 2023.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סיבא"
מתוך "סיבא"
מתוך "סיבא"
(צילום: יהלי מעוז)
חוא, הלומדת בסם שפיגל וחתומה גם על התסריט, תקבל בנוסף פרס כספי בסך 24 אלף שקלים. "בתוך רצועה צרה של 15 דקות נפתח אלינו עולם שלם של תרבות ודמויות", נכתב בנימוקי השופטים. "הבנת עולמן של הדמויות הופכת למרתקת, לצד בחירת אמצעים קולנועיים שמדייקים אותן. המצלמה מצליחה לרקום בעדינות, בתבונה ובאופן אסתטי את מורכבות הקונפליקט הפנימי בשרטוט הדמויות שמסביבה, והתוצאה היא סרט מרגש שמצליח לבטא הרבה עוצמה".
"עולמות בוערים בין הצללים" (Worlds Burning Amid the Shadows) של איסמאל גרסיה מקולומביה הוא המנצח בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר ויקבל גם פרס כספי בסך 30 אלף שקלים. בנימוקי השופטים נכתב: "בצורה נועזת, רגישה, מרוממת ומרשימה חזותית, הסרט מתאר מערכת יחסים אם/בן בחברה הקולומביאנית".
4 צפייה בגלריה
מתוך "עולמות בוערים בין הצללים"
מתוך "עולמות בוערים בין הצללים"
מתוך "עולמות בוערים בין הצללים"
(צילום: דויד קוררה)
במסגרת התחרויות השונות הוכרזו גם מנצחים בשאר הקטגוריות; את פרס התסריט הטוב ביותר קטף "הצילו! אני רוצה למות", שביימה וכתבה דנה וייל (אוניברסיטת תל-אביב) - בנוסף קיבל גם את פרס חביב הקהל; "הילד" (תסריט ובימוי: יהב וינר, צילום: בן פלד) זכה בקטגוריית הצילום הטוב ביותרף "דודה רינה" (תסריט ובימוי: בנימין אסתיכנג'י, עריכה: זוהר סלע) זכה בפרס העריכה ו"ניפגש בסוף הבלוק" (תסריט ובימוי: דניאל גת, משחק: אבי סרוסי ועומר פרלמן שטריקס) קיבל את פרס השחקן הטוב ביותר.
"מירה" מאת אלמה בן זאב, ששמה זכור לרבים הודות לתפקידה בסדרת הילדים והנוער "ראש גדול" לפני כמעט 20 שנה, קיבל ציון לשבח. "פורטרט משפחתי מרתק וחי עולה ממבטה של 'מירה', גיבורת הסרט, כפי שמתעדת אותה נכדתה, באופן מפויס מזיכרונות שבמרכזם ניצב מגדולי במאי הקולנוע הדוקומנטרי בישראל, דוד פרלוב", נכתב בנימוקי השופטים. המבט של מירה וחוויותיה ממרומי גילה, מאפשרים פרספקטיבה מפוקחת על המפגש של האמנות עם המשפחה".
4 צפייה בגלריה
מתוך "הצילו אני רוצה למות"
מתוך "הצילו אני רוצה למות"
מתוך "הצילו! אני רוצה למות"
(צילום: אורי בן ארי)
במסגרת התחרות העצמאית זכה "מים קרים" (תסריט ובימוי: איתמר אלקלעי) בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר. פרס הבימוי הוענק להילה רויזנמן על סרטה "מחצבה".
"מכתב לחזיר" (טל קנטור), שגם זכה בפרס אופיר בטקס האחרון, נבחר כסרט האנימציה הטוב ביותר. את פרס חביב הקהל קיבלה יעל ארד צפריר על סרטה "עלה לה".
4 צפייה בגלריה
מתוך "מים קרים"
מתוך "מים קרים"
מתוך "מים קרים"
(צילום: אור אזולאי)