מגזין "רולינג סטון" פרסם היום (א') את רשימת 200 הזמרים הכי גדולים של כל הזמנים כשבמקום ה-186 משתבצת הזמרת הישראלית עפרה חזה. את המקומות הראשונים ברשימה תופסים אריתה פרנקלין, וויטני יוסטון וסם קוק, בהתאמה.
1 צפייה בגלריה
התמונה של עפרה חזה
התמונה של עפרה חזה
עפרה חזה
(צילום: GettyImages)
"כמו קריאה לתפילה, הפתיח של השיר 'אם ננעלו' של עפרה חזה משנת 1984 סוחף מיידית", נכתב בנימוק לבחירה בחזה שהלכה לעולמה בשנת 2000. "היא סוחפת את המאזין במצו-סופרן האקספרסיבי שלה. כשההרכב הבריטי קולד קאט סמפלו את הקטע הזה ברמיקס המפורסם שלהם משנת 1987, Paid in Full של Eric B. & Rakim, זו הייתה יצירת מופת בין-תרבותית שעזרה להביא את קולה המדהים של הזמרת הישראלית למיינסטרים של הפופ. בהשראת מוצאה התימני-יהודי, חזה שילבה ווקאליות מסורתית עם טכניקה מודרנית כדי ליצור משהו שהרגיש עתיק וחדשני בו-זמנית. באלבומים כמו 'שירי תימן' מ-1984, Shaday מ-1988 ו-Kirya מ-1992, היא הפכה סנסציה חסרת תקדים בשוק הפופ האמריקני וחיזקה את מעמדה כ'מדונה של המזרח התיכון'".
בעשרת המקומות הראשונים ברשימה ניצבים לפי הסדר: אריתה פרנקלין, וויטני יוסטון, סם קוק, בילי הולידיי, מריה קארי, ריי צ'ארלס, סטיבי וונדר, ביונסה, אוטיס רדינג ואל גרין. חזה ממוקמת בין אלישיה קיז שנמצאת במקום ה-185 ובין הזמרת והגיטריסטית בוני רייט שנמצאת במקום ה-187.
"כש'רולינג סטון' פרסם לראשונה את רשימת 100 הזמרים הגדולים ב-2008, השתמשנו בתהליך הצבעה משוכלל והתוצאות נטו לכיוון הרוק הקלאסי ולזמרים מהסיקסטיז ומשנות ה-70", נכתב בתחילת הפרסום באתר. "הרשימה החדשה הזו הורכבה בעזרת הצוות והכותבים המרכזיים שלנו, והיא מקיפה 100 שנים של מוזיקת פופ, שבה זמרת הפלייבק ההודית לטה מנגשקר מתמקמת בין איימי ווינהאוס לבין ג'וני קאש, ומלכת הסלסה סיליה קרוז מתמקמת במעלה הרשימה לצד פרינס ומרווין גיי. אולי תשימו לב שלדוגמה, אין שום אופרה ברשימה שלנו - זה בגלל שהתחום שבו התמקדנו הוא מוזיקת פופ, כלומר כמעט לכל האמנים ברשימה הזו היו קריירות משמעותיות ככוכבים שיצרו מוזיקה פופולרית להמונים". עוד נכתב: "לפני שאתם מתחילים לגלול (ולהגיב), קחו בחשבון שזו רשימת הזמרים הגדולים, לא רשימת הקולות הגדולים".