הטיזר של הסדרה "דייזי ג'ונס והסיקס" נשא הבטחות אינספור לעיבוד הטלוויזיוני לרב המכר המצליח של הסופרת האמריקאית טיילור ג'נקינס ריד ("שבעת הבעלים של אוולין הוגו"). עלילת הספר עוקבת אחרי עלייתה ונפילתה של להקה פיקטיבית בשנות ה-70 באמריקה, נוסח פליטווד מק, כשהמבנה הייחודי שלו כמו הפגיש את חברי הלהקה למעין סשן דוקומנטרי, 20 שנה לאחר ימי התהילה עתירי הדרמות. הספר היה למכתב אהבה לתקופה תרבותית איקונית והקוראים, שהפכו למעריצים עוד בטרם שמעו שיר אחד של הלהקה, קיוו שכך גם הגרסה הטלוויזיונית תקבל מקום של כבוד על המדף לצד "כמעט מפורסמים" (הסרט, לא הסדרה) של קמרון קרואו שהצליח לזקק בצורה מושלמת את עולם להקות הרוק מבעד לעיניו של כתב צעיר מלא תשוקה. בדקה וחצי היה בדיוק את כל מה שהקוראים קיוו - רוקנ'רול בנוסח הסבנטיז עם כל מה שנלווה לו; אהבה הרסנית, הערצה מאסיבית והכי חשוב, עיבודים מוזיקליים מקוריים לשירי הלהקה המומצאת.
במרכז הדרמה המוזיקלית החדשה, שעלתה באמזון פריים במהלך סוף השבוע, עומדת להקת רוק מפיטסבורג בשם האחים דאן שנמצאת ממש בתחילת דרכם. הם חולמים להצליח בענק ולהגיע ללוס אנג'לס, אבל לעת עתה מופיעים בעיקר על במות בפאבים קטנים ומקומיים ובאירועים משפחתיים. את הלהקה מנהיג בילי דאן הכריזמטי-אך-שתלטן, בגילומו של סם קלפלין ("משחקי הרעב", "ללכת בדרכך"), ולצידו ובצילו נמצא גם אחיו הביישן גרהאם, וחבריהם וורן, אדי וצ'אק. בקו העלילה המקביל נמצאת דייזי ג'ונס בגילומה של ריילי קיאו ("אמריקן האני" וגם הנכדה של אלביס, ככה בקטנה), נערה יפהפייה והרפתקנית שגדלה בהוליווד הילס להורים שלא כל כך מתעניינים בה, ושאהבתה הגדולה למוזיקה מובילה אותה לחפש צרות במועדונים בסטריפ באל איי.
עוד ביקורות טלוויזיה:
שני הפרקים הראשונים של הסדרה הם סוג של אקספוזיציה, בעוד דייזי נחשפת לאחורי הקלעים של עולם הלהקות בעיר הכוכבים, כשהיא מחפשת את מקומה ואת קולה, מגלה כישרון כתיבה ושירה, ונכווית מגברים דורסניים שגונבים ממנה רעיונות ולעולם לא מעניקים לה קרדיט. האחים דאן מתגלגלים גם הם לעיר הגדולה בוואן, בעוד עוברים כמה פרקים טובים עד שדרכיהן של כל הנוגעים בדבר מצטלבות ליצירה מוזיקלית משותפת והשישה פלוס דייזי הופכים ל- עלק ספוילר - להקה אחת.
2 צפייה בגלריה
מתוך "דייזי ג'ונס והסיקס"
מתוך "דייזי ג'ונס והסיקס"
הדרך להצלחה מתקדמת כמו במגע קסם. מתוך "דייזי ג'ונס והסיקס"
אגב מתגלגלים, מה שמרגיז ב"דייזי ג'ונס והסיקס" הוא כנראה הקלילות שבהן חברי הלהקה מצליחים להסתדר בדרכם. תחילה אלה השותפים שמצטרפים אליהם בדרך - את קארן (השחקנית והמוזיקאית המגניבה סוקי ווטרהאוס) האחים דאן גונבים בלי בעיה מלהקה אחרת, ובהתאם את הם משנים את שמם לאחר ויכוח קצר וחסר משמעות בדיינר אמריקני. אמרגן הופעות שהחבר'ה פוגשים בו בשם רוד רייס (טימותי אוליפנט, "מת לחיות 4.0") יוצר רושם שהוא עסוק מדי בשביל לעזור להם, אבל משתכנע לזרוק עליהם מילה במהלך סצנה קצרה והדרך לאל איי נמרחת אומנם על שני פרקים, אבל היא רצופה הצלחות קוסמיות בלתי נסבלות.
אבל זו לא רק הדרך להצלחה שמתקדמת כמו במגע קסם, יש משהו נוירוטי למדי בהתקדמות האירועים בעלילה באופן גורף. כך בפרק יחיד בן 45 דקות אחת הדמויות מתחתנת, מביאה ילד לעולם אבל גם מפתחת בעיות התמכרויות קשות לאלכוהול, נתפסת בוגדת בפרטנר הזוגי שלה ונשלחת למכון גמילה - ועל אף הסיקוונס המגוחך הזה לא מדובר באופרת סבון דלת תקציב, מדובר בדרמה שאמזון השקיעה בה לא מעט. הקצב המהיר כמעט ולא מאפשרת חיבור רגשי לדמויות, וכך גם כשאירוע דרמטי מתרחש כמו בסצנה שבה חברי הלהקה נאלצים להיפרד מאחד הנגנים שלהם (בלי ספוילרים, למרות שספק אם תשימו לב בחסרונו), הצופים הולכים לאיבוד.
2 צפייה בגלריה
מתוך "דייזי ג'ונס והשישה"
מתוך "דייזי ג'ונס והשישה"
לא מדובר באופרת סבון דלת תקציב, מדובר בדרמה שאמזון השקיעה בה לא מעט. מתוך "דייזי ג'ונס אנד דה סיקס"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
הספר "דייזי ג'ונס והסיקס" הדהד את הפנטזיות התרבותיות שהצליחו למקם את הסבנטיז כתקופה בלתי-נשכחת שהביאה לעולם יצירות ששינו את פני המוזיקה. התמודדויותיהן הנפשיות של בילי ודייזי, כל אחד בנפרד, עם חומרים מסוכנים, מערכות יחסים מסובכות ותשוקה חסרת מנוח למוזיקה ולהצלחה היו בספר לעושר דחוס ואינטנסיבי שהצליח לבטא את קולה של התקופה. אבל בסדרה הן פלקטיות למדי. אם בתחילת הפרק הראשון בילי הוא ילד-טוב-פיטסבורג איך ייתכן שבפרק השני הוא הילד הרע של לוס אנג'לס? לצערם הרב של כל הנוגעים בדבר, הסדרה החדשה מגחיכה את הסיפור המקורי שהעביר מתח מיני וחספוס באמצעות מילים בלבד בעוד התסריט שקיבלו השחקנים פשוט לא מצליח להעביר את אותם הניואנסים.
נקודת אור קלושה אך מנחמת היא ריילי קיאו, שזורחת בתפקידי השירה שלה ומהדהדת בצורה נהדרת את גוון קולה של סטיבי ניקס. אז כן, הנכדה של אלביס שרה מדהים, וגם חברתה בסדרה סימון "חלוצת הדיסקו", בגילומה של נביאה בי ("הפנתר השחור") היא זמרת אדירה. דייזי ג'ונס והסיקס זו אומנם להקה פיקטיבית, אבל את שיריהם כתבו חבורה מוכשרת למדי של מוזיקאים בהם המפיק עטור הפרסים בלייק מילס, מוזיקאית האינדי פיבי ברידג'רס ומרקוס ממפורד. אם הסדרה הייתה מצליחה להגיע לעומק כלשהו אולי הצופים היו שמחים גם להאזין לאלבום שנלווה לה.