עונת הטקסים נמצאת בשיאה והפרסים מחולקים להם כמו לחמניות חמות, הכול כמובן כהכנה לטקס האוסקר שייערך ב-12 במרץ. הלילה (בין ראשון לשני) נערך טקס פרסי המבקרים, שבו קיבלנו הפתעה אחת גדולה וגם כמה רגעים יוצאי דופן - שנעו בין המשעשע לביקורתי, כולל אחד מרגש במיוחד, של לא אחר מאשר ברנדן פרייזר.
5 צפייה בגלריה
ברנדן פרייזר
ברנדן פרייזר
ברנדן פרייזר
(צילום: AP)
השחקן, שנמצא במהלכו של קאמבק חזרה למרכז הבמה אחרי שנדחק החוצה לשוליים של התעשייה, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"הלוויתן" של דארן ארונופסקי וסיפק נאום בלתי נשכח על הבמה. רגעים לאחר שהוכרז כזוכה, פרייזר בן ה-54 החל לדמוע בדרכו אליה.
הוא החל בציטוט של הסופר והמשורר הרמן מלוויל ואמר: "מישהו כתב פעם שיש רק חמישה מבקרים באמריקה, השאר ישנים. אומנם אני לא יודע בדיוק למה הוא התכוון, אבל אני שמח שהם התעוררו עבורי".
"הסרט הזה, 'הלוויתן', הוא על אהבה, על כפרה. הוא על למצוא את האור במקום אפל ואני כל כך בר מזל שזכיתי לעבוד עם כזה אנסמבל מדהים של שחקנים", המשיך. "דארן ארונופסקי, אני הייתי בשממה וכנראה השארתי שובל של פירורים, אבל אתה מצאת אותי. וכמו כל הבמאים הכי טובים, אתה פשוט הראית לי לאן ללכת כדי להגיע למקום שאני צריך להיות בו".
פרייזר חתם את הנאום באומרו: "אם גם אתם, כמו צ'רלי שגילמתי בסרט, נאבקים עם עודף משקל בכל צורה שהיא, או פשוט מרגישים שאתם שוקעים במצולות - אני רוצה שתדעו שגם אתם יכולים למצוא את הכוח להרים את הרגליים שלכם וללכת לעבר האור. דברים טובים יקרו".
קייט בלאנשט עשתה "דאבל" אחרי זכייתה בפרס השחקנית הראשית בגלובוס הזהב בשבוע שעבר וזכתה גם הלילה באותה קטגוריה על תפקידה ב"המנצחת" - ונראה שהיא בדרך הבטוחה לזכייה בפסלון אוסקר מספר שלוש בקריירה.
בלאנשט ניצלה את הזמן שניתן לה כדי לבקר את טקסי הפרסים ופתחה את הנאום בעקיצה: "יש לי מסטיק בפה, באמת לא ציפיתי לעמוד כאן היום. האמת היא שזהו הפרס השני שאני מקבלת הערב; מוקדם יותר, ג'וליה רוברטס, הביאה לי בקבוק של שטיפת פה. אז תודה ג'וליה, הפסלון הזה רק במקום השני".
השחקנית האוסטרלית המוערכת המשיכה: "קטגוריית השחקנית הטובה ביותר היא שרירותית בהתחשב בכמה הופעות יוצאות דופן של נשים היו בשנה האחרונה". מול התמודדו ויולה דייויס ("לוחמת"), דניאל דדוויילר ("סיפורו של אמט טיל"), מרגו רובי ("בבילון") ומישל יאו ("הכל בכל מקום בבת אחת").
5 צפייה בגלריה
קייט בלאנשט
קייט בלאנשט
"הפסלון הזה רק במקום השני היום". קייט בלאנשט
(צילום: AP)
"אני לא מאמינה שאני נמצאת כאן, זה מגוחך", צחקה בלאנשט בת ה-53. "אני כל כך זקנה!"
"הייתי שמחה אם היינו משנים את כל המבנה המ***ן הזה. זה כמו סוג של פירמידה פטריארכלית כשמישהו עומד כאן על הבמה. למה אנחנו פשוט לא אומרים שהרבה נשים סיפקו הופעות משחק מרשימות?"
עוד אמרה: "ומספיק עם מרוץ הסוסים הזה שמשודר בטלוויזיה. כי אני יכולה לומר לכן שכל אישה בטלוויזיה, קולנוע, פרסום, פרסומות לטמפונים, לא משנה מה, אתן עושים עבודה נהדרת שמעניקה לי השראה. אז תודה לכן, אני רוצה לחלוק את הפרס הזה עם כולכן".
סת' רוגן, שהגיש את פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, שבו זכתה "בית הספר היסודי אבוט", החליט לצאת בביקורת נגד הרשת ששידרה את הטקס, CW. "אתם תמיד מעניקים שני פרסים במקביל?", הוא תהה והתייחס להכרזה על שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר במקביל. "זה היה מוזר. למה שתעשו את זה? אנחנו לחוצים בזמן? תאריכו את הטקס בעוד שעה! לא יכול להיות שזה כל כך יקרה. אתם יודעים איך אני יודע את זה? כי הוא משודר ב-16 אחר הצהריים. ברשת CW. זו לא יכולה להיות משבצת שידור יקרה ממה שאני מכיר לגבי איך שכל העסק עובד".
"אני לא אומר שרשת CW היא גרועה", הוסיף. "מה שאני כן אומר הוא שזו הרשת היחידה שקיבלה אפס מועמדויות בטקס הזה - אתם אומרים שהיא גרועה. אתם הרשת הכי פחות אהובה על עצמכם. איך זה קרה? תעמידו את עצמכם בפעם הבאה, הייתם זוכים. אף אחד לא יחשוב שזה מוזר, הם יחשבו שזה ממש בסדר".
ואם כל זה לא הספיק לכם, אז גם קיבלנו הפתעה גדולה כש"הכל בכל מקום בבת אחת", אותו ביימו דניאל קוואן ודניאל שיינרט, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר וגבר על שני הפייבוריטים, "הפייבלמנים" של סטיבן ספילברג ו"רוחות אינישרין" של מרטין מקדונה.
5 צפייה בגלריה
קאסט "הכל בכל מקום בבת אחת"
קאסט "הכל בכל מקום בבת אחת"
הפתעה גדולה. קאסט "הכל בכל מקום בבת אחת"
(צילום: AP)
בסך הכול זכה הלהיט של האולפן המצליח A24 בחמישה פסלונים, יותר מכל סרט או סדרה אחרים בטקס, כולל פרס הבימוי לצמד הדניאלס, שקיבלו את הפסלון גם על התסריט המקורי. שרה פולי זכתה בפרס לתסריט המעובד על "נשים מדברות".
"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" מבית נטפליקס לקח את הפרס על האנסמבל הטוב ביותר, כמו גם את פרס הקומדיה הטובה ביותר, כש-RRR, הלהיט ההודי, סיים עם שני פסלונים משלו - הסרט הזר הטוב ביותר ופרס על השיר הטוב ביותר.
עוד בקטגוריות הקולנועיות אפשר למצוא את גיירמו דל טורו, שזכה בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר על "פינוקיו" ואנג'לה באסט, שעשתה זאת על התפקיד שלה ב"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח".
בטלוויזיה, "סמוך על סול", שנותרה בידיים ריקות בטקס גלובוס הזהב, סיימה הפעם עם שלושה פרסים - הדרמה הטובה ביותר ובקטגוריות השחקן ושחקן המשנה הטובים ביותר בדרמה, לבוב אודנקירק וג'אנקרלו אספוסיטו בהתאמה.
5 צפייה בגלריה
בוב אודנקירק
בוב אודנקירק
סיים את הסאגה שלו כסול גודמן עם פסלון. בוב אודנקירק
(צילום: AP)
"הלוטוס הלבן" הסתפקה בפסלון אחד הפעם, למי אם לא ג'ניפר קולידג' כשחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה, כשאמנדה סייפריד המשיכה לקטוף פרסים על תפקידה ב"עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס" - עם זכיות גם באמי ובגלובוס הזהב.
בזווית הישראלית, הסדרה "טהרן" סיימה ללא הפרס בקטגוריית הסדרה הזרה הטובה ביותר, שבה זכתה "פאצ'ינקו". הכוכבת הראשית של הסדרה מבית כאן, ניב סולטן, נכחה בטקס.
5 צפייה בגלריה
ניב סולטן
ניב סולטן
ניב סולטן
(צילום: AP)

רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר: "הכל בכל מקום בבת אחת"
השחקנית הטובה ביותר: קייט בלאנשט ("המנצחת")
השחקן הטוב ביותר: ברנדן פרייזר ("הלוויתן")
הבמאי הטוב ביותר: דניאל קוואן ודניאל שיינרט ("הכל בכל מקום בבת אחת")
המיני-סדרה הטובה ביותר: "עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס"
הדרמה הטוב ביותר: "סמוך על סול"
השחקנית הטובה ביותר בדרמה: "זנדאיה ("אופוריה")
השחקן הטוב ביותר בדרמה: "בוב אודנקירק ("סמוך על סול")
סרט הטלוויזיה הטוב ביותר: "וירד: סיפורו של אל ינקוביק"
הסדרה הטובה ביותר בשפה זרה: "פאצ'ינקו"
הטוק-שואו הטוב ביותר: "השבוע שעבר עם ג'ון אוליבר"
הספיישל הקומי הטוב ביותר: "נורם מקדונלד: שום דבר מיוחד"
סדרת האנימציה הטובה ביותר: "הארלי קווין"
הצילום הטוב ביותר: קלאודיו מירנדה ("אהבה בשחקים 2: מאווריק")
עיצוב הפקה: פלורנסיה מרטין, אנתוני קרלינו ("בבילון")
העריכה הטובה ביותר: "פול רוג'רס ("הכל בכל מקום בבת אחת")
שיער ואיפור הטובים ביותר: "אלביס"
האפקטים המיוחדים הטובים ביותר: "אווטאר 2: דרכם של המים"
הסדרה הקומית הטובה ביותר: "בית הספר היסודי אבוט"
השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית: ג'ין סמארט ("האקס")
השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית: ג'רמי אלן ווייט ("הדוב")
סרט האנימציה הטוב ביותר: "פינוקיו של בניסיו של טורו"
השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: דניאל רדקליף ("וירד: סיפורו של אל ינקוביק")
שחקנית המשנה הטובה ביותר: אנג'לה באסט ("הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח")
שחקן המשנה הטוב ביותר: קה הוי קוואן ("הכל בכל מקום בבת אחת")
שחקן המשנה בסדרה קומית: הנרי ווינקלר ("בארי")
שחקנית המשנה בסדרה קומית: שריל לי ראלף ("בית הספר היסודי אבוט")
שחקן המשנה במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: פול וולטר האוזר ("ציפור שחורה")
שחקנית המשנה במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: ניסי נאש-בטס ("דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר")
שחקן המשנה בסדרת דרמה: ג'אנקרלו אספוסיטו ("סמוך על סול")
שחקנית המשנה בסדרת דרמה: ג'ניפר קולידג' ("הלוטוס הלבן")
הסרט הזר הטוב ביותר: RRR
השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה או סרט טלוויזיה: אמנדה סייפריד ("עלייתה ונפילתה של אליזבת' הולמס")
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: רות' אי. קרטר ("הפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח")
הפסקול הטוב ביותר: הילדור גודנדוטיר ("המנצחת")
השיר הטוב ביותר: Naatu Naatu (RRR)
התסריט המקורי הטוב ביותר: דניאל קוואן, דניאל שיינרט ("הכל בכל מקום בבת אחת")
התסריט המעובד הטוב ביותר: שרה פולי ("נשים מדברות")
הקומדיה הטובה ביותר: "רצח כתוב היטב 2: תעלומה יוונית"
האנסמבל הטוב ביותר: "רצח כתוב היטב 2: תעלומה יוונית"
השחקן הצעיר הטוב ביותר: גבריאל לה-בל ("הפייבלמנים")