הסערה - וההבהרה: אמש (א') שודרו התבטאויות קשות נגד קהילת הלהט"ב בתוכנית "בואו לאכול איתי" בכאן. המתמודדת יעל אמרה כי היא "לא יכולה לסבול שיש גיי ולסבית", והוסיפה כי "לסבית זה מגעיל" ו"גיי דוחה אותי".
1 צפייה בגלריה
מתוך "בואו לאכול איתי"
מתוך "בואו לאכול איתי"
מתוך "בואו לאכול איתי"
(צילום מסך: כאן)
האמירות הקשות עוררו ביקורות על עצם שידורן בטלוויזיה. "איך נותנים לזה במה ב-2023?", תהה הגולש גל ברשתות החברתיות והוסיף כי "ילדים רואים את הסדרה הזו. תעודת עניות לתאגיד". יפעת האשימה בפוסט את התאגיד ש"ממומן בכספי משלם המיסים ומאלץ אותנו לצפות בעמדות כאלו, כאילו אנחנו עדיין בשנות החמישים", וציינה שהיא ומשפחתה לא ימשיכו לצפות בשידורי התוכנית השבוע. מנגד היו דווקא מי שהדגישו את חשיבות שידור הקטע. "ברגע שדעה כזו קיימת עדיף להציג אותה ולהסביר עד כמה היא חשוכה מאשר להתעלם ולהמשיך בחיים שלנו כאילו הדברים האלה לא קיימים", שיתפה הגולשת יובל. שי פרסם ברשתות כי "את האמירות שהיו אתמול משמיעים בבתי ספר, שרים בממשלה אומרים זאת ורבנים בכירים והעולם ממשיך כהרגלו. אם כאן לא היו מראים את זה, זה לא אומר שזה לא קיים. צריך להראות גם את הצדדים המכוערים שאנחנו מנסים להסתיר מתחת לשטיח".
תאגיד השידור הציבורי כאן גינה את האמירות, אך לא מתנצל, והסביר מדוע החליט בכל זאת בחר לשלב אמירות כאלה.
"התוכנית 'בואו לאכול איתי' מורכבת משורה ארוכה של משתתפים, בעלי זהויות, מאפיינים ועמדות שונות - על הפסיפס הזה בדיוק בנויה התוכנית", נמסר מהתאגיד. "האמירה הבוטה של יעל נגד קהילת הלהט"ב, שאנחנו דוחים בכל פה, לא נותרה ללא מענה ולא עמדה ללא קונטקסט - כל היושבים סביב השולחן (בהם גם משתתף חרדי) יצאו נגד האמירה, וכך גם מגיש התוכנית - שי אביבי".