נטפליקס החליטה להשהות את שירותיה ברוסיה כדי להראות את התנגדותה לפלישה הרוסית לאוקראינה.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מוקדם יותר השבוע, שירות הזרמת התוכן הודיע שהוא מתכוון לעצור את כל הפרויקטים והרכישות שלו מרוסיה, כחלק מרשימה ארוכה של חברות שהחליטו להפסיק את הקשר שלהן עם הרוסים. לנטפליקס היו ארבעה פרויקטים בהכנה. בנוסף, נטפליקס לאחרונה סירבה להציג 20 ערוצי תעמולה רוסים שנדרשו פעול כך זאת תחת החוק המקומי.
נכון לעכשיו החברה ביצעה צעד נוסף וביטלה, לפחות זמנית, את השירות במדינה. "לאור הנסיבות, החלטנו להשהות את השירות שלנו ברוסיה", אמר דובר נטפליקס לתקשורת.
נטפליקס חדשה יחסית ברוסיה והחלה לפעול שם ב-2016. באופן יחסי אין לה הרבה משתמשים שם, כשההערכות מדברות על כמיליון מינויים, כאשר לחברה מעל 222 מיליון מנויים ברחבי העולם.
במקביל, נטפליקס הודיעה שהסרט התיעודי "חורף באש: מאבקה של אוקראינה לחופש" מ-2015 יהיה פתוח לצפייה בחינם. הסרט מתמקד בשורה של הפגנות באוקראינה שהוצתו בעקבות החלטתו של הנשיא דאז ויקטור ינוקוביץ' לא לחתום על הסכם עם האיחוד האירופי ובמקום לחזק את קשריו עם רוסיה.
בינתיים גם טיקטוק החליטה להשהות את שירותיה ברוסיה בעקבות חוק ה"פייק ניוז" החדש במדינה שמטרתו להשתיק ולהגביל את המידע הנוגע לפלישה לאוקראינה. "אין לנו ברירה, אלא להשהות את השירותים שלנו בזמן שאנו מנתחים את ההשלכות של החוק הזה", הודיעה החברה בסדרה של ציוצים.