בית המשפט בניו יורק קבע היום (ב') כי הזמר אר. קלי אשם בניצול וסחר בנשים. לפי כתב האישום, קלי הורשע לאחר שבמשך שנים גייס נשים וקטינות עבור מין, תוך הבטחות שווא. חבר המושבעים קבע כי הוא אשם בכל תשעת הסעיפים שבהם הואשם. גזר דינו יינתן ב-4 במאי 2022, ולפי הערכות, הוא צפוי לשבת שנים רבות בכלא.
במשפט שהתחיל ב-18 באוגוסט, קלי עמד לדין על סחר בנשים, סחיטה, פורנוגרפיית ילדים, חטיפה ועבדות. הזמר הכחיש את כל הטענות נגדו וטען כי הוא חף מפשע לאורך כל המשפט.
1 צפייה בגלריה
אר קלי
אר קלי
אר קלי
(צילום: gettyimages)
במהלך המשפט התביעה טענה כי קלי השתמש בכוחו כדי לנצל נערות ונערים קטינים, לצד נשים צעירות. "במשך שנים ארוכות, מה שהתרחש בעולמו של הנאשם נשאר בעולמו של הנאשם. לא עוד", אמרה התובעת המרכזית בנאום הסופי שלה. לאורך המשפט, שנמשך חמישה שבועות, עלו לדוכן העדים תשע נשים ושני גברים שסיפרו כיצד קלי ניצל אותם מינית ונפשית. בנוסף היו 34 עדים נוספים במשפט, בהם עובדים לשעבר של קלי.
ב-22 בפברואר 2019 הואשם קלי בעשרה סעיפים שונים של תקיפה מינית, תשעה מהם שייכים לקורבנות קטינים. מאז הוא היה כלוא בבית כלא בשיקגו.
למרות שמדובר על מקרים ישנים, סיפורו של אר. קלי עלה שוב לתודעה בעקבות הסדרה התיעודית Surviving R. Kelly שהופקה ועלתה ברשת לייפטיים האמריקנית. הסדרה קיבצה עדויות של כמה וכמה מנפגעות קלי לאורך השנים. הנשים שהלכו בצעירותן אחר אבק הכוכבים שהותיר אחריו המוזיקאי הנערץ, דיברו בסדרה בגלוי על החוויות המיניות שעברו עם קלי כשהיו הרבה מתחת לגיל ההסכמה – עם או בלי הסכמה. הן סיפרו על האיומים שספגו לאחר מכן כדי שישמרו על שתיקתן וכינו אותו שטן. הן העידו שהאיומים המרומזים והגלויים ששוגרו לכיוונן מצד קלי ומקורביו מנעו מהן לפתוח את הפה.
ההתנהגות הטורפנית והסדרתית של אר. קלי לא הייתה סוד כמוס. חיבתו לנערות צעירות הייתה ידועה בציבור, לעתים דווחה בתקשורת, ואף הגיעה לידיעתם של זרועות החוק.