במהלך מסיבת עיתונאים לקידום סרטה החדש "זמן ארמגדון" השחקנית האמריקנית אן הת'אוויי נשאלה על ידי ynet "האם נהנתה לשחק אם יהודייה?". השאלה עוררה תחילה צחוק רב בקרב הקהל וכן, בקרב צוות הצילום והשחקנים על הבמה, אך כשהגיעה תורה של הת'אוויי לענות, השחקנית התרגשה עד דמעות כשסיפרה על החיבור המשפחתי מעורר ההשראה שלה ליהדות.
"היה לי הכבוד. בעלי יהודי וייצא לנו לדבר רבות על המשמעות של ייצוג המשפחה שלנו", ענתה הת'אוויי, שבשלב זה הדמעות חנקו את גרונה אך זו המשיכה בתשובתה. "חמותי שהלכה לעולמה לא מזמן הייתה פשוט האמא היהודייה הכי מדהימה שפגשתי. המורשת שלה מעוררת בחיי השראה ואני אסירת תודה על כך", אמרה השחקנית.
2 צפייה בגלריה
אן הת'וואי בפסטיבל קאן
אן הת'וואי בפסטיבל קאן
השאלה שהצליחה להצחיק ולרגש בו זמנית. אן הת'אוויי בפסטיבל קאן
(צילום: GettyImagesIL / Stefano Rellandini)
"אני אפילו לא אנסה לתאר במילים את האהבה והחיבור שלי לדרכה של האם היהודייה, אבל למזלנו, בקולנוע יש לנו האפשרות להגיד את הדברים גם בלי מילים". לסיום תשובתה, הת'אוויי הודתה על ההזדמנות: "תודה לך שאפשרת לי להודות לג'קלין, היא אחת מהגיבורות שלי. תודה". תשובתה של השחקנית עוררה מחיאות כפיים נרגשות בקרב הקהל במסיבת העיתונאים.
"זמן ארמגדון" שהוצג השבוע בפסטיבל קאן, הוא סרטו האישי של גרי שמסתמך על זיכרונות ילדותו בשנה בה רונלד רייגן נבחר לנשיאות ארצות הברית. הסרט מגולל את סיפורה של משפחה יהודית, שבנה הג'ינג'י הסורר חולם להיות אמן ומתחבר עם נער שחור והעניינים מסתבכים. הת'אוויי משחקת בסרט הדרמה את אם המשפחה - אסתר גראף.
2 צפייה בגלריה
אן הת'וואי בפסטיבל קאן
אן הת'וואי בפסטיבל קאן
"היא הייתה האימא הכי מדהימה שפגשתי". אן הת'אוויי בפסטיבל קאן
(צילום: GettyImagesIL / Stefano Rellandini)