השחקנית סינתיה ניקסון התייצבה אמש (ב') מחוץ לבית הלבן בהפגנה יחד עם פעילי שמאל נוספים, בקריאה להפסקת אש קבועה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח ב"הגרדיאן", ההפגנה כוללת גם שביתת רעב בת חמישה ימים.
2 צפייה בגלריה
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
(צילום: AFP)
מטרת השביתה היא להפעיל לחץ על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על מנת שידרוש כאמור שהפסקת האש הזמנית שמתרחשת כעת - תהפוך קבוע. "בשבעה שבועות ישראל הרגה הרבה יותר אזרחים ממה שנהרגו במלחמה באפגניסטן לאורך 20 שנה", אמרה השחקנית, שהציגה את עצמה בתור "אם לילדים יהודיים שסבא וסבתא שלהם הם ניצולי שואה".
עוד אמרה כי מאסה בהסברים שטוענים כי הרג אזרחים בעזה הם מחיר שגרתי של מלחמה. "אין שום דבר שגרתי בתירוץ הזה. אין שום דבר שגרתי במקרי המוות האלה", עוד הוסיפה שלפי הדיווחים מספר הילדים הפלסטינים שנהרגו, שעומד על למעלה מ-6,000, גבוה יותר מסך כל הילדים שנהרגו ב-24 אזורי מלחמה שונים לאורך כל שנת 2022. "אם ההפצצות ימשכו כפי שהן נמשכו בשבעת השבועות האחרונים - לא יישארו בתים פלסטינים עומדים עד חג המולד הקרוב", הוסיפה.
"אני רוצה לפנות לנשיא שחווה אובדן אישי הרסני כל כך, ולבקש ממנו שיגלה אמפתיה, ויסתכל על ילדי עזה וידמיין שהם הילדים שלו. אנחנו מפצירים בו שהפסקת האש הנוכחית תימשך", המשיכה החשקנית שאחזה בהפגנה שלט שבו כתוב: "ביידן אתה מרעיב את עזה. הפסקת אש קבועה עכשיו!".
כתבות נוספות במדור:
במסיבת עיתונאים שנערכה במקום מספר דוברים פרו-פלסטיניים גינו את ממשל ביידן בכך שאפשר לישראל להפציץ את עזה ולפלוש לתוכה, מה שהוביל לטענתם להרג של קרוב ל-15 אלף בני אדם. "אנחנו נוקטים בפעולה של שביתת רעב בשביל להציג את מעשיו של הנשיא ביידן", אמר חבר בית הנבחרים של ניו יורק מטעם המפלגה הדמוקרטית. "פעולותיו של הנשיא הן שמובילות להפצצת הפלסטינים ולהרעבתם - אז אנחנו מרעיבים את עצמנו כדי להנכיח את מה שלרוב נמחק - החוויה שעוברים הפלסטינים".
מאוחר יותר, בתגובה שמסרה ל"הגרדיאן", טענה ניקסון כי ממשל ביידן התקדם בקצב איטי מדי כדי להציל חיים והוסיפה כי ישראל אשמה בחוסר מידתיות בעקבות עירוב אוכלוסייה אזרחית במלחמה נגד חמאס - שכן הדגישה שהיא אינה מתכחשת לטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. "אם למשל הייתה חוליית טרור במרילנד, האם התגובה הייתה להפציץ לחלוטין את האוכלוסייה האזרחית כי שם הם מתחבאים? אין בזה שום הגיון. המסר שאנחנו מקבילים הוא שחיי פלסטינים פחות חשובים. אם תחליפו אותם בחיים של בריטים, או אמריקאים או בכל לאום אחר, מיד אפשר לראות שזה מטורף, איך יכולנו לעשות את זה בכלל".
2 צפייה בגלריה
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
סינתיה ניקסון בהפגנה מחוץ לבית הלבן
(צילום: AFP)
עוד אמרה כוכבת "סקס והעיר הגדולה" כי תיאלץ לקצר את הצום שלה, שבמהלכו תכננה לצרוך רק מעט מים עם לימון, בשביל לנסוע לניו יורק למטרות עבודה. לפי הדיווחים, פעילי השמאל ששובתים רעב צפויים להתאסף עד יום שישי בין השעות תשע בבוקר לשבע בערב.
שביתת הרעב מגיעה על רקע דיווחים בנוגע למחלוקות גוברות בתוך ממשל ביידן על תמיכתו במתקפה של ישראל בחמאס, נוכח העלייה במספר ההרוגים ברצועה והנזק ההומניטרי שנגרם לתושבים. זוהי לא הפעם הראשונה שהפגנות שמאל מתרחשות מחוץ לבית הלבן, שבהן מאשימים המפגינים את ישראל בביצוע רצח עם נגד הפלסטינים בעזה.
ניקסון בת ה-57, מוכרת בתור מירנדה הובס מהסדרה המצליחה "סקס והעיר הגדולה" וסדרת ההמשך שלה "פשוט ככה". לאורך הקריירה שלה שיחקה בהפקות נוספות בהן: "אנגלי בניו יורק", "להרוג את רייגן" ו"ראצ'ד". במקביל, הקדישה את זמנה לפעילות חברתית ופוליטית, הפכה לפעילה במאבק נגד סרטן השד, פעילה פמיניסטית והיא אף התמודדה ב-2018 בבחירות הארציות לתפקיד מושלת ניו יורק.