בחזרת המשפחות שהתקיימה היום (ה') לקראת חצי הגמר השני של האירוויזיון שיתקיים הלילה, עדן גולן עלתה על הבמה פעם נוספת לקול קריאות בוז מהקהל, אולם העניקה ביצוע מצוין לשיר "הוריקן".
על אף שנתנה את הביצוע הטוב ביותר מבין כל החזרות עד כה - הקהל הגיב בקריאות בוז מהולות במחיאות כפיים, ודגל ישראל הונפו בקהל. יחד עם זאת נשמעו גם כמה קריאות לשחרר את פלסטין (Free Palestine) - כשעל אף ההצהרות בנוגע לאופיו הא-פוליטי של האירוע, האנשים בקהל לא הורחקו ממנו. קריאות בוז נשמעו גם בתום השיר, אך גולן לא נתנה לדרמה לערער אותה ואמרה תודה בסוף הביצוע וירדה מהבמה רגועה ומחייכת. "עדן הייתה מושלמת. טייק פגז. הפעם גם הרגשנו יותר תמיכה. עדן זמרת מרגשת. יצביעו לה", אמר ל-ynet במאי המשלחת יואב צפיר.
"קריאות הבוז לא מעניינות אותי", אמרה גולן אחרי החזרה. "הרגשתי נהדר והייתי מפוקסת. לא שמעתי הפעם את הקריאות ולצערי גם לא הצלחתי לראות את דגלי ישראל כי ממש הייתי בתוך עצמי. אני בכלל לוקחת רק את הטוב. ציפיתי לזה- גם לזה - הייתי מוכנה. עשינו עבודה נפשית טובה וחזקה. אני מרגישה שהשתפרתי בביצוע אבל אפשר עוד ואני אתן הערב את כל כולי כדי לעלות לגמר. אני בשלי, נותנת אהבה.
"כל מה שעברתי בחיי עד פה כאילו הכין אותי לרגע הזה. מרגישה מוכנה מתמיד. אתה שואל אותי על הבוז, ואני מבינה - אבל התמיכה מהמדינה ממיסה לי את הלב", הוסיפה גולן. "האהבה מנצחת. לא צריך לתת לרעש הזה להפריע לנו. אני באה לתת את כל הלב שלי ולייצג את המדינה שלי בגאווה וזה כל מה שמשנה. אני טעונה ברגשות. כמה אנרגיות וכמה מאמץ מושקעים בשלוש דקות כדי להעלות את ההופעה הטובה ביותר. אני מרגישה מדהים".
לשאלת עיתונאים זרים על ההפגנות מחוץ לארנה, הוסיפה הזמרת בת ה-20: "לא מעניין אותי. אני לא שם. אני מתרכזת במה שאני צריכה לעשות על הבמה ובזה אמשיך".
במשלחת הישראלית מרוצים היו מאוד מהחזרה, אחרי הפסימיות שחשו בעקבות ההתרחשות אמש. "עדן מושלמת. ביצוע ללא דופי", סיכמה קרן פלס הנרגשת ל-ynet. "עדן לקחה את החוויה הקשה מאתמול והפכה אותה לדלק בשביל לתת את ביצוע חייה".
3 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
(צילום: גיל נחושתן)
במקביל לחזרה בארנה, ובמרחק קילומטרים ספורים ממנה התקיימה הפגנת ענק פרו-פלסטינית, שבה השתתפו כ-5,000 מפגינים, בהם פעילת האקלים גרטה טונברג, שמתחילת המלחמה מביעה תמיכה בתושבי עזה ובחמאס. טונברג היא בתה של הזמרת מאלנה ארנמן שייצגה את שבדיה באירוויזיון 2009 שהתקיים במוסקבה.
חלק מהמפגינים צעקו קריאות שונות נגד ישראל, בהן "מהנהר ועד לים", "בדם ואש נפדה את פלסטין" ואף קראו "שלחו את היהודים חזרה לפולין". היו כמה שתועדו דורכים על דגלי ישראל.
3 צפייה בגלריה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
(צילום: זאב אברהמי)
כזכור, גם בחזרת השופטים המצולמת שהתקיימה אמש לקראת חצי הגמר השני שייערך הערב (החל מ-22:00, בכאן), גולן התקבלה על ידי הקהל בשריקות בוז - אולם לא נתנה לדבר להרתיע אותה. "שום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. אני גאה להיות ישראלית", מסרה לאחר התקרית. גורמים בתאגיד כאן הגיבו גם הם ואמרו: "עדן עמדה על הבמה בחזרה הגנרלית בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא השתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו".
3 צפייה בגלריה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
מחאות נגד ישראל במאלמו, שבדיה
(צילום: זאב אברהמי)
בתגובה לתקרית תאגיד השידור כאן אף פנה לאיגוד השידור האירופי ולתאגיד השידור השבדי - ודרש מהם "לפעול למניעת הישנות אירועים מסוג זה" על מנת לאפשר לישראל "התמודדות הוגנת". יואב צפיר, במאי השיר הישראלי לאירוויוזיון אמר מאז ל-ynet כי הם "משמיעים לעדן שריקות בוז בחזרות כדי לתרגל אותה עוד יותר".
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל האדום.