הבמאי והשחקן זוכה פרס האוסקר, שון פן, הציב אולטימטום לחברי האקדמיה והפציר בהם לתת לנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, לנאום בטקס שייערך הלילה (בין ראשון לשני), אחרת יתיך את פסלוני האוסקר שלו, כך מסר בריאיון ל-CNN.
1 צפייה בגלריה
שון פן במסיבת עיתונאים בפולין
שון פן במסיבת עיתונאים בפולין
שון פן במסיבת עיתונאים בפולין
(צילום: רויטרס)
פן, שזכה בשני פרסי אוסקר לשחקן הטוב ביותר, על הופעתו ב"מיסטיק ריבר" של קלינט איסטווד, ועל דמותו של הארווי מילק בסרטו של גאס ואן סנט "מילק", איים להתיך את פסלוני האוסקר שלו בפומבי אם לא יתאפשר לזלנסקי לנאום.
נכון לעכשיו פן מצלם סרט דוקומנטרי בנושא הסכסוך הרוסי-אוקראיני. השחקן נפגש עם נשיא אוקראינה כחלק מצילומי הסרט, ולפי "דיילי מייל" אף השתתף אתמול בתדרוך עיתונאים מטעם הממשלה האוקראינית. כעת השחקן נמצא בפולין מטעמי ביטחון.
במהלך סוף השבוע, "ניו יורק פוסט" טען כי הנשיא זלנסקי עתיד לדבר בטקס פרסי האוסקר באמצעות וידאו, אבל הידיעה לא אושרה מטעם האקדמיה.
"אני מעודד את כל המעורבים בדבר לקחת חלק", אמר השחקן בריאיון בשידור חי מוורשה, "אני מבין שזה הרגע המאושר שלהם, לחגוג את הסרטים שצילמו, אבל חשוב מכך - זה הזמן למחות ולהחרים את טקס פרסי האוסקר".
מוקדם יותר השבוע, הנשיא זלנסקי פרסם סרטון שלו לצד פן בעמוד האינסטגרם האישי, ובכיתוב הוסיף: "ככל שיותר אנשים ידעו על המלחמה באוקראינה, סיכוי רב יותר שנצליח לעצור את רוסיה!".