לאחר שחתם על מכתב המגנה את ישראל וקורא לה "מדינת אפרטהייד", לחץ מופעל על ה-BBC להדיח את אולי אלכסנדר, המתמודד הבריטי לאירוויזיון 2024, מהתחרות שתתקיים בשבדיה.
1 צפייה בגלריה
אולי אלכסנדר
אולי אלכסנדר
אולי אלכסנדר
(קרדיט: Vianney Le Caer/Invision/AP)
ב-17 בדצמבר הוכרז כי הזמר והשחקן אולי אלכסנדר, סולן להקת Years & Years, יהיה נציג בריטניה לאירוויזיון 2024. אולם בימים האחרונים מופעל לחץ על ה-BBC, הגוף הבוחר את נציג המדינה לאירוויזיון, להדיח את אלכסנדר מכיווון שב-20 באוקטובר - פחות משבועיים אחרי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר - הזמר חתם על מכתב פתוח המגנה את ישראל.
על המכתב, שיזם ארגון הלהט"ב הבריטי Voices4, חתמו יותר מ-1,400 איש. נטען בו כי ישראל מבצעת "רצח עם", וכי "משטר האפרטהייד" מנסה לבצע טיהור אתני: "אנו מאמינים שלעמוד בסולידריות לצד פלסטין זוהי סוגיה קווירית. דיכוי של כל אוכלוסייה מוחלשת נעוץ באותן תבניות אלימות - קולוניאליזם, אימפריאליזם וקפיטליזם. אנו דוחים בתוקף את הטיעון לפיו עמדה פרו-פלסטינית או אנטי-ציונית מקדמת אנטישמיות. אנו עומדים נגד הטרדה ואפליה של קהילות יהודיות".
מאז שנבחר אלכסנדר, נשמעו קולות המוחים נגד בחירותו, לאור המכתב שעליו חתם. הארגון הבריטי The Campaign Against Antisemitism קרא להדיח את אלכסנדר מהתמודדות באירוויזיון כנציג בריטניה. "כשכמעט שבעה מתוך עשרה יהודים בריטיים חושש להזדהות בפומבי", צייץ הארגון ב-X, "ייתכן שהוא לא מי שצריך לייצג את המדינה שלנו".
אלכסנדר וה-BBC טרם הגיבו לקולות המוחים נגדם.