סקרלט ג'והנסון הגיעה לפשרה אתמול (חמישי) בתביעה שהגישה נגד תאגיד דיסני על שחרור הסרט "האלמנה השחורה" בסטרימינג. בכך הגיעה לסיום מהיר המאבק הגדול הראשון בין כוכבת לאולפן במה שמסתמן כעידן רווי שינויים בעולם הקולנוע.
2 צפייה בגלריה
סקרלט ג'והנסון
סקרלט ג'והנסון
סקרלט ג'והנסון
(צילום: AP)
ג'והנסון הגישה תביעה בחודש יולי האחרון וטענה כי החברה הפרה את החוזה שלה כשהוציאה את הסרט לשירות הסטרימינג דיסני פלוס במקביל ליציאתו בבתי הקולנוע. לפי ג'והנסון ההחלטה היוותה פגיעה ישירה בהכנסות שלה, משום שהיא מקבלת אחוזים מרווחי הסרט באולמות הקולנוע.
פרטי הסכם הפשרה בין הגורמים לא פורסמו, אך שני הצדדים שחררו הצהרה משותפת ובה הודיעו כי הם ימשיכו לעבוד יחד. "אני שמחה שפתרנו את חילוקי הדעות עם דיסני", אמרה ג'והנסון, "אני גאה מאוד בעבודה שעשינו יחד במשך השנים ונהנתי מאוד ממערכת היחסים היצירתית עם הצוות. אני מצפה להמשך שיתוף הפעולה שלנו". ג'והנסון מגלמת את נטאשה רומנוף הידועה כ"אלמנה השחורה", בלא פחות מתשעה סרטים של התאגיד, הראשון שבהם "איירון מן 2" משנת 2010.
אלן ברגמן, יו"ר אולפני דיסני אמר: "שמח שהצלחנו להגיע להסכמה... אנחנו מעריכים את התרומה שלה לעולם הקולנועי של מארוול ומצפים לעבוד יחד במספר פרויקט עתידיים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "האלמנה השחורה"
מתוך "האלמנה השחורה"
מתוך "האלמנה השחורה"
כאמור לפי החוזה של ג'והנסון הסרט אמור היה לצאת לאקרנים בלעדית, אבל כפי שקרה עם סרטים אחרים, בשל מגפת הקורונה דיסני שחררה את הסרט במקביל לאקרנים בשירות הסטרימינג שלה. בדיסני בחרו להגיב בתקיפה על התביעה: "אין שום תועלת להגשת הבקשה הזו. מדובר בתביעה עצובה ומדאיגה מאוד בהתעלמותה מההשפעות הגלובליות הנוראיות והממושכות של מגפת הקורונה". התגובה העלתה חשש כי דיסני מכינים את עצמם למאבק ארוך ומכוער, אולם בסופו של דבר, התביעה נסגרה תוך חודשיים בלבד.