פסטיבל הקולנוע של כנס התרבות והטכנולוגיה SXSW באוסטין טקסס ננעל אמש (ד'). במירב תשומת הלב של הנוכחים זכו סרטים שעשויים להפוך לשוברי קופות כמו The Unbearable Weight of Massive Talent עם ניקולס קייג' ופדרו פסקל, ו"העיר האבודה" עם סנדרה בולוק וצ'אנינג טייטום. אולם בטקס הפרסים, שנעל את הפסטיבל, הפנו המארגנים את הזרקור לסרטים העצמאיים שהוקרנו בו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "ניקה"
מתוך "ניקה"
תפס לא מעט תשומת לב. מתוך "ניקה"
(צילום: SXSW)
הזוכה הגדול של הפסטיבל, שהתכבד בתואר הסרט העלילתי הטוב ביותר, הוא קומדיה בשם "אני אוהב את אבא שלי". בסרט, שבוים בידי ג'יימס מורוסיני, מככב הקומיקאי פאטון אוסוולט, המגלם אב שמנסה לתקשר עם בנו המרוחק בזהות אינטרנטית בדויה. בפרס מיוחד על חזון קולנועי זכתה הדרמה האירית It is In Us All של הבמאית אנטוניה קמפבל-יוז.
בלטה במיוחד זכייתה של השחקנית אליזבטה יאנקובסקיה בפרס המשחק על הופעתה בדרמה "ניקה" של הבמאית הרוסייה ואסיליסה קוזמינה. הבכורה של הסרט לוותה במחאה של כמה מפגינים שקראו קריאות נגד המלחמה באוקראינה, והבמאית עצמה פתחה בדבריה בנאום למען השלום (מבלי להזכיר את המילה "מלחמה"). כך או כך הסרט הוקרן וכאמור הכוכבת שלו אף זכתה בפרס המשחק מטעם שופטי התחרות העלילתית.
2 צפייה בגלריה
מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
כיכבו גם הם בפסטיבל. ניקולס קייג' ופדרו פסקל מתוך The Unbearable Weight of Massive Talent
(צילום: Katalin Vermes, Lionsgate)
בתחרות התיעודית בלט Master of Light של רוזה רות בואסטן על האמן ג'ורג' אנתוני מורטון, שזכה בפרס הדוקו הטוב ביותר. Bad Axe של דיוויד סיב זכה בציון לשבח על מלאכתו בסיקור מאבקם של בעלי מסעדה קמבודית בקבוצת עליונות לבנה שהתנכלה להם. סטיב גלו זכה בפרס מיוחד על הופעתו בסרט התיעודי Pez Outlaw.