הוליווד מצטרפת למחאה נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה: אחרי שחברת וורנר הודיעה על השהיית צאת סרטה החדש "באטמן" לאקרנים ברוסיה וחברת דיסני נקטה צעד דומה עם סרטיה, כעת גם חברת סוני מודיעה שתשהה יציאת סרטים לאקרנים ברוסיה - כולל הסרט "מורביוס". סרט גיבורי-העל, שמועד צאתו בעולם כולו נדחה לאפריל בעקבות מגפת הקורונה, לא יוקרן ברוסיה, לעת עתה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מורביוס"
מתוך "מורביוס"
לא יוקרן ברוסיה, לפחות בזמן הקרוב. מתוך "מורביוס"
"עקב הפעילות הצבאית באוקראינה שהמיטה משבר הומניטרי באזור וחוסר וודאות, אנו נשהה את לוח הזמנים המתוכנן לצאתם של סרטים לאקרנים ברוסיה" - כך נמסר מדובר סוני אתמול (ב'). "תפילותינו נתונות לכל מי שנמצא באזור, ומקווים שהמשבר ייפתר במהרה".
עבור הוליווד, רוסיה היא שוק משמעותי, שאחראי ל-2.1% ממכירות הכרטיסים ברחבי העולם. בשנת 2021, אפילו לאור הפגיעה בענף הקולנוע כתוצאה ממשבר הקורונה העולמי, נרשמו רווחים של 601 מיליון דולר מקופות הקולנוע ברוסיה.
אך פלישת רוסיה לאוקראינה מכה גלים בעולם התרבות כולו, ולא רק בתחום הקולנוע. לאחרונה גם להקת גרין דיי הודיעה על ביטול מסע ההופעות שלה במוסקבה, שתוכנן לחודש מאי. גם להקת פרנץ פרדיננד והזמר יאנגבלאד הודיעו על ביטול הופעותיהם ברוסיה. במקביל, אמני הביתן הרוסי והאוצר שלו הודיעו למארגני הביאנלה בוונציה על ביטול השתתפותם בביאנלה ה-59, שעתידה להיפתח באפריל הקרוב. מארגני הביאנלה באיטליה חיזקו את האמנים הרוסים על החלטתם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "באטמן"
מתוך "באטמן"
וורנר החליטו להשהות. מתוך "באטמן"
גם ענקית הסטרימינג נטפליקס תורמת את שלה. לנטפליקס, שנכנסה לשוק הרוסי לפני קצת יותר משנה, יש פחות ממיליון לקוחות ברוסיה מתוך 222 מיליון לקוחותיה בעולם. בהתאם לחוק רוסי שאמור להיכנס לתוקף היום (ג'), נטפליקס אמורה לשדר תכנים גם מערוצים רוסיים, אך בשל המלחמה הודיעה שלא תשדר תכני תעמולה.
מנגד, לא מעט אמנים רוסים מביעים סולידריות עם אוקראינה נוכח הפלישה הרוסית, אבל מבכים את יכולתם המוגבלת למחות נגד המלחמה באופן ציבורי. דימיטרי וילנסקי, סופר שמתגורר בסנט פטרבורג, אמר לתקשורת הזרה כי האמנים ברוסיה, ברובם המכריע, מתנגדים למהלכיה המלחמתיים של רוסיה באוקראינה, אבל מתקשים למחות משום שכמעט בלתי אפשרי לבטא ציבורית את ההתנגדות - ומחאתם מושתקת.
בתוך כך פרסם לאחרונה מגזין בילבורד כי הזמר והדי.ג'יי האוקראיני, איוואן דורן, שנהנה מפופולריות רבה ברוסיה, הפציר בעמיתיו הרוסיים "אל תשתקו".