הזמר ירמי קפלן עדכן היום (ה') את מעריציו בעמוד האינסטגרם שלו כי הוא נאלץ לעצור את הופעותיו בתקופה הקרובה כדי לעבור ניתוח שבלעדיו הוא עלול לאבד את התפקוד בגפיים שלו.
1 צפייה בגלריה
ירמי קפלן
ירמי קפלן
ירמי קפלן
(צילום: אלדד שושן)
"גיליתי שעליי לעבור ניתוח בצוואר כדי לשמור על המשך התפקוד של הגפיים שלי", כתב קפלן בן ה-61. "מי שאי פעם בא להופעה יודע שלידיים ולרגליים שלי יש חיים משל עצמם. המחשבה לאבד אותם היא אסון בשבילי וגם החדשות שניתוח בחוליות הצוואר זה מה שיציל אותם אינו מרגיע כלל".
עוד הוסיף כי בעקבות הבשורה הוא מצא עצמו בחמשת השלבים של התמודדות עם אבל: "שלב ראשון - הכחשה: אמרתי לעצמי ולסובביי שאני משוכנע שיש דרך לצלוח בכל זאת את הקיץ ושאצליח לשמור על עצמי מספיק כדי לעבור את מסכת ההופעות שכבר נקבעה לחודשים הקרובים. בשלב הכעס - כעסתי על כל אחד מהפרופסורים שבדקו אותי ואת ה-MRI שהבאתי איתי ואמרו שאני במצב שמסכן את עצמי וחשוב לעבור את הניתוח בהקדם האפשרי. כעסתי על זה שאין איזה פטנט רפואי מתקדם, או טיפול אלטרנטיבי שיעקוף את הצורך בהליך פולשני.
"שלב שלישי - המיקוח: התמקחתי עם הרופאים על הצילום - אולי זזתי בדיוק ונוצר רושם מטעה, אולי צריך צילום נוסף? כשזה לא עזר התמקחתי שאולי אוכל לקפוץ או לרקוד או להתפרע קצת פחות ואז לא יהיו בעיות. הסבירו לי שזה לא יפתור את המצב ושגם תאונות ביתיות אקראיות עלולות לעשות לי נזק בלתי הפיך. נאמר לי חד משמעית שאני עלול לפגוע ביכולותיי לטווח ארוך אם לא אגן על עצמי במיידי.
"שלב רביעי - דיכאון: כשהבנתי שגם טיפולים אלטרנטיביים לא יתקנו את המצב, אפילו שיש בהם תועלת והם משפרים את ההרגשה שלי, הרי שבטווח הארוך אצטרך בסופו של דבר לעבור את ההליך הזה. שקעתי בדיכאון שגרם לי לקיפאון. לא הצלחתי לתפקד כראוי בחודשים האחרונים. שלב חמישי - השלמה: השלמתי עם העובדה שעדיף להתמודד עם המצב פנים מול פנים, לסיים את התהליך, לעבור את שלב ההחלמה והשיקום כמה שיותר מהר כדי לחזור לעניינים כמה שיותר מהר.
קפלן בן ה-61 עדכן כי כעת משהשלים עם מצבו הוא דוחה את כל הופעותיו שנקבעו לתאריכים שנקבעו לאחר מועד הניתוח, עד להחלמתו המלאה שצפויה לארוך כשלושה חודשים. בכלל זה, הופעתו בזאפה אמפי שוני שתוכננה ל-21 ביוני, תידחה לחודש אוקטובר. "אני קורא את המשפט והראש קצת מסתובב לי. כמו שהסתובב בפעם הראשונה שהרופא עדכן אותי במצבי הרפואי ובדרך הנדרשת כדי לחזור לחיים תקינים", חתם את הפוסט.