הזמרת והשחקנית ריטה תשיא משואה בטקס החגיגי בהר הרצל ביום העצמאות, כך הודיע היום (א') שר התרבות והספורט חילי טרופר, שמשמש גם בתפקיד יושב ראש הוועדה לסמלים ולטקסים.
2 צפייה בגלריה
ריטה
ריטה
ריטה
(צילום: אביגיל עוזי)
"הטלפון משר התרבות חילי טרופר הציף אותי בהתרגשות וגאווה שאין כמותה", אמרה ריטה לאחר קבלת ההודעה. "כנראה שלעולם לא אתרגל לעוצמת האהבה שבה אתם עוטפים אותי כבר ארבעה עשורים. אפשרתם לי להיכנס לכם ללב ולהפוך למשפחה שלכם וזאת זכות יוצאת דופן. המעמד הכל כך מכובד של הדלקת המשואות מסמל עבורי מתמיד את הישראליות במיטבה. זה כבוד מאוד גדול עבורי להימנות עם כל האנשים שנבחרו עד היום ואלה שייבחרו בעתיד. אני מודה לשר התרבות חילי טרופר וליו"ר משרד ההסברה מושיק אביב ולעם שלי, אני מרוגשת כל כך".
הוועדה לבחירת משיאי המשואות נימקה את בחירתה וכתבה כי "לצד עבודתה עם בכירי הכותבים והמלחינים בארץ, ריטה גם חוקרת את שורשיה ומתוך חיבור עמוק אל העולם ואל התרבות של בית הוריה – שולחת יד פתוחה ומכבדת אל תרבויות המזרח התיכון".
2 צפייה בגלריה
ריטה
ריטה
"דוגמה ומופת". ריטה
(צילום: יאיר שגיא)
עוד נכתב: "במקביל לעשייתה האומנותית, ריטה שותפה גם במפעלי התנדבות רבים ומגוונים, ולאחרונה אף הצטרפה כנשיאת כבוד לארגון 'רוח נשית', המסייע לנשים נפגעות אלימות. בכך מעניקה ריטה השראה לחברה הישראלית כולה".
השר טרופר אמר כי הזמרת, שחגגה רק לאחרונה יום הולדת 60, היא "דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות. מי שעלתה כילדה מטהרן, פילסה את דרכה בעבודה קשה ובהתמדה עד שהפכה לאחת הזמרות המצליחות בישראל אי פעם".