עצבים (Beef)

מתי ואיפה: 6 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: קומדיה שחורה שנפתחת כמו כל נסיעה ישראלית ממוצעת - רכב חותך רכב אחר ושני הנהגים נתקפים זעם בלתי נשלט. אלא שבניגוד לחיי היומיום של רובנו, הזעם הזה הולך ומתעצם בקרבם של הנהג דני צ'ו והנהגת איימי לאו - עד כדי כך שהוא משתלט על חייהם.
הזעם הופך לחלק בלתי נפרד משתי הדמויות שמגיעות מעולמות זרים לחלוטין: היא מחיי זוהר ראוותניים, והוא נאבק להתמודד עם כל יום שמגיע. את פרקי הסדרה השניים יקדישו לטובת ניסיונות הדדיים לנקום ולהרוס את החיים זה של זו. את הסדרה יצר לי סונג ג'ין שהיה שותף בכמה קומדיות בולטות ומוערכות, בהן "פילדלפיה זורחת" ו"עמק הסיליקון" - ועם קרדיטים כאלו, אין ספק שמדובר בסדרה מבטיחה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "עצבים"
מתוך "עצבים"
מתוך "עצבים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: סטיבן יאון ("המתים המהלכים"), אלי וונג ("מחלקות העיתונים"), מריה בלו ("היסטוריה של אלימות").

Grease: Rise of the Pink Ladies

מתי ואיפה: 6 באפריל, פרמאונט+.
מה הסיפור: פריקוול לסרט המצליח בכיכובם של אוליביה ניוטון ג'ון (עליה השלום) וג'ון טרבולטה מ-1978. בספין-אוף אנחנו חוזרים אל תיכון ריידל (שכמובן לפתע הפך מאוד מגוון אתנית) ומגלים כיצד נוסדו לראשונה "הגברות הוורודות" - החבורה הגזעית של ריזו, פרנצ'י וג'אן שנים לפני שהגיעה אליה סנדי התמימה.
מבחינה עלילתית קשה שלא לצפות בטריילר ולחשוב על "גלי". פעם נוספת אנחנו מוצאים את עצמנו בתוכנית תיכון שהיא גם מחזמר. האם הסדרה תצליח לשחזר את ההצלחה המטאורית של הסרט או אפילו את זו הלא-ניתנת לוויכוח של "גלי"? קשה לקבוע, אבל עם נאמברים מוזיקליים מושקעים בתוספת שימוש בלתי מתנצל בנוסטלגיה - אין ספק שיש כאן פוטנציאל.
10 צפייה בגלריה
מתוך "Grease: Rise of the Pink Ladies"
מתוך "Grease: Rise of the Pink Ladies"
מתוך "Grease: Rise of the Pink Ladies"
(באדיבות פרמאונט+)
מי בפנים: הקאסט ברובו כולל פנים חדשות וצעירות, אך גם כמה שעשויות להיראות לכם מוכרות כמו מדיסון תומפסון ("אוזרק") וג'קי הופמן ("רק רוצחים בבניין") שתגלם את מנהלת בית הספר.

אל מעבר לאוקיינוס (Transatlantic)

מתי ואיפה: 7 באפריל, נטפליקס.
מה הסיפור: דרמה תקופתית יפהפייה, לפחות על פי הטריילר, העוסקת בסיפור האמיתי של עיתונאי אמריקאי, חסיד אומות עולם בשם וריאן פריי, שמגיע לסקר את זוועות שלטונו של היטלר באירופה, ובמהלך שהותו בצרפת בין השנים 1941-1940 סייע ללמעלה מ-2,000 איש להימלט מהמדינה לארצות הברית, בעזרתה של יורשת אמריקנית עשירה בשם מר ג'יין גולד. הסיפור תואר לראשונה בספר The Flight Portfolio מאת ג'ולי אורינגר, והסדרה נכתבה בהשראתו.
הסדרה היא יצירה נוספת של אנה ווינגר, שכבר כבשה בעבר את ראש רשימות הצפייה בשירות הסטרימינג עם "המורדת" בכיכובה של שירה האס, שזכתה לביקורות מפרגנות בארץ ובעולם ובארבע מועמדויות לפרס האמי - כולל המיני-סדרה הטובה ביותר. נחכה ונראה אם "אל מעבר לאוקיינוס" תצליח לשחזר את ההצלחה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אל מעבר לאוקיינוס"
מתוך "אל מעבר לאוקיינוס"
מתוך "אל מעבר לאוקיינוס"
(באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'יליאן ג'ייקובס ("קומיוניטי"), קורי מייקל סמית ("גותהם"), קורי סטול ("בית הקלפים") וגם הפעם יש זווית ישראלית בדמותם של שחקני "המורדת" - עמית רהב, רונית אשרי וגרא סנדלר.

גברת מייזל המופלאה - עונה 5 (The Marvelous Mrs. Maisel)

מתי ואיפה: 14 באפריל, אמזון פריים.
מה הסיפור: הסדרה האהובה של איימי שרמן פלאדינו, היוצרת של "בנות גילמור" העל-זמנית, מגיעה לסיומה ואנחנו נאלצים להיפרד ממידג' מייזל. למי מכם שמצטרף בשלב מאוחר, במרכז העלילה עומדת מידג', אישה יהודייה שמנסה להצליח כסטנדאפיסטית בניו יורק של שנות ה-60 ונאלצת להתמודד עם כל המיזוגניה והשוביניזם הכרוכים בכך.
לא הרבה ידוע על עלילת העונה החמישית, אך אנו ממשיכים לעקוב אחרי הקרירה של מייזל במאמציה להפוך לכוכבת. לפי דיווחים מעבר לים גם דמותו של לני ברוס, קומיקאי יהודי-אמריקאי אמיתי שנפטר ב-1966 ממנת יתר ומגולם בסדרה על ידי לוק קירבי, תזכה לפיתוח בעונה הקרובה. העונה הקודמת הסתיימה ארבע שנים בלבד לפני מותו של ברוס, ולפי השחקן יהיה בעונה הנוכחית יותר ביטוי לפן ההרסני בדמותו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "גברת מייזל המופלאה", עונה 5
מתוך "גברת מייזל המופלאה", עונה 5
מתוך "גברת מייזל המופלאה", עונה 5
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: רייצ'ל ברוסנהאן ("בית הקלפים"), טוני שלהוב ("מונק"), אלכס בורסטיין ("איש משפחה") ורבים נוספים ממשתפי העונות הקודמות.

בארי - עונה 4 (Barry)

מתי ואיפה: 17 באפריל, ב-HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: הדרמה הקומית - שבשלב זה אפשר לטעון שהיא יותר דרמה מקומית - עטורת השבחים (44 מועמדויות לאמי ותשע זכיות) של HBO בעונה חדשה ואחרונה. למי שעוד לא יודע במה מדובר, זוהי סדרה שיצרו ביל היידר ("סאטרדיי נייט לייב") שגם מככב בה בתפקיד הראשי, ואלק ברג, שבאמתחתו כמה מהקומדיות המצליחות שראה העולם בעשורים האחרונים, בהן "סיינפלד", "תרגיע" ו"עמק הסיליקון", עוסקת בבארי. במוקד שלה ישנו רוצח שכיר לשעבר (היידר) שמנסה להתנער מחייו הקודמים ומוצא לעצמו מטרה חדשה - לימודי משחק בקורס קיקיוני בלוס אנג'לס שאותו מעביר ג'ין קוזיניו (הנרי ווינקלר המופלא), וכמובן שהדבר לא מאוד פשוט והעבר הרצחני של בארי לא מרפה ממנו.
העונה הרביעית ממשיכה היכן שנגמרה קודמתה לפני קצת פחות משנה - ואם טרם צפיתם זה הזמן להסיט מבטכם מחשש לספוילרים - עברו של בארי סוף-סוף משיג אותו, הוא נעצר וכעת הטריילר חושף כי הוא מוחזק בכלא. מעצרו משפיע על כל הנפשות הפועלות, בהן כמובן קוזיניו וסאלי חברתו. מעניין לראות כיצד יבחר היידר לסיים את הסדרה המותחת, הכואבת והמשעשעת לפרקים הזו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "בארי", עונה 4
מתוך "בארי", עונה 4
מתוך "בארי", עונה 4
(באדיבות HOT, yes וסלקום TV)
מי בפנים: ימשיכו מהעונות הקודמות כאמור ביל היידר, הנרי ווינקלר ("ימים מאושרים") ושרה גולדברג.

הדבר האחרון שהוא אמר לי (The Last Thing He Told Me)

מתי ואיפה: 14 באפריל, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: מותחן המבוסס על רב מכר באותו שם מאת לורה דייב. העלילה עוקבת אחרי האנה, שבעלה נעלם יום אחד בפתאומיות ומשאיר רק פתק ושק מזומנים. על מנת לפענח את ההיעלמות המסתורית האנה נאלצת ליצור מערכת יחסים עם ביתה החורגת ביילי, שכמיטב המסורת לא מאוד מחבבת את אימה החורגת, והשתיים יוצאות למסע בעקבות האמת.
נראה שהסדרה, בהפקתה של ריס וויתרספון, היא קלאסיקת מתח ומסתורין שוודאי תקלע לטעמם של חובבי הז'אנר, והעובדה שבתפקיד הקלאסי של ה-Gone Girl נמצא במקרה הזה דווקא גבר היא טוויסט מרענן.
מי בפנים: ג'ניפר גארנר ("פתאום 30") בתפקיד ראשי, ניקולאי קוסטר-וולדאו ("משחקי הכס"), אנגאורי רייס (בטי מסדרת סרטי "ספיידרמן" האחרונים).

גברת דייוויס (Mrs. Davis)

מתי ואיפה: 20 באפריל, פיקוק.
מה הסיפור: דיימון לינדלוף, היוצר מאחורי "אבודים" ו"השומרים", מגיע לטפל בנושא החם והמדאיג של התקופה האחרונה - בינה מלאכותית. הבינה המלאכותית ב"גברת דייוויס" היא לא צ'אט GPT חביב שמסייע לך להשלים עבודה שלא הספקת, או מייצרת איורים שנעים בין מרשימים למטרידים דוגמת מידג'רני או DALL-E2. הישות - גברת דייויס, היא כל-יודעת ומשתלטת על חייהם של בני אדם ברחבי העולם, וכעת יש דרך להציל אותו.
למשימה נרתמת סימון, נזירה שמשום מה לא נכנעת להשפעותיו של האלגוריתם, ויוצאת במסע רווי אקשן למציאת "הגביע הקדוש" באמצעותו תוכל להביס את הבינה המלאכותית. במהלך המסע היא נתקלת באנשים נוספים שמתנגדים לשתף פעולה עם הגברת, שלטענתם עוד רגע תשתלט לחלוטין על העולם. עם נושא חם וטרנדי והפקה מושקעת שנראה שלוקחת את עצמה בדיוק במידת הרצינות הנכונה - לא פלא ש"גברת דייוויס" כבר מיתגה עצמה כאחת הסדרות המדוברות של השנה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "גברת דייוויס"
מתוך "גברת דייוויס"
מתוך "גברת דייוויס"
(באדיבות פיקוק)
מי בפנים: בטי גילפין ("גלואו"), ג'ייק מקדורמן ("גריק"), כריס דיאמנטופולוס ("עמק הסיליקון"), אנדי מקווין ("חופים של סודות").

Dead Ringers

מתי ואיפה: 20 באפריל, אמזון פריים.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני לסרט באותו שם (ובעברית "תאומי המריבה") מ-1988 מאת הבמאי המוערך, והמטריד והאפל לפרקים דייויד קרוננברג. בסרט גילם ג'רמי איירונס תאומים שעבדו באותה מרפאה גניקולוגית - אחד מהם רודף שמלות והשני דווקא ביישן ומופנם. הראשון היה יוצא עם מטופלות וכאשר מאס בהן מעביר אותן לאחיו מבלי שהן שמות לב - עד שהגיעה האחת שמצאה חן בעיניו והשלושה נקלעו למשולש אהבה קודר ומעוות.
10 צפייה בגלריה
מתוך Dead Ringers
מתוך Dead Ringers
מתוך Dead Ringers
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
הסדרה החדשה באמזון פריים מספקת טוויסט לסרט, שאגב מבוסס על ספר בשם "תאומים" מ-1977 (המבוסס בחלקו על סיפור אמיתי), כאשר הפעם מדובר בשתי אחיות תאומות גניקולוגיות שעובדות יחד במרפאה כשהמטרה שלהן היא לשנות את האופן שבו נשים יולדות, ועל פי הטריילר - ליצור יש מאין. הקטע בן שתי הדקות יוצר בהצלחה תחושת מתח שתגרום לכל אחד ואחת לזוז בספה בחוסר נוחות - ובכך ללא ספק נאמן לאווירה של קרוננברג.
מי בפנים: הקאסט ברובו לא מאוד מוכר מלבד רייצ'ל וייס ("המומיה", "האלמנה השחורה") בתפקיד כפול ואינטנסיבי.

מישהו איפשהו - עונה 2 (Somebody Somewhere)

מתי ואיפה: 24 באפריל, ב-HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: "טד לאסו" מצאה לעצמה מתחרה ראויה בתואר סדרת הפיל-גוד. העונה הראשונה ששודרה בתחילת 2022 מצאה לעצמה קהל מעריצים אוהד בזכות הסיפור האנושי, הכן ומחמם הלב של האאוטסיידרית סם אוורט (שאותה מגלמת הקומיקאית ברידג'ט אוורט) ששבה לבית הוריה בעיירה קטנה בקנזס ומנסה למצוא את עצמה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
מתוך "מישהו איפשהו", עונה 2
(באדיבות HOT, yes וסלקום TV)
בעונה הקרובה ובליווי חברה ג'ואל, שתקוע עם צרות משל עצמו, היא תתמודד עם האובדן של אחותה ותסייע גם למשפחתה בהתמודדות. בעונה זו ניפרד גם מאביה של סם, אד, שאותו גילם השחקן מייק הגרטי שהלך לעולמו במאי האחרון. עם חזרתה, הסדרה צפויה לשים דגש על קשרי משפחה והמורכבויות שלהם ואיך, כפי שמגדיר זאת הסינופסיס הרשמי, "משפחות הן קשות - גם הכיפיות שבהן".
מי בפנים: רוב חברי הקאסט ממשיכים מהעונה הראשונה, בהם אוורט וג'ף הילר ("אימה אמריקאית").

אהבה ומוות (Love & Death)

מתי ואיפה: 26 באפריל, HBO מקס.
מה הסיפור: אם "קנדי" בכיכובה של ג'סיקה בייל, שעלתה בהולו בשנה שעברה, לא סיפקה עבורכם את הסחורה לדרמת פשע-אמיתי טובה, כעת פרשת הרצח העגומה מהאייטיז מקבלת טיפול נוסף - הפעם מבית היוצר של דייוויד אי. קלי ("שקרים קטנים גדולים") ובהפקת ניקול קידמן. זהו סיפורה של עקרת בית יראת שמיים בשם קנדי מונטגומרי, שניהלה רומן עם השכן שלה, אלן גור - וכשהתעמתה בנושא עם אשתו של גור, בטי, זה נגמר ב-41 מכות גרזן ובגופתה המרוטשת של בטי. אלא שבמשפט שנערך למונטגומרי היא טענה להגנה עצמית - ואת איך שנגמר כל הסיפור המטורלל הזה כבר תוכלו לראות בסדרה.
מי בפנים: אליזבת אולסן ("וונדה-ויז'ן"), ג'סי פלמונס ("פארגו"), פטריק פוג'יט ("כמעט מפורסמים"), לילי רייב ("אימה אמריקאית") וקריסטן ריטר ("ג'סיקה ג'ונס").

סיטדל (Citadel)

מתי ואיפה: 28 באפריל, אמזון פריים.
מה הסיפור: המיזם ההיפר-שאפתני של האחים רוסו ("הנוקמים: סוף המשחק") יוצא לדרך. "סיטדל" צפויה להיות הרבה יותר מ"רק סדרה", אלא עולם טלוויזיוני שלם שכולל סדרות ספין-אוף המתרחשות במקומות שונים ברחבי הגלובוס (בהם ספרד, מקסיקו, איטליה והודו), שחלקן כבר בפיתוח. במרכז העלילה עומדים סוכניה לשעבר של סוכנות ביון בשם הסיטדל, שאינה שייכת לאף מדינה או גוף. הסוכנות התפרקה שמונה שנים לפני תחילת הסדרה וכעת סוכניה נפגשים מחדש בסדרה עתירת אקשן ברמה קולנועית שלוקחת את גיבוריה לכל קצוות תבל.
נשמע יקר? בהחלט. לפי הדיווחים, התקציב של הסדרה חצה כבר את רף ה-200 מיליון הדולר. האם האחים רוסו, שאכזבו בסרט האקשן היקר-אך-הגנרי שעשו עבור נטפליקס, "האיש האפור", יצליחו הפעם עם ההימור העצום הזה? נראה שבאמזון מאמינים בהם בלב שלם, כשהסדרה כבר חודשה לעונה שנייה עוד בטרם עלייתה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "סיטדל"
מתוך "סיטדל"
מתוך "סיטדל"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: ריצ'רד מאדן ("משחקי הכס"), פריאנקה צ'ופרה ("מטריקס: התחייה"), סטנלי טוצ'י ("מבפנים") ואשלי קאמינגס ("החוחית").

חיזור גורלי (Fatal Attraction)

מתי ואיפה: 30 באפריל, פרמאונט+.
מה הסיפור: שנות ה-80 התקשרו והן רוצות את המותחנים שלהן בחזרה! אבל ברצינות - נראית לאחרונה עלייה בעיבודים טלוויזיוניים לסרטי מתח או אקשן משנות ה-80 וה-90, מספיק להסתכל מעלה ברשימה זו ולהיתקל ב"תאומי המריבה", ובחודש הקודם עלה ב-CBS חידוש טלוויזיוני לסרט האקשן "שקרים אמיתיים" של ג'יימס קמרון, ונראה שסופית מאסנו במקוריות. אבל אין כמו הקלאסיקות, לא ככה?
אומנם נראה שהסדרה לא תסטה מאוד מעלילת הסרט המקורי - אישה מבלה סטוץ חד פעמי עם גבר נשוי ומתחילה לצוץ בחייו ולהטיל אימה עליו ועל משפחתו. מה שכן מחדש הוא הקאסט המרגש שכולל את ליזי קפלן (לנצח ג'ניס איאן מ"ילדות רעות", ולאחרונה גם "פליישמן בצרות") ואת ג'ושוע ג'קסון ("דוסון קריק") בתפקיד הגבר הבוגדני.
10 צפייה בגלריה
מתוך "חיזור גורלי"
מתוך "חיזור גורלי"
מתוך "חיזור גורלי"
(צילום: באדיבות פרמאונט+)
מי בפנים: מלבד המצוינים לעיל ישתתפו גם אמנדה פיט ("הכי דומה לאהבה", "דירטי ג'ון") וטובי האס ("המלך היל").