אחרי הסערה בעקבות הריאיון ל-ynet: סגן שר החוץ הפולני פאבל יבלונסקי, שהזמין את נועה קירל לסיור רשמי במדינה, עדכן אתמול (ה') כי הכוכבת הישראלית קיבלה את הזמנתו. בסביבתה של קירל אישרו ל-ynet שהיא אכן נענתה להזמנתו של סגן השר, אולם טרם נקבע תאריך לביקור.
1 צפייה בגלריה
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
נועה קירל בגמר אירוויזיון 2023
(צילום מסך, EBU)
"תודה נועה קירל על שהשבת בחיוב להזמנתי לבקר שוב בפולין", כתב יבלונסקי בטוויטר, "שנוכל לשוחח על ההיסטוריה של האומות שלנו, על הנצחת קורבנות השואה ופשעים אחרים של מלחמת העולם השנייה, ועל העתיד - במיוחד איך לגרום לצעירים בישראל ובפולין להכיר את ההיסטוריה שלנו הכי טוב שאפשר בלי סטריאוטיפים שגויים".
כזכור, הזמנתו של סגן שר החוץ הפולני הגיעה בעקבות סערה שהתחוללה סביב ריאיון של הזמרת הישראלית ל-ynet, מיד בתום גמר האירוויזיון. קירל אמרה אז ל-ynet: "לקבל 12 נקודות מפולין אחרי שכמעט כל משפחת קירל נרצחה בשואה - זה ניצחון". זמן קצר לאחר מכן, הזמרת התייצבה מול המצלמה והמיקרופון של ynet ואמרה: "מבחינתי לקבל דוז פואה מפולין אחרי כל ההיסטוריה של המשפחה שלי ושל עם ישראל, עם השואה, אלו הרגעים האלו שהם באמת ניצחון".
הסערה בפולין החלה די באיחור, וגרמה לשיח ער ברשתות החברתיות סביב הריאיון של קירל, ודבריה על פולין ביחס לשואה. סגן שר החוץ הפולני יבלונסקי צייץ שבוע שעבר בתגובה: "העובדה שאנשים רבים בישראל רואים בפולין שותפה לביצוע פשעים גרמניים, ולא הקורבן שלהם, היא לרוב תוצאה של חוסר ידע והשכלה לא מלאה", והזמין אותה לביקור במדינה.
עוד הוא הוסיף כי יש לכך סיבות רבות וחלקן הן אופי הטיולים המאורגנים מבתי הספר בישראל לפולין: "אנחנו מתחילים תהליך ארוך שבוודאי לא יניב תוצאות באופן מיידי - אך יחד עם זאת אני בטוח שבטווח הארוך הוא יאפשר לנו לבנות יחסי פולין-ישראל טובים, המבוססים על אמת ועל הבנה הדדית ששני העמים שלנו היו קורבנות של פשעים גרמנים".
עוד הוא אמר כי "ככל שהתוצאה תהיה טובה ביותר, כך יהיו פחות אמירות לא נכונות וכואבות למיליוני אנשים בפולין כמו אמירתה של קירל".