הזמרת והאישיות הטלוויזיונית פאולה עבדול (61) הגישה תביעה נגד הכוריאוגרף הבריטי נייג'ל ליתגו, מי שהיה המפיק בפועל של "אמריקן איידול" שבה שפטה ושופט לצידה ב"אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד" - בטענה לתקיפה מינית במספר מקרים.
בתביעה טוענת עבדול שבמהלך העונות המוקדמות של "אמריקן איידול" ליתגו תקף אותה מינית במעלית של מלון. לפי כתב התביעה, הוא הצמיד אותה לאחת מדפנות המעלית, חפן לה את החזה, שלח ידיו לאיבר מינה ודחף את לשונו לתוך הגרון שלה. עוד נכתב כי היא ניסתה להתנגד ולדחוף אותו, וברגע שנפתחו דלתות המעלית היא ברחה לחדרה.
שנים מאוחר יותר, עבדול שפטה ב"אז אתה חושב שאתה יכול לרקוד" - ליתגו הזמין אותה לביתו לארוחת ערב והיא קיבלה את ההזמנה במחשבה שזה יהיה מפגש על בסיס מקצועי. למרות זאת, כך על פי התביעה, ליתגו כפה את עצמו עליה בזמן שישבה על הספה, ניסה לנשק אותה ואמר שיחד הם יכולים להיות זוג חזק מאוד. גם במקרה זה היא הדפה אותו ונמלטה חזרה לביתה, כך צוין בכתב התביעה.
2 צפייה בגלריה
פאולה עבדול נייג'ל ליתגו
פאולה עבדול נייג'ל ליתגו
פאולה עבדול ונייג'ל ליתגו
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
התביעה גם מאשימה את ליתגו בהטרדה מילולית ובריונות כלפי עבדול, כשעל פי הטענות היא הופלתה לרעה ומשכורתה הייתה נמוכה משמעותית לעומת השופטים הגברים ב"אמריקן איידול". עוד נכתב שהתוכנית נערכה בצורה מטעה שתגרום לה להיראות מטופשת לעומת חבריה לשולחן השיפוט.
עבדול גם מציינת שהיא הייתה עדה לתקיפה מינית נוספת של ליתגו, כשנצמד לאחת מהעוזרות שלה ב-2015, ותפס אותה ללא הסכמתה.
"במשך שנים, עבדול שתקה בנושא התקיפות המיניות וההטרדה שהיא חוותה מצידו של ליתגו כתוצאה מפחד להעיד נגד אחד מהמפיקים הידועים והחזקים ביותר בתוכניות הריאליטי, שיש ביכולתו להרוס את הקריירה שלה כאישיות טלוויזיונית ולשים לה מכשולים שיקשו עליה - בתעשיה שיש לה הרגל להגן על גברים חזקים ולהשתיק שורדות של תקיפה מינית והטרדה", התביעה מציינת.
בין היתר נכתב כי התנהגותו של ליתגו הייתה ידועה לכל ואף צוטט מערכון פארודי של "מאד טי.וי", שבו ליתגו נראה מטריד את המתחרות.
בתביעה מצוין כי ליתגו התקשר לעבדול שנים לאחר המקרים המתוארים והתגרה בה ש"עברו יותר משבע שנים וחל עליהם חוק התיישנות".
2 צפייה בגלריה
נייג'ל ליתגו
נייג'ל ליתגו
נייג'ל ליתגו
(צילום: AP Photo/Chris Pizzello)
עבדול טוענת שחתמה על הסכמי סודיות כחלק מהעסקתה בשתי התוכניות, מה שמנע ממנה לחשוף מידע סודי או פוגעני. את התביעה היא הגישה בקליפורניה, שאפשרה למתלוננות חלון של שנה להגיש תביעות שחל עליהן חוק התיישנות, כשהמועד האחרון להגשתן הוא בסוף השנה האזרחית, ב-31 בדצמבר.
לצד התביעה נגד ליתגו, עבדול תובעת את כל חברות ההפקה שבהן לכאורה אירעו כל המקרים בטענה שהן כשלו בלקיחת צעדים משמעתיים נגד ליתגו והגנו עליו על אף מעשיו.