בשנים האחרונות הקולנוע הישראלי הפך פחות אהוד בסבב הפסטיבלים הבינלאומיים, אולם בפסטיבל טרייבקה בניו יורק סרטים מתוצרת כחול-לבן תמיד התקבלו בברכה. הערב (ג') נודע שסרט הדרמה "העתיד" מאת הבמאי נעם קפלן, ובכיכובן של ריימונד אמסלם, דר זוזובסקי וסאמר קופטי, נבחר לתוכנית הראשית של האירוע היוקרתי שיתקיים בחודש יוני.
1 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "העתיד"
מתוך הסרט "העתיד"
מתוך הסרט "העתיד"
(צילום: נטי לוי)
עלילת "העתיד" שכתב וביים קפלן ("מנפאואר") סובבת סביב שלוש דמויות נשיות: ד"ר נורית בלוך (אמסלם) היא פרופילאית שפיתחה אלגוריתם החוזה פעולות טרור יחידניות על מנת לסכל אותן. למרות הפיתוח המבריק, צעירה פלסטינית (קופטי), מצליחה להתנקש בשר החלל והתיירות הישראלי. כדי לתקן את האלגוריתם, בלוך צריכה לפצח את אישיותה של המתנקשת. המפגש בין שתי הנשים החריפות מעלה שאלות על עברן, בעוד שהמפגש בין בלוך לבין פונדקאית צעירה (זוזובסקי) מעמת את הראשונה עם החלטות לגבי עתידה.
"הסרט, שדובר עברית וערבית, צולם בימים הקשים של שלהי מגפת הקורונה, מבצע שומר החומות, מהומות בירושלים ובערים המעורבות האחרות, ומערכת בחירות מסיתה ומפלגת. על סט הצילומים, בין צפירת יום הזיכרון לבין מטחי טילים, משתפים פעולה יהודים וערבים, אוהבי אדם ואוהבי קולנוע", מסר קפלן, "פסטיבל טרייבקה הוא הזדמנות נפלאה להציג את הסרט הזה, ובאמצעותו את פניה (ונופיה) היפים והאלימים של ישראל. את אותה סתירה אכזרית ורבת-יופי של הארץ שלנו ושל עתידנו". השחקנית סאמר קופטי תחזור לטרייבקה אחרי שב-2016 הופיעה בתפקיד ראשי ב"ג'נקשן 48" של אלוני, שזכה באותה שנה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר.
פסטיבל הקולנוע טרייבקה נוסד ב-2002 על ידי רוברט דה-נירו וג'יין רוזנטל בתגובה לאסון התאומים בניו יורק. לאחרונה נטל את ההובלה של האירוע ג'יימס מורדוק, בנו של המיליארדר רופרט מורדוק (בעלי רשת פוקס השמרנית) ושינה כאמור את צביון האירוע כשפניו מופנות כלפי תעשיית ההייטק ותכני ניו-מדיה.
בעשור האחרון הפסטיבל זיכה את "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא, ואת "ג'נקשן 48" של אודי אלוני כאמור, בפרסים הגדולים, ואשתקד, "קריוקי" של משה רוזנטל הוקרן גם הוא בבכורה במסגרת הראשית (בדומה ל"העתיד") לפני שיצא למסלול יפה בארץ ובעולם.