תושבי קנדה זכו מאז ומתמיד למוניטין של אנשים מנומסים, נחמדים ורגועים – סוג של סטיגמה שניתנה להם על ידי שכניהם מארצות הברית. ונראה שהם שומרים על המוניטין הזה, גם כשהם מחליטים למחות.
2 צפייה בגלריה
חברי רייג' אגיינסט דה מאשין
חברי רייג' אגיינסט דה מאשין
חברי רייג' אגיינסט דה מאשין
(צילום: gettyimages)
בתחנת רדיו מקומית בוונקובר, "קיס רדיו", שמשדרת בדרך כלל שירי פופ ורוק קלאסי, החלו לנגן מאז אתמול (ד') בשעות הבוקר ללא הפסקה את הלהיט המוכר ביותר של רייג' אגיינסט דה מאשין, Killing in the Name – לא בדיוק שיר שנכנס לקטגוריה של רוק קלאסי.
השיר נוגן ברציפות כמה מאות פעמים, כשההערכה בתקשורת המקומית היא מחאת עובדי התחנה על החלטת חברת האם, "רוג'רס ספורטס אנד מדיה", על צמצומים ופיטורי עובדים.
לצד זאת, מקורות בתעשייה העלו את האפשרות שזהו בסך הכול טריק שיווקי שאמור לסמן את המעבר של התחנה לרוק אלטרנטיבי.
אחת השורות בשיר, שחוזרת מספר פעמים, אומרת “Fuck you, I won’t do what you tell me!” ("לכו ת****נו, אני לא אעשה מה שתגידו לי"), אך התחנה שידרה דווקא את הגרסה המצונזרת.
ב"גרדיאן" הבריטי החליטו לנסות ולהתקשר לתחנה כדי לברר את הסיבה לעניין, והאדם שענה סירב להזדהות בשמו או מדוע הוחלט לעשות זאת, ורק אמר: "אני לא מורשה לומר. אני רק בחור בתוך תא שנותן לשיר של רייג' להתנגן שוב ושוב". מאזינים שהתקשרו לתחנה וביקשו שירים אחרים, סורבו ובמקום נוגן Killing in the Name שוב ושוב.
2 צפייה בגלריה
זאק דה לה רוחה
זאק דה לה רוחה
זאק דה לה רוחה
(צילום: AP)
המקרה המוזר ויוצא הדופן הזה הגיע יממה אחת בלבד לאחר ששניים משדרי התחנה פירסמו בפייסבוק שהם פוטרו במפתיע. "חמש השנים שלנו ב'קיס רדיו' הגיעו לסיומם. למרות הרגשות המעורבים, אנו רוצים להביע הכרת תודה לכולם בתחנה", כתבו המגישים קווין לים וסוניה סידו.