כמו בכל שנה, גם הפעם תל אביב תלבש חג ובמהלך חודש מאי תהפוך למשך עשרה ימים לבית פורה ליצירה הדוקומנטרית המקומית והבינלאומית, כשפסטיבל דוקאביב יחגוג את שנתו ה-25. הפסטיבל, המוקדש כולו לקולנוע תיעודי, יתקיים בין התאריכים 20-11 במאי בסינמטק תל אביב וברחבי העיר, כשמבחר מסרטיו יהיו זמינים לצפייה אונליין באתר דוקאביב.
4 צפייה בגלריה
מתוך "פוליקר, הילד שבי"
מתוך "פוליקר, הילד שבי"
מתוך "פוליקר, הילד שבי"
(צילום: איציק פורטל)
היום (ה') נחשפה התוכנית הישראלית, כשבמוקד כמובן צפויה התחרות על פרס הסרט הטוב ביותר - כאשר הזוכה בו יקבל פרס כספי בסך 70 אלף שקל, כמו גם מענק של 100 אלף שקל מטעם דוקאביב עבור שיווק וקידום הסרט לקראת המרוץ לאוסקר.
לתחרות הישראלית נבחרו 13 סרטים חדשים, שיתחרו כאמור על הפרס הגדול. הסרטים הנבחרים הם: "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר", סרט דיוקן על חייה ויצירתה של ענבל פרלמוטר, הסולנית המנוחה של להקת המכשפות, שנחשבה לאמנית פורצת דרך עד למותה ב-1997, בגיל 26 בלבד, סרטן של אביגיל שפרבר ושרון לוזון; "סרט בסנטר" בבימוים של קובי פרג' ומוריס בן-מיור צפוי לספק מבט היסטורי ועכשווי על דיזנגוף סנטר, המקום שהפך להרבה יותר מרק סמל תל אביבי. "1948" של הבמאית נטע שושני, על המלחמה המכוננת של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מנקודות המבט של האנשים שחיו אותה אז וחיים אותה היום; "המרד של עמוס" (דן שדור), דיוקן של מייסד קהילת הרשת לסחר בסמים "טלגראס"; "ימי תום" של גיא דוידי, סיפורם של צעירים שהתגייסו לצבא למרות הזרות שחשו כלפיו ובניגוד לצו מצפונם; לימור פנחסוב עם "האסירה X", שעוקב אחר מיכל, שמחפשת תשובות לחידת חייה בראיונות וידאו עם הפסיכופטים הגדולים בעולם.
4 צפייה בגלריה
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
מתוך "ענבל פרלמוטר - אם זה נגמר"
(צילום: רונן ללנה)
"התזמורת", סיפורה של תחנת הרדיו "בית השידור הישראלי", שעסקה בתעמולה במדינות ערב בבימויו של עופר פנחסוב; "המדרשיה" (טל בכר ויאיר אגמון), על עלייתה ונפילתה של "המדרשיה" – אם הישיבות התיכוניות בישראל; "הרף התחתון ביותר", סרטה של נור פיבק ובו ארבעה שחקנים חושפים תיק חקירה על התעללות מינית שעברה במאית הסרט בילדותה; "יומן תצפית", מסע בעקבות יומניו של עמית גפן, נער שהיה צפר מושבע, מאת הבמאי איתי מרום; "שקרים שסיפרתי לעצמי" של הבמאי יפים גרבוי, מסע קולנועי משפחתי על אהבה, שקרים, בגידות וכל מה שביניהם; "ציפורה ורחל לא מתות", סרט של היוצרות הדר מורג ותהל רן, העוקב אחרי תהל המשכנעת את אחותה לעזוב את אברבנאל ולעבור לגור עימה, לאחר 30 שנה של ניסיונות; "נורה" של מתן בן מורה, על אישה החיה עם 500 עטלפים בבית מחסה שהקימה עבורם ועבור כל חיה נטושה שנקרית בדרכה.
מעבר לפרס הראשי, במסגרת התחרות יוענקו גם פרס לסרט ביכורים, פרס חבר השופטים ופרסים לבימוי, עריכה, צילום ותחקיר, ולראשונה יוענק פרס ליצירת הפסקול. בנוסף יינתן פרס בסך 50 אלף שקל ל"מספר הסיפור הישראלי", לסרט תיעודי בהשראת תולדות המדינה והחברה הישראלית, שייבחר מבין סרטי התוכנית הישראלית.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סרט בסנטר"
מתוך "סרט בסנטר"
מתוך "סרט בסנטר"
(צילום: יעקב סער, לע"מ)
במסגרת תוכנית סרטי המוזיקה יוקרנו הסרטים "פוליקר, הילד שבי" מאת אתי אנטה ויניב אמדואי, המציג מפגשים מתועדים באופן פתוח, שאמור לספק מבט פנימי ישיר, ולהציג את פוליקר כפי שלא נראה בעבר; "ימי הפיק" של הבמאי שי להב ובשיתוף רון עומר, על סיפור חייו הדרמטי של צביקה פיק. הסרט מורכב מקטעי ארכיון נדירים וראיונות, כולל עם פיק עצמו, רגע לפני מותו.
סרטים בולטים נוספים שניתן יהיה לצפות בהם: "50 השבועות ו-5 הימים של יוסי שריד כשר חינוך" של אבידע ליבני - סיפור חייו של הפוליטיקאי יוסי שריד; "סוף עונת האהבה" מאת שי גל, המתאר מסע משפחתי מפתיע של פירוק זוגיות אחרי 55 שנה; "שיחה נכנסת" של שרון יעיש וגולן רייז, שמספק הצצה ראשונה לדרמות המתרחשת בקווי הסיוע של ער"ן.
4 צפייה בגלריה
מתוך "שיחה נכנסת"
מתוך "שיחה נכנסת"
מתוך "שיחה נכנסת"
(צילום: יעל שחר)
נוסף על כך צפוי ערב מחווה ליוצר ואיש התקשורת מודי בר-און, שהלך לפני כשנה לעולמו. שחקנים, יוצרים, אמנים ואנשי רוח יצדיעו לעשייה המיוחדת של בר-און בתרבות הישראלית. בין המשתתפים באירוע: איה זהבי פייגלין, אלון עידן, אסי ישראלוף, גבע אלון, דב נבון, חמי רודנר, יוסף אל דרור, ישראל קטורזה, מירי נבו, מנשה נוי, קרן מור ואחרים.