הזמר והיוצר דייוויד קלייטון-תומאס, סולנה המיתולוגי של להקת Blood, Sweat & Tears (דם, יזע ודמעות) ואחת הדמויות הבולטות בגל הג'אז-רוק של סוף שנות ה-60, הלך לעולמו בגיל 84. על פי הודעת דוברו, הוא מת בשלווה בבית חולים בטורונטו שבקנדה. סיבת המוות לא פורסמה.
קלייטון-תומאס נולד באנגליה ב-1941 בשם דייוויד הנרי תומסט, ובילדותו היגר עם משפחתו לקנדה. נעוריו התאפיינו בקשיים רבים, כולל תקופות שבהם היה חסר-בית והסתבך עם החוק, אך בשנות ה-60 החל לבסס לעצמו קריירה מוזיקלית והפך לדמות מוכרת בסצנת המוזיקה הקנדית.
הפריצה הגדולה הגיעה לאחר שהצטרף ל-Blood, Sweat & Tears, שסולנה אל קופר נטש אותה. הלהקה התפרקה למעשה, אך עם צירופו של קלייטון-תומאס, החלה שוב בפעילותה.
האלבום הראשון שהקליט עם הלהקה, שנשא את שמה, הגיע לראש מצעד הבילבורד האמריקני וזכה בחמישה פרסי גראמי, בהם פרס אלבום השנה. האלבום כלל כמה מהלהיטים המזוהים ביותר עם הלהקה, ובהם You've Made Me So Very Happy, And When I Die ו-Spinning Wheel שכתב קלייטון-תומאס עצמו. השיר העפיל למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקני ואף זכה בגראמי. האלבום מכר יותר מ-10 מיליון עותקים ברחבי העולם.
בראשית שנות ה-70 עזב את ההרכב לטובת קריירת סולו, אך שב אליו בהמשך ואף המשיך להופיע תחת שמו במשך עשרות שנים. לאורך הקריירה זכה להכרה רחבה בקנדה, הוכנס להיכל התהילה של המוזיקה הקנדית וזכה לכוכב בשדרת הכוכבים של קנדה.
בהודעה שפורסמה לאחר מותו נמסר כי בעתיד ייערך מופע מחווה לזכרו, שהכנסותיו יוקדשו לפעילות צדקה - מטרה שהייתה קרובה לליבו בשנים האחרונות.





