"אף אחד לא קורא לי לאורה, אפילו לא בנות הזוג שלי", עונה בנחרצות הזמרת לאורה פרגוליצי, בפתח הריאיון שלנו כשאני שואלת אותה איך לפנות אליה, "פשוט LP לכולם".
היא לא זוכרת איך זה התחיל, אנשים פשוט התחילו לפנות אליה ככה וזה הרגיש לה נכון. "בכללי, לא קראתי לעצמי ככה כי שנאתי את השם שלי. פעם אחת הייתי אצל איזו מדיום ואמרתי לה את השם המלא שלי, לאורה פרגוליצי, והיא ראתה נהר. כשאמרתי לה LP היא ראתה ברק. ואני אמרתי 'אוקי זה מגניב, זה מה שאני רוצה, פאקינג ברקים, אז זה LP מעתה והלאה".
3 צפייה בגלריה
LP
LP
"אף אחד לא קורא לי לאורה". LP
(צילום: DARREN CRAIG)
"אפילו המשפחה שלי התחילה לקרוא לי LP", היא מספרת בשיחה מביתה שבלוס אנג'לס, "אני חושבת שאם אמא שלי הייתה בחיים, היא הייתה מסכימה לקרוא לי LP כיוון שהיא הייתה כל כך גאה בי. אבל היא תמיד קראה לי לאורה כי היא לא אהבה שמות חיבה וכל הסיפור עם השם קרה אחרי שהיא נפטרה".
ביום רביעי הקרוב, פרגוליצי – LP בשבילכם – תגיע לישראל בפעם השנייה ותהפוך לאמנית הבינלאומית הראשונה שמופיעה כאן מאז שהגבלות הקורונה חזרנו לחיינו - כשתעלה על בימת האמפי ברעננה. אבל גם אם אתם חושבים שמעולם לא שמעתם עליה או את המוזיקה שלה, תופתעו לגלות שהיא אחראית ללא מעט להיטים שאתם מכירים. ריהאנה, שר, כריסטינה אגילרה והבקסטריט בויז הם רק חלק מהשמות שביצעו שירים שהיא כתבה כשעוד הייתה אנונימית לחלוטין. גם אחרי שהוציאה את אלבום הבכורה שלה ב-2001, העולם נשאר די אדיש, אבל בשנת 2016 הגיע Lost On You ושינה את התמונה, הוא הפך ללהיט בארץ ובעולם, הוכתר כשיר המשוזם ביותר באותה שנה ועומד על יותר מ-412 מיליון צפיות ביוטיוב.
איך את מסבירה את זה שדווקא Lost On You העניק לך את ההכרה הבינלאומית שחיכית לה? "תראי, הם פספסו את השיר הזה כמה פעמים בארצות הברית. ניגנתי את השיר הזה ואת המוזיקה שלי למנהלי לייבלים והיו לי כמה חוזים עם לייבלים גדולים שביטלו אותם. הם היו כזה 'מה אנחנו הולכים לעשות עם הבחורה הזאת? מי הולך להאזין לזה?' הם לא היו בטוחים שהם הבינו ואם להיות כנה - הם לא הבינו. לפני עשר שנים, לא היה להם מושג מה לעשות עם זה, וזה היה מייאש. גם אני באיזשהו שלב חשבתי שאף אחד לא יתחבר לזה. אבל עכשיו אני חושבת שהשיר הזה בעיקר מראה את כל מי שאני ומה שאני עושה. הקסם של השיר הזה משולב גם עם הקליפ. אנשים לא ציפו ממני להיראות ככה, שמה הכל על השולחן ומדברת בכנות. שמתי את כל הלב שלי שם. אז אני חושבת שהקהל קיבל אותנטיות וזו דרך טובה להכניס את האמת שלי ולגרום לאנשים להתחבר".
והם אכן התחברו, בכל העולם, גם אם זה קרה באיחור. מסע ההופעות העולמי שלה יושק ממש היום בשטוטגרט שבגרמניה ויעבור אצלנו ובערים נוספות באירופה, במקסיקו ובארצות הברית. יומן ההופעות מלא עד יולי שנה הבאה אז תסגור את הסיבוב הארוך באיטליה ואולי עד אז ההופעות ייראו יותר כמו פעם - לפני הקורונה. כך או כך LP לא עושה מזה עניין גדול. "אין ספק שההופעות ירגישו מעט שונה. אבל זה מחזיר אותי לימים שהייתי מופיעה מול 50-25 אנשים ונתתי הופעה כאילו הופעתי בפאקינג אצטדיון", היא אומרת. "אבל אני הולכת לתת את ההופעה הכי טובה שלי לא משנה מה יקרה. אני רוצה לוודא כל מי שבא לראות אותי נהנה".
3 צפייה בגלריה
LP
LP
לפני עשר שנים הם לא הבינו
(צילום: Ryan Jay)
ההופעה של LP הייתה אמורה להתקיים כבר לפני שנה וחצי, אבל רגע לפני שהיא הגיעה - באה הקורונה. "הפעם הקודמת כאן הייתה מדהימה. לא ציפיתי לכל כך הרבה אהבה", היא מספרת. "אנשים ידעו את השירים ואני כזה, וואו קול. אבל בקושי היה לי כאן זמן, היו שתי הופעות בלילה אחד והכל היה לחוץ אז לגמרי קיוויתי לחזור לכאן. אני מקווה שהפעם הזו תהיה הרבה יותר רגועה, לא יודעת כמה זמן יהיה לי להישאר פה אבל אני ממש אשמח לבוא לכאן ליותר זמן".
התכוננת? למדת איזו מילה או שתיים? ״אני יודעת מילים ממש מוזרות ולא פופולריות שאני לא זוכרת כרגע כי אני מרחפת. אני יודעת 'שמאלי' שזה השם של הכלב הראשון שלי. אחת החברות הטובות שלי מדברת עברית והיא מגיעה לישראל כל שנה וכשאני אומרת לה מילים בעברית היא בהלם שאני יודעת כל כך הרבה".
הקורונה פגעה בלא מעט קריירות, גם בתחום המוזיקה, אבל עבור LP זו דווקא הייתה תקופה טובה מבחינה מקצועית. "היה לי בסיס חזק, אז יכולתי להמשיך להוציא מוזיקה ולהמשיך לגדול", היא מסבירה, "היו לי מספיק אנשים לנגן בשבילם, להוציא חומרים חדשים עבורם. אני חושבת שזו הייתה הדרך היחידה עבורי לשרוד את התקופה הזאת. פשוט החלטתי שאני ממשיכה לשחרר עוד מוזיקה וממשיכה לתת עוד למעריצים שלי, בזמן שהם סגורים בבתים שלהם. היה לי המון זמן פנוי, כתבתי המון וניגנתי, זה הרגיש קצת כמו מערכת יחסים עם עצמי. שלושה מהשירים שהוצאתי במהלך השנה הזאת היו בטופ חמש במצעדים, היה כיף לראות את זה".
3 צפייה בגלריה
LP
LP
LP
(צילום: DARREN CRAIG)
היו לך קשיים במהלך התקופה הזאת? "האמת שלא, הרגשתי בעיקר השראה, עד כמה שהיה אפשר להרגיש השראה בתקופה הזאת. את יודעת, אף פעם לא חוויתי תחושה כזו שכל העולם מחובר, שכולם יחד חווים את אותו הדבר. זה נורא, כן? אבל זה גם היה מאוד מיוחד בדרך שלו, ואני פשוט שפכתי את כל זה לתוך המוזיקה שלי".
פחדת להידבק? פחדת על קרובייך? "תראי, שני ההורים שלי נפטרו ככה שזה קצת הקל על כל הפחד הזה מהמוות. אני יכולה לדמיין שאנשים פחדו שההורים שלהם עלולים למות מזה, וזה הדבר הכי נורא שאתה אולי לא תספיק להיות עם האהובים שלך לפני שהם ימותו, זה הוציא אותי מדעתי. אבל באופן כללי לא הייתי מודאגת יותר מדי שזה יגיע אליי, אני עד עכשיו לא ממש מודאגת. אני אהיה איתך כנה, אני לא מפחדת למות".
כאמור, לפני שהפכה לכוכבת בעצמה, LP בעיקר שרבטה מילות להיטים עבור אחרים. אחד מהם היה Cheers של ריהאנה שטיפס למקום השביעי במצעד הבילבורד. אבל היום היא כותבת בעיקר לעצמה. "בזמנו הייתי אסירת תודה על זה שבכלל הייתה לי את היכולת לכתוב ולעשות מוזיקה למחייתי. אני חושבת שגם הייתה לי סוג של הקלה שאני לא צריכה לדאוג לדימוי שלי כזמרת. אני פשוט אכתוב ואני לא צריכה לדאוג לשאר הדברים", היא מספרת.
"מאז שאני ילדה תמיד עניין אותי הדבר הזה של כתיבת שירים, איך כותבים משהו שיגרום לאנשים להרגיש משהו? להרגיש עצב, לבכות, להיות שמחים, או שמשהו ישתנה ויזוז בגוף שלהם למשך שלוש דקות? גדלתי בבית של עורכי דין ורופאים אז כתיבת שירים הייתה הדבר הכי אזוטרי שיש. כתבתי לאמנים גדולים ועבדתי עם פזמונאים מדהימים וזה היה ממש בית ספר עבורי. והדבר הכי גדול ולא צפוי שקרה לי מהחוויה הזאת של לכתוב לאחרים היה בסוף, למצוא את עצמי כאמנית ואת הדרך בה אני רוצה לבטא את עצמי. אבל גם תמיד ידעתי שאני יודעת לשיר. אני לא אומרת ששרתי הכי טוב אבל תמיד הייתה איזושהי תגובה מהסביבה כששרתי".
כצפוי בעולם הפופ, העיסוק במוזיקה שלה לא נותר בגבולות המוזיקה - בקולה הייחודי או ביכולת המרשימה לשרוק. לא מעט מילים נכתבו על המראה האנדרוגיני והלא שגרתי שלה שכולל שיער מתולתל המכסה את העיניים, קעקוע ספינה ענק על החזה ומערכת לבוש על טהרת החליפות והג'קטים מעור - שלרוב נותרים פתוחים. עם העיסוק במראה הגיעו גם השאלות על הזהות המינית שעליהן היא תמיד עונה בפשטות – היא לסבית ולא מגדירה את עצמה לא כאישה ולא כגבר, אלא איפשהו באמצע. הקליפים שלה גם הם מסרבים להתנצל ושמים הכל על השולחן.
זה מפריע לך שמתעסקים במראה ובמיניות שלך? "אויש, אנשים טיפשים. זה לא מפריע לי בכלל כי אני ממשיכה ליהנות מסקס ומכל השאר בלי רשותם של אנשים או המחשבות שלהם. אני לא צריכה שאף אחד יגיד לי עם מי לשכב. ואם זה מה שמעסיק אתכם אז אתם צריכים להתעסק במי שאתם שוכבים איתו".
ומה משמעות קעקוע הספינה על החזה שלך? "זה אומר להיות סוף סוף שלם ונינוח עם המסע שלך. לקבל את העובדה שהחיים הם מסע. במהלך השנים, אנשים תמיד אמרו לי 'זה חלק מהמסע' ורציתי להרוג אותם. כי לא רציתי שום מסע רציתי כבר להגיע ליעד ולהיות שם. ותוך כדי פשוט הבנתי וקיבלתי שהמסע זה פשוט כל החיים שלי. לקח לי המון זמן להבין את זה".
מה את מאחלת לעצמך להמשך? "אני אהיה כנה, אני לא יודעת. אני פשוט רוצה להפוך להיות כותבת שירים טובה יותר, להמשיך להגדיל את קהל המעריצים שלי אם הדבר אפשרי. אבל בגדול אני מרגישה אסירת תודה על הכל. אני מרגישה שעשיתי הכול בדרך הנכונה עבורי ואני פשוט רוצה להמשיך לעשות עוד ועוד שירים".