לאחר שהואשם בתקיפה מינית על ידי הסקסופוניסטית מריה אלנה ריוס - השחקן טנוך הוארטה, אחד מכוכבי סרט ההמשך "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח", הגיב היום (ב') להאשמות: "אלו טענות שקריות וחסרות ביסוס לחלוטין שמתפשטות כמו אש בשדה קוצים. אני לא יכול לתת לשיח הזה להמשיך מבלי להגיב יותר".
2 צפייה בגלריה
טנוץ' הוראטה
טנוץ' הוראטה
טנוך הוארטה
(צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)
כאמור, השחקן המקסיקני הואשם לפני מספר ימים בתקיפה מינית על ידי ריוס, שבין היתר כינתה אותו "טורף מיני אלים" בסדרת ציוצים בעמוד הטוויטר שלה. "לפני כשנה יצאתי עם אלנה כמה חודשים", כתב הוארטה בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות. "מה שהיה בינינו היה בהסכמה מוחלטת בכל הזמן הזה, כפי שאנשים רבים אחרים יכולים להעיד. זו הייתה מערכת יחסים אוהבת, חמה, תומכת והדדית לאורך כל הדרך. אבל לאחר שזו הסתיימה, אלנה החלה לתאר מצג שווא של האינטראקציות שלנו, הן באופן פרטי והן מול קבוצות של חברים משותפים".
כתוצאה מכך, לפני מספר חודשים, שכרתי צוות משפטי על מנת להתחיל בפעולות הנדרשות במטרה להגן על המוניטין שלי, ולהפריך את ההאשמות הבלתי אחראיות והשקריות הללו - שעלולות לגרום לי לנזקים גדולים", המשיך. "למרות שאני בשום פנים ואופן לא אדם מושלם, אני יודע שההאשמות האלה פשוט לא נכונות. ולמרות שתמיד אפעל לשיפור עצמי, אני צריך להתחרות בטענות שהן כוזבות ופוגעניות גם יחד". השחקן חתם את ההצהרה במילים: "אני אסיר תודה למשפחתי ולאנשים שתמכו בי, אני מעריך מאוד את כל מי שמוכן להביט בעובדות ולהרהר בהן לפני שהוא ממהר להסיק מסקנה לא נכונה ולא צודקת".
ריוס היא מוזיקאית מקסיקנית, מורה ופעילה בנושא אלימות נגד נשים, ובין היתר פעילה גם בארגון Poder Prieto, שעוסק במאבק נגד גזענות במקסיקו, ושבו משמש הוארטה כדובר. היא אומנם לא חשפה פרטים בנוגע לתקיפה עצמה, אך כאשר גולש בטוויטר שאל אם הוארטה תקף אותה מינית, היא ענתה "יש עוד כמה" - כשלא ברור אם היא מתכוונת לנשים נוספות או להאשמות נוספות.
בציוץ אחר כתבה המוזיקאית כי היא מבינה ש"קשה לדבר על התעללות רגשית וניצול לרעה מצד מי שאהוב על ידי הקהל בעקבות דמות ששיחק בסרט", וכי הוארטה אכן בעל כריזמה במציאות, שזהו לדבריה סימן ההיכר הגדול ביותר של נרקיסיסט, שיודע להיות שם עבור הקורבן ולעזור לו.
בעקבות התקיפה לכאורה, זו בחרה לפרוש מהארגון, כשלדבריה הם מתיימרים להוות קהילה אנטי-גזענית אולם בפועל ומאחורי דלתיים סגורות הם נוהגים באלימות ומגנים על הוארטה. "הבהרתי להם ברגע שעזבתי את הכת שלהם, שהם מגנים על טורף מיני כאשר הם בוחרים לא לפרסם את הסיפור שלי", היא כתבה בציוץ נוסף ואף טענה כי אנשים מטעמם הגיעו לחפש אותה בהופעה שאליה הלכה, "במטרה להימנע משערורייה סביב סרטי מארוול".
2 צפייה בגלריה
מתוך "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח"
מתוך "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח"
טנוך הוארטה מתוך "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
הוארטה כאמור פרץ לאחרונה בסרט "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח", וגילם בו את נאמור, המנהיג של טאלוקן, ממלכה תת-ימית נסתרת. דמות הנבל שלו נוצרה לפני 83 שנה, והייתה בעלת נוכחות משמעותית בקומיקס של מארוול מאז תחילת שנות ה-60, עד שעוצבה מחדש. עד כה לא נמסרה תגובה מאולפני מארוול ולא ברור אם השחקן יישוב לסרטים עתידיים בסדרה.
ההאשמות כלפי השחקן מגיעות זמן קצר לאחר שכוכב מארוול אחר, ג'ונתן מייג'ורס, הואשם בתקיפת אישה, ולאחר מכן גם מספר נשים שעברו לכאורה התעללות מצידו הגישו נגדו תלונה.