סטיב הארוול, סולן סמאש מאות' - להקת הרוק המצליחה משנות ה-90, הלך לעולמו היום (ב') בגיל 56. "הוא היה מוקף במשפחה וחברים ונפטר בשלווה ובנוחות", אמר מנהל הלהקה רוברט הייז ל"רולינג סטון".
2 צפייה בגלריה
סטיב הארוול
סטיב הארוול
סטיב הארוול
(צילום: EPA/ANDREW GOMBERT)
זמן קצר לפני מותו פורסם כי הארוול שהה בטיפול בהוספיס בעקבות סיבוכים רפואיים. ב-TMZ דווח כי מדובר בהתמודדות ארוכת שנים שהסתיימה באי-ספיקת כבד, אולם סיבת המוות הרשמית טרם פורסמה.
לאורך חייו נאבק המוזיקאי בהתמכרות לאלכוהול וכן בבעיות בריאותיות נוספות. באוקטובר 2021 הוא אף הודיע ​​על פרישה מעולם המוזיקה במטרה להתמקד בבריאותו הפיזית והנפשית, זאת לאחר שהופצו סרטונים שלו בהופעה בניו יורק בהם הוא נראה מבולבל.
"סטיב פרש מסמאש מאות' כבר לפני שנתיים, והלהקה ממשיכה להופיע עם הסולן החדש זאק גוד", הוסיף הייז. "עם זאת, המורשת שלו תמשיך לחיות דרך המוזיקה. יחד איתו הלהקה מכרה יותר מ-10 מיליון אלבומים ברחבי העולם והגיעה לראש המצעדים. קולו האיקוני של סטיב הוא מהקולות המוכרים ביותר בדור שלו. הוא אהב את המעריצים ואהב להופיע. הוא דמות גדולה מהחיים והוא עלה לשמיים כמו זיקוק. צריך לזכור אותו בזכות יכולתו הבלתי מעורערת להתמקד במטרה, וכן בזכות הנחישות הנלהבת שלו להגיע לפסגות של עולם הפופ. העובדה שהוא השיג את המטרה הכמעט בלתי אפשרית הזו עם ניסיון מוזיקלי מוגבל מאוד - הופכת את הישגיו למדהימים אף יותר. הכלים היחידים שלו היו הקסם והכריזמה הבלתי מנוצחים שלו, והשאפתנות חסרת הפחד שלו. סטיב חי חיים שהיו מלאי התלהבות והוא בער ברחבי העולם עד שכבה אורו".
2 צפייה בגלריה
סמאש מאות'
סמאש מאות'
סמאש מאות'
(צילום: Brenda Chase/Getty Images)
הארוול, שנולד בשנת 1967, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסן חוזה שבקליפורניה כראפר עם ההרכב F.O.S (ראשי התיבות של חופש הביטוי). עם זאת, הוא זכה לתהילה ופרסום רק שנים ספורות לאחר מכן, כשהוקמה סמאש מאות' ב-1994. הצלחתם הייתה מהירה בזכות אלבומם הראשון Fush Yu Mang, כאשר סינגל הבכורה Walkin' on the Sun הגיע למצעד הטופ 20 בבריטניה.
בשנת 1999 הם הוציאו את All Star, שהפך ללהיט הגדול ביותר שלהם, כחלק מהאלבום Astro Lounge שזכה גם הוא להצלחה מרובה וטיפס במהרה במצעדים ברחבי העולם. לאחר מכן הלהקה הוציאה חמישה אלבומים נוספים כשהאחרון בהם, Magic, יצא בשנת 2012.
ב-2001, כשהלהקה עוד הייתה בשנות השיא שלהם, הארוול איבד את בנו פרסלי בגיל שישה חודשים בשל לוקמיה, ובהמשך הוא אף ייסד קרן מחקר על שמו. באותה שנה זכתה הלהקה לתהודה רבה בזכות השתתפותם בפסקול של "שרק", כש-All Star וגרסת הכיסוי שלהם לשירם של המאנקיז I'm a Believer ליוו את סרט האנימציה.