את הקלאסיקות שלה משנות ה-90 כולם מכירים, אבל עכשיו מי שהייתה נערת רוק בניינטיז משחררת שיר חדש עם צליל פופי ושונה מאוד. לרגל יציאת השיר החדש שלה, "כלום לא קרה", איגי וקסמן הגיעה לתוכנית של רנין בולוס ואבי שושן ב-ynet radio. ''יצאתי פעם עם גבר שהיה לובש בגדי נשים ותפסתי אותו ונשארתי איתו. זה שיר שמדבר על לקבל את השונה ולהישאר עם מי שאתה אוהב לא משנה מה אומרים מסביב'', מספרת וקסמן על השיר שכתבה יחד עם דולי ופן.
2 צפייה בגלריה
איגי וקסמן
איגי וקסמן
איגי וקסמן
(צילום: שחר ארביב)
"אמן בעיניי צריך לעשות כל פעם משהו אחר. לא כל הזמן אותו דבר, אחרת זה נורא משעמם עבורו. זה לא אומר שמחר לא אשב עם הגיטרה ואכתוב בלדה קורעת לב".
השיר יצא פוליטי מבלי שהתכוונת, את מרשה לעצמך להתבטא? "אי אפשר לחיות במדינה מבלי להתעניין, אי אפשר להתעלם מהמצב. פחות מעניין אותי להביע דעה, מאוד קשה לי עם מה שקורה, זה הולך למקום לא טוב".
יצאת להפגין? "לא יצאתי מסיבה מאוד עלובה, לא כי אני לא רוצה, אלא כי יש לי פחד מהמון אנשים ואני נמנעת. אולי אני אלך בצד".
למה בצד? "כדי שלא אכנס להתקף חרדה. אני חרדה מהמון קהל, זה מכניס אותי לסטרס. אבל אני בקבוצה של כל המוזיקאים למען הדמוקרטיה".
אחרי שנים של עשייה וקסמן בחרה לסגת מאור הזרקורים ולהתמקד במשפחה, אבל עכשיו היא רוצה לחזור לעשייה המוזיקלית. "עשיתי ילדים בשלב מאוד מאוחר, הרגשתי שעד גיל 40 הייתי בשבילי, ואם עכשיו יש לי ילדים אני אניק אותם. הייתי אמא מוגזמת. כל האנרגיה הלכה לילדים. לפני שנתיים עלה לי המרוקו, רציתי לחזור לעצמי".
ואיך זה מרגיש לחזור? "עד היום הדור הצעיר לא יודעים שאני מבצעת את 'לא יכולה לומר לך'. זה כאילו שיר מהרדיו ולא משויך לפנים. אני לגמרי מהתקופה של פעם".
היית האיט-גירל של ישראל, הוצאת המנונים, המשפחה באה על חשבון הקריירה? "זה היה מבחירה. הרגשתי שמגיל 15-14 אני חיה איך שאני רוצה וסימנתי וי על הכול חוץ מילדים, ואז כשהכרתי את עתי ונכנסתי להיריון בפתאומיות, הרגשתי שנתתי הכול בשבילי ועכשיו הזמן לתת להם. אני אמא ובואו נראה מה עושים בתור אמא".
את מרגישה שהעשייה שלך או מה שיצא ממך אחרי הזוגיות והילדים שונה ממה שהיית קודם? "בטח. יש על זה תלונות. אנשים מחכים שנעשה את השירים של פעם. השירים שגדלו עליהם. כי זה נוסטלגיה, כי זה מחבק. אני גם אוהבת נוסטלגיה, אבל כאמנית אני אוהבת לעשות דברים אחרים".
דווקא שיר שלה שנכתב לפני כמעט 30 שנה, הפך ברגע אחד לרלוונטי מתמיד עם יציאת הסדרה על ג'פרי דאהמר בנטפליקס. "השיר 'בדרך למילווקי' נכתב על הרוצח ממילווקי. זה היה בזמן אמת בשנות ה-90, קראתי את הכותרות של ידיעות אחרונות וכתבתי את השיר", היא מספרת ומוסיפה שהד ארצי הופתעו מהמילים הקשות בשיר אז אבל היום יש מי שמעודדים אותה להקליט לו קאבר מחודש". האזינו לפרק.
בכל יום חמישי בין השעות 12:00-10:00 ב-ynet radio  רנין בולוס ואבי שושן יוצרים מזרח תיכון חדש
2 צפייה בגלריה
איגי וקסמן
איגי וקסמן
איגי וקסמן
(צילום: שחר ארביב)
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים