היא בת של שחקן מוכר, מנחה בעבר בערוץ הילדים, שהחלה את דרכה בעולם המשחק כבר בגיל שנתיים. מאז היא הספיקה לשחק בשלוש סדרות נוער מצליחות, לסיים שלוש שנות לימוד בבית ספר למשחק, ואפילו עברה בריאליטי בדרך - אבל כל זה לא מספיק לשחקנית הצעירה מיקה צור כדי להתפרנס אך ורק מעולם המשחק, והיום היא ממלצרת, אחרי שעבדה תקופה גם בחנות ספרים.
בתוכנית "מחוץ לפריים" התארחו ארבעה שחקנים שחשפו את חייהם ואת הצדדים הפחות נעימים במקצוע. ישראל אטיאס לדוגמה, מהשחקנים העסוקים בתקופה האחרונה - שכיכב בעבר ב"זגורי אימפריה", "שבאבניקים", ובסדרה "היורשת" בקשת - נזכר כיצד מגיל מאוד צעיר עלה על אוטובוס מעיר מגוריו, יבנה, בדרך לתל אביב רק כדי שסוכני שחקנים יסכימו לקלוט אותו. "מגיל מאוד מאוד צעיר אני תמיד נלחם על הדברים שאני רוצה. עברנו סוכנות סוכנות ברגל. אמרתי לסוכנויות, 'אני אשמח להיפגש איתכם, אני רוצה להיות שחקן'. הייתי נוסע מהתחנה המרכזית ביבנה לתחנה בתל אביב והייתי הולך ברגל פשוט".
2 צפייה בגלריה
ישראל אטיאס
ישראל אטיאס
ישראל אטיאס
(צילום: ענת מוסברג)
בכמה סוכנויות דפקת בדלת עד שקיבלת את הכן? "עברתי משהו כמו ארבע סוכנויות, אפשר לומר שהסוכן הראשון שלי היה רוברטו".
מאז אטיאס התקבל גם לבית ספר למשחק והתמזל מזלו לקבל את התפקיד הגדול הראשון תוך כדי הלימודים.
אצל אור אדרי, שכיכב בסדרת הלהיט "תאג"ד" שם גילם את בן לולו הנהג, התפקיד הראשון היה בהצגת חנוכה שעליה קיבל לדבריו 500 שקל להצגה אחת ו-2500 שקל לחודש שלם של חזרות. "זה לא עצוב כמה קיבלתי אז, זה עצוב שזה עדיין כמה שמקבלים היום, כמה זה לא השתנה".
"כשחקן אתה כל כך רוצה לשחק ואתה בהתחלה של הגשמת החלום שלך", אומר אדרי. "אתה מסיים בית ספר למשחק ורק רוצה שייקחו אותך לעבוד במקצוע ואז כשאומרים לך גם שאתה מרוויח כסף, אז אתה אומר 'אני אוהב את העבודה ועוד משלמים לי? איזה כיף'. ואז אתה מבין שעם כל הכיף זו עבודה מאוד קשה - גם נפשית, גם פיזית. אז פתאום ה-400 או ה-500 שקל שאתה מתחיל להרוויח להצגה מתחילים להיראות לא כמו שזה נראה בהתחלה. פתאום עוברים עשר שנים, ואנחנו כבר לא ב-2012 - אנחנו בשנת 2022 וזה נשאר אותו דבר, כשלא צריך להסביר כמה יוקר המחייה עולה ועולה. השכר לשחקנים נשאר אותו דבר, פתאום אני חושב היום על מה שהסתכלתי פעם בגישה של 'וואו אני מרוויח 500 שקל להצגה', היום זה נראה לי בדיחה. וזה אחד מהקשיים הכי גדולים שיש בעולם המשחק פה בארץ".
2 צפייה בגלריה
אור אדרי
אור אדרי
אור אדרי
(צילום: ענת מוסברג)
איך שורדים תשלום של 2,500 שקל לחודש של חזרות שנמשכות מהבוקר עד הערב? בהנחה שכשחקן מתחיל אתה עוד לא נהנה מהפירות של הפרזנטורים של הדוגמנות, או דברים אחרים שמכניסים הרבה. "פשוט עובדים בעוד עבודה".
איך אתה מצליח אם החזרות מהבוקר עד הערב? אתה עובד בלילה בתור מה? "אז אתה ממש נותן את האילוצים להפקה, בגלל שאתה צריך לעבוד בעוד עבודה. יצא לי לעבוד בתאטרון וממש לתת אילוצים".
אל נושא שכר השחקנים מתייחס גם ישראל אטיאס ומסביר: "אני לא חושב שפה בישראל השחקן הבכיר ביותר יכול להתעשר ממשחק נטו. קח את אלה שבטופ, יש להם עסקים מהצד כמקור פרנסה. כן אפשר להתפרנס ממשחק נטו, אבל להתעשר? חד משמעית לא".
מיקה צור, אור אדרי וישראל אטיאס, שהתראיינו בתוכנית, ביקשו ללכת בדרך ה"מסורתית" ולעבור במסלול לימודי המשחק בדרך לקריירה בתחום. אבל נועם לוגסי, שגילמה את טולי בעונה השנייה של "המפקדת", הצליחה להתברג בתחום כשהיא נטולת ניסיון בזכות אודישן אחד מוצלח לסדרה "השמיניה - הדור הבא".
האזינו לריאיונות המלאים שיכניסו אתכם אל חייהם של השחקנים מעבר למצלמה.
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים