על אף הצהרת קבינט הקורונה בנוגע לחזרת ההופעות במקומות הסגורים כבר בשבוע הבא, מועדוני התרבות וההופעות והתאטראות מתקשים לומר אם אכן יפתחו באופן מיידי, או בכלל.
לפי האישור, פתיחת האולמות תיעשה תוך "מתווה קפדני", זאת כדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה נוספת. מכל כניסה באולם תותר הכנסתם של עד 100 איש תוך הפרדה על מרחק בטיחותי ועטיית מסיכות, ובכל אולם יוכנסו עד 1,000 איש בסך הכל. המתווה מאפשר לאולמות קטנים יותר למלא עד 60% מתפוסת הקהל באולם.
2 צפייה בגלריה
מופע המחווה ללורן היל בבארבי
מופע המחווה ללורן היל בבארבי
מתקשים לומר אם ייפתחו במיידי. מופע בבארבי
(צילום: רז גרוס)
מהשאלות שעולות עבור מועדוני הופעות כמו "זאפה", "בארבי", "גריי" ועוד עולה השאלה העיקרית - אם ניתן יהיה למכור מזון ומשקאות כפי שנהוג בימים כתיקונם, שכן זה חלק גדול מההכנסות בהופעות. על כך, לדברי בעלי מועדונים, הם טרם קיבלו תשובה.
כמו כן, בעלי המועדונים מתקשים להבין את הסדר הרמזור של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, שמחלק את הערים על פי רמת התחלואה בהן. "מה קורה אם הופעה שנערכת בעיר ירוקה וחלק מהכרטיסים שנקנו אליה הם של תושבים מערים אדומות?", שאל גורם באחד מהמועדונים ברחבי הארץ. שאלה נוספת שנשאלה בקשר לתוכנית הרמזור היא אם "במידה ומכרתי כרטיסים להופעה בעיר ירוקה - וביום האירוע הסטטוס שלה משתנה לאדומה, מה עושים?".
בעלי המועדונים טוענים כי לא קיבלו מתווה ברור ומספק, פרט להודעה הקצרה של קבינט הקורונה. "הבטיחו לנו מתווה עד יום חמישי - שזה שלושה ימים בלבד לפני הפתיחה. קשה לעבוד ככה".
2 צפייה בגלריה
פתיחת זאפה באר שבע
פתיחת זאפה באר שבע
"קשה לעבוד ככה". מתוך פתיחת זאפה באר שבע
(צילום: רועי עידן)
גורמים במשרדי הממשלה הרלוונטיים אומרים כי על שאלות הרמזור - אין להם תשובות. "אלה דברים שנסגרים תוך כדי תנועה", אמרו. לשאלה האם יפתחו בכל מקרה את ההופעות, בעלי המועדונים אומרים כי נכון לעכשיו עוד אין להם תשובה, אולם דבר אחד הם יודעים לומר בוודאות: "לא נפתח בכל מחיר".
גם חלק מהתאטראות לא ממהרים לפתוח את שעריהם בשבוע הבא. לפי גורמים המעורים בפרטים, בתאטראות העסק מורכב הרבה יותר - "מי אמר שאם אני מוגבל ל-200 איש אני יכול לפתוח כלכלית? זה יכניס אותנו לגירעונות אדירים". עוד מוסיף אותו גורם כי "נגיד ובאמת הצלחנו להסתדר כלכלית עם מגבלות הקהל - יש מנויים, יש כיסאות קבועים, יש קפסולות שצריך להתאים - זאת עבודת טלמרקטינג ושיבוצים שלוקחת לפחות שבועיים, אם לא יותר".
בתוך כך, תיאטרון הבימה הודיע כי יפתח את שעריו ב-14 באוקטובר.