מתגעגעים למלכה אליזבת? רוצים עוד נתח Well Done מסיפורי בית המלוכה - מהבגידות, הרומנטיקה, המלתחות המפוארות והטינופים מתחת לשולחן? מסרבים להתנחם אפילו בתצלומים של כיסאות שבורים ברחובות אחרי יום כיפור? הגעתם למקום הנכון. "הקיסרית" (The Empress), מיני סדרה בת שישה פרקים שעלתה לאחרונה בנטפליקס, היא מקבץ הפצצה מושלם של דרמה תקופתית, סיפור אהבה לוהט ופוליטיקה אימפריאליסטית, וכל מה שאתם מתבקשים לעשות זה רק להרגיל את האוזן לצליל של הגרמנית שמדוברת בה.
אי-אז במאה ה-19 הגיעה הדוכסית הבווארית אליזבת (דוורים לינגנאו) בת ה-16 עם אחותה הגדולה הלן לביקור משפחתי אצל בני הדודים שלה. אחד מהם, קיסר אוסטריה פרנץ יוזף (פיליפ פרואסן), אמור היה להציע נישואים להלן, אבל מפה לשם התאהב דווקא בנפש החופשייה אליזבת והעביר את ההצעה אליה. שלושת הפרקים הראשונים של "הקיסרית" עוסקים בעיקר בניסיון של בית המלוכה להכפיף את אליזבת הסוררת והקיסרית לעתיד לסד הנוקשה של הקיסרות. שלושת הפרקים האחרונים עוקבים אחר התלאות שהיא עוברת כשהיא מתמודדת עם חמותה המניפולטיבית והולכת וקמלה תחת פוליטיקת החצר הנוקשה של בית האבסבורג - כשברקע האימפריה נקרעת בין רוסיה לבריטניה וצרפת.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הקיסרית"
מתוך "הקיסרית"
לא במקרה יש מי שמוצא דמיון בין הקיסרית לבין דיאנה. מתוך "הקיסרית"
(צילום באדיבות נטפליקס)
לביקורות טלוויזיה נוספות:
לא במקרה יש גם מי שמוצא את נקודות הדמיון בין אליזבת, דמות אמיתית שהסדרה מתבססת על הסיפור שלה, לבין הנסיכה דיאנה. גם אליזבת היפהפייה הוצנחה אל החצר בעקבות התאהבות רומנטית וחלום על נישואים מאושרים, גם היא הפכה לחביבת העם, מעין גרסת הסלב של המאה ה-19, וגם היא זיהתה את מצוקתם של נתיניה וניסתה לפעול לטובתם בשעה שאנשי הקיסרות בעיקר הוציאו אותם להורג מחשש למרד. בסופו של דבר אליזבת כרעה תחת הנטל של התככים בחצר הקיסרות והניסיונות לרסן אותה. העונה הראשונה מסתיימת בסצנה עוצמתית למדי שמסמלת את העונה כולה, אבל גם, למרבה הצער, מסתפקת בקליף האנגר ולא סוגרת את הסיפור הראשי, כנראה תולדה של תאוות העונה השנייה הידועה בקרב תסריטאים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הקיסרית"
מתוך "הקיסרית"
דמות ג'ין אוסטינית, אך טראגית. מתוך "הקיסרית"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לזכותה של "הקיסרית" ייאמר שהיא בהחלט שילוב נפלא של כמה סדרות אהובות. יש בה משהו מהרומנטיקה הסקסית של "ברידג'רטון", הגינונים והתלבושות של "אחוזת דאונטון", הפוליטיקה של "הכתר" ואפילו קצת מ"משחקי הכס". אליזבת היא ללא ספק דמות ג'ין אוסטינית, אבל טראגית במקרה הזה. ששת הפרקים בני השעה כל אחד של הסדרה מאזנים נפלא בין מערכות יחסים אישיות בבית המלוכה לבין פוליטיקה אזורית. הדיאלוגים שנונים ולא כבדים, מספר קווי העלילה שמתרחשים מתחת לפני השטח לא מעמיסים על הסדרה אלא משלימים זה את זה, והיא מצליחה להיות מעניינת וחכמה וגם מענגת בו זמנית. "הקיסרית" היא הסנונית הראשונה על הקיסרית אליזבת, ואם כולן יהיו מוצלחות כמוה אנחנו מסודרים לפחות עד שברידג'רטון תחזור.