תאגיד השידור כאן יחליפו את הכתוביות בשקופית הפתיחה של הסדרה "קרתגו" - כך נודע היום (ב'), זמן קצר לאחר הפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי משפחות לוחמי המחתרות דרשו מתאגיד השידור הציבורי להסיר לאלתר מהסדרה ומכל פרסום אודותיה את הכיתוב שלפיו מדובר בסדרה "המגוללת סיפור אמיתי".
1 צפייה בגלריה
מתוך "קרתגו"
מתוך "קרתגו"
מתוך "קרתגו"
(צילום: באדיבות כאן)
הסדרה, שעלתה לפני כשבוע בכאן, מבקשת לספר את סיפורם של לוחמי אצ"ל ולח"י שהוגלו לאפריקה בתחילת המנדט הבריטי ונשלחו למחנה קרתגו שבסודן. אולם הבוקר פורסם כי העלילה, כפי שהובאה על ידי היוצרים ינץ ורשף לוי (שאביהם שהה בעצמו במחנה), הצליחה להכעיס ולפגוע בבני משפחותיהם של לוחמים אחרים.
עוד במדור טלוויזיה:
מהתאגיד נמסר כי "הסדרה 'קרתגו' היא סדרת דרמה, שנכתבה בהשראת האירועים במחנות המעצר באפריקה. היא אינה סדרה דוקומנטרית ואינה מתיימרת להיות מסמך היסטורי מחייב. נבהיר זאת באופן נוסף בעדכון השקופית שבפתיחת הסדרה. אנו גאים בסדרה ובדיון ההיסטורי והאומנותי שהיא מציפה וגאים בחופש היצירה שניתן ליוצריה".
ההחלטה מגיעה כאמור שעות ספורות לאחר שדווח כי הנושא נידון בפגישה, בה נכחו השרים לשעבר דן מרידור ולימור ליבנת, מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף עידו נחושתן ואחיו עו"ד יורי נחושתן, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר עו"ד אהרון אברמוביץ, עו"ד רם שמגר, רחל קרמרמן-מרידור ועו"ד שלומי ציפורי - כולם בני ובנות העצורים בקרתגו.
שמגר שלח מכתב למנכ"ל תאגיד השידור, גולן יוכפז, שבו ציין שהקביעה שהדברים "מבוססים על סיפור אמיתי", כפי שנכתב בתחילת כל פרק, מטעה. שמגר ביקש לציין במקום שהאירועים הם "פרי דמיונם של הכותבים, ואין קשר בין העלילה והדמויות בה לבין המציאות", ותהה אם תאגיד שידור ציבורי צריך לממן סדרה שלדבריו "מציגה את לוחמי המחתרות באור נלעג".