וולפגנג פיטרסן, אחד הבמאים הגרמנים הידועים והבכירים ביותר, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 81 לאחר מאבק במחלת הסרטן, כך נודע הערב (ג').
1 צפייה בגלריה
וולפגנג פיטרסן
וולפגנג פיטרסן
קריירה עשירה. וולפגנג פיטרסן
(צילום: gettyimages)
פיטרסן פרץ לתודעה ב-1981 עם סרט המופת "הצוללת", יצירה אנטי-מלחמתית שמגוללת את סיפורה של צוללת גרמנית במהלך מלחמת העולם השנייה. הסרט, שנעשה בתקציב של כ-18 מיליון דולר, אז היקר ביותר בהיסטוריה של הקולנוע הגרמני, זכה להצלחה אדירה, גם בקופות וגם אצל המבקרים וקיבל לא פחות משש מועמדויות לפרס האוסקר, שתיים מהן לפיטרסן עצמו – בקטגוריות התסריט המעובד והבימוי.
"כש'הצוללת' הוקרן לראשונה בלוס אנג'לס וכותרות הפתיחה עלו: 'מתוך 40 אלף חיילים גרמנים בצוללות, 30 אלף מתו', היו מחיאות כפיים אדירות", הוא נזכר בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" ב-2016. "בסוף הסרט הם כולם קמו על רגליהם ונתנו לי סטנדינג אוביישן. הסרט מראה שמלחמה היא מלחמה, ובמלחמה אנשים צעירים מתים בגלל סיבות נוראיות"
בעקבות ההצלחה, הוא עבר להוליווד והפך לאחד הבמאים המבוקשים בתעשייה, כשבין היתר היה חתום על סרטים כמו העיבוד הקולנועי ל"הסיפור שאינו נגמר", "בקו האש" המופתי בכיכובו של קלינט איסטווד, "התפרצות" אודות מגפה מסתורית שמאיימת להשמיד את העולם - סרט שעלה לאחרונה לתודעה שוב בעקבות מגפת הקורונה, "אייר פורס 1", בו האריסון פורד מגלם את נשיא ארצות הברית ונאבק בטרוריסטים, "הסערה המושלמת" ו"טרויה", האפוס המלחמתי עטור הכוכבים (בראד פיט ביניהם) על מלחמת טרויה.
פיטרסן הלך לעולמו בסוף השבוע כאמור כשאשתו ב-50 השנים האחרונות, מריה אנטואנט, הייתה לצידו. הוא הותיר אחריו בן, דניאל, ושני נכדים.